Ik weet nu net een weekje dat ik zwanger ben, en na de schrik te zijn bekomen, voelen we ons er heel goed bij. Het was niet gepland, dus vandaar dat het even wennen was. Maar dan begin je met lezen op intenet en de nodige boeken, maar uit 1 ding kom ik niet echt uit. Ik kan soms nogal eens zwaar werk hebben, met dingen tillen enzo, vaak bukken. Heb ook een staand beroep, en soms is het drukker dan de andere keer. Ik werk 4 dagen nu, maar als het echt druk is, kan het zijn dat we overuren gaan draaien. Maar moet ik er nu al ( met 5 weken zwnagerschap) rekening mee houden met het bukken enzo? Want dat zou beteken dat ik mijn baas ook moet inlichten. Ook heb ik last van mijn onderbuik, een beetje een zeurderig gevoel, alsof je ongesteld moet worden. mijn buik trekt een beetje tussen mijn botten zeg maar. Nou heb ik wel wat gelezen over bandenpijn? Kan dat dat zijn? Maak me er niet echt zorgen over, maar opeens voel je van alles in je lichaam, en je denkt meteen dat het met het kindje te maken hebt. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Hoi Vischje, Gefeliciteerd! Je mag gewoon bukken en tillen zolang het gaat. Het kleintje zit heel goed ingepakt en kan heel wat stootjes hebben. Geen probleem. Je moet gewoon de hele zwangerschap door naar je lichaam luisteren. Het is een gezond iets, waar je wel wat energie in moet steken. Wanneer je heel erg moe bbent, doe je het even wat rustiger aan. Wanneer je last hebt van bandenpijn of last hebt van je onderrug bijvoorbeeld, doe je het ook weer even rustig aan tot het weer gaat. Als je nu al zou minderen met werken duren 9 maanden heel lang. Het zelfde geldt voor sporten. Gewoon doen wat je wilt doen en als het even niet gaat, pas op de plaats. Je hoeft het dus nog helemaal niet aan je baas te vertellen. En die pijntjes die je beschrijft kunnen inderdaad van je banden komen. Kan helemaal geen kwaad. Groetjes Brigitte