spontaan breken van vliezen, zoek ervaring...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nath, 24 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath

    Nath Lid

    24 feb 2008
    13
    0
    0
    Hoofddorp
    Ik ben nieuwschierig naar ervaringen van mensen waarbij de bevallings tarten met het breken van de vliezen... Voel je dat een beetje aankomen, of achteraf dat je zegt van het had voorspelt kunnen worden? BV baby was heel druk aan het bewegen, of iets? of door een bepaalde beweging en dus druk of zo? Of was het echt ineens uit het niets dat ze braken?

    Je hoort wel vaak ja mijn vliezen zijn gebroken, maar echt meer word er niet gezegd, ik wil wel eens weten hoe dat ervaren is....

    En nee mijn vliezen zijn niet gebroken of zo, maar hebw el een drukke baby en behoorlijke wat pijnsteken in mijn onderbuik en ook onderkant, als of aagezien hij al ingedaald is ruimte tussen mijn botten probeerd te kweken die er niet is, een beetje naar dus. Heb ik leiver weeen nog ergens goed voor, maar ja.
    In ieder geval mijn man maakte de opmerking, misschien rommelt hij wel zo erg daar onder dat er heel veel druk op je vlies komt waardoor hij breekt, zou leuk zijn... Zo ontstond ons gesprek en de vraag of het op die manier eigenlijk kan gebeuren dat je vliezen 'per ongeluk' breken...
    Vandaar mijn nieuwscheirigheid, naar hoe dat ervaren is bij moeders die het mee gemaakt hebben.


    [​IMG]
    Renske
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij mij waren mijn vliezen opeens gebroken, zag het absoluut niet aankomen.
     
  3. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik moest erg lachen om onze hond omdat die iets raars deed.. en op dat moment braken bij mij de vliezen.
     
  4. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

    ook ik heb het niet aan gevoeld bij de oudste 2 lagen we op bed en ineens voelde ik iets knappen (niet pijnlijk) en gelijk erachteraan een warme golf water nou dat was wel duidelijk :) :) :) dus konden we er weer uit bed verschonen enz enz

    bij angelina werden me vliezen doorgeprikt dat vond ik wel een rotgevoel en bij destiney ging alles zo snel dat ik niet eens weet hoe me vliezen gebroken zijn maar in elk geval wel tijdens het persen ofzo

    dus eigenlijk op je vraag voel je het aankomen is bij mij 4 keer nee heb het niet aan voelen komen


    groetjes nathalie ;)
     
  5. bouchere

    bouchere Niet meer actief

    niks van gevoeld en ook geen andere voortekenen,
    was de was aan het ophangen en voelde wat warms langs mijn
    benen lopen.
    bleek dat mijn vliezen gebroken waren. :)

    groetjes

    diana
     
  6. karin mv boas

    6 dec 2007
    43
    0
    0
    het gebeurt meestal in rust.dus niet dat je baby of jezelf zo druk bent dat ze opeens breken ofzo.(ok,bij sommige dus wel,maar dat was dan ws het laatste zetje).
    bij mij braken ze in bed,toen ik probeerde te slapen.opeens een harde knap en toen verloor ik kleine scheutjes vocht.
     
  7. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Ik lag net een half uurtje in bed toen ik ineens een knap hoorde en ik dacht eerst dat ik in mijn broek geplast had... Vooraf gaand had ik een paar dagen last van regelmatige harde buiken.
     
  8. marber

    marber Lid

    17 mei 2007
    98
    0
    0
    Ik zat in bad en toen voelde ik iets knappen, maar ik twijfelde eigenlijk of het mijn vliezen waren want ik voelde verder niet dat er vocht ofzo naar buiten liep, maar dat zal wel gekomen zijn omdat ik in bad zat.
     
  9. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Bij mij zijn de vliezen bij alledrie niet spontaan gebroken.
    Ben ook erg benieuwd of dat deze keer wel gebeurd.
     
  10. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij mij gebeurde het snachts terwijl ik sliep... verder nisk van gevoeld of gemerkt. Was een complete verrassing en besefte het pas sochtends vroeg, dacht dat het gewoon afscheiding was maar het bleef maar lopen... baby was niet drukker dan anders, geen geknak of plofjes oid. Enige is dat we de avond ervoor sex hebben gehad.
     
  11. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik werd sochtends wakker (bevalling Eliza) en opeens voelde ik toen ik opstond dat er wat water liep. Ging snel naar de wc, dacht dat ik moest plassen.
    Daarna er niet meer bij nagedacht. Toen ik me had aangekleed en weer beneden was voelde ik opeens dat mijn broek nat was, toen een paar keer op mijn hand geblazen en er kwam weer water. Toen had ik door dat ik ergens de vliezen gebroken waren en het eruit druppelde.
    Toen heeft het nog dik 12 uren geduurd voordat de weeen kwamen.

    Bij de bevalling van Jorit kwam braken de vliezen met geweld. Opeens een klap water.

    Heel verschillend dus, bij Jorit had ik al persweeen trouwens toen de vliezen braken.
     
  12. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik wilde naar boven omdat ik zo'n pijn in mijn rug had (had al weeën), maar toen ik bij de eettafel liep voelde ik ineens mijn broek vollopen, net alsof je in je broek plast (dat gevoel zeg maar), ik had het niet aan voelen komen. Sharon was ook niet drukker dan normaal of iets dergelijks. Dus nee, ik had nooit van te voren kunnen verzinnen dat mijn vliezen zouden breken.
     
  13. Pientje

    Pientje Fanatiek lid

    17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Bij mij was het 's nachts in bed, daarvoor wel sex gehad, heb het niet voelen aankomen.
    Was wel een heel vreemd gevoel vond ik.
     
  14. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ik stond 5 minuten voordat me vliezen braken nog vrolijk in de supermarkt. Maricha had weer d'r beweeg uurtje en toen ik thuiskwam en op de bank wou zitten voelde ik ineens iets warms langs me benen glijden. Niet aan voelen komen ineens was het er gewoon. Ow en de katten en honden vonden het vruchtwater schijnbaar lekker want het spoor dat ik achterliet toen ik naar de wc liep werdt door de beestenboel schoon gelikt blegh...
     
  15. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Ik was al even in het ziekenhuis, had net aan 1 cm ontsluiting. Het gebeurde spontaan... Yep, dat wel.... de rest niet :rolleyes:
     
  16. P73

    P73 Actief lid

    7 nov 2007
    286
    0
    0
    Bij mij braken de vliezen toen ik voor een extra controle in het ziekenhuis was! Had me geen mooiere plek voor kunnen stellen in mijn geval!
     
  17. MissN

    MissN Fanatiek lid

    18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Ik heb er niets van gevoeld..ik lag op bed en voelde ineens iets heel erg warms naar buiten stromen..!
     
  18. Gup1982

    Gup1982 Niet meer actief

    Het was 5 uur s'ochtends en ik ging naar de wc, toen ik weer me bed in ging voelde ik ineens iets warms en nat, me vliezen dus.
     
  19. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Ik heb niks gevoeld of gehoord. Ik voelde alleen een beetje vocht weglopen, maar voor mijn gevoel kon dat net zo goed afscheiding zijn.
    Toen ik naar de badkamer liep omdat mijn gevoel wat anders zei liep er steeds meer vocht uit en besefte ik dat het toch vruchtwater was.
     
  20. Diaantje78

    Diaantje78 Niet meer actief

    Ik kwam van de wc en er liep vocht langs mijn benen en dacht dat ik mijn blaas niet goed geleegd had :( Maar het bleef lopen en kwam er snel achter dat het dus mijn vliezen waren. Dus helemaal niks van gevoeld en ook geen tekenen van te voren dat het zou gebeuren.
     

Deel Deze Pagina