Hallo, mijn zoontje van 9 weken en 5550 gram drinkt vrij veel. Hij krijgt flessen van 150/5 nutrilon standaard. Die drinkt hij meestal helemaal op en komt dan al weer na 3 uur, krap. Op aanraden van het CB geven we hem er nutrilon forte bij. Hier wordt hij huilerig van en nog wil hij na 3 uur weer. Hij krijgt dan 6 flessen, dan zit hij net onder de liter. Maar omdat hij de laatste dagen zijn flessen allemaal helemaal op drinkt wil ik gaan ophogen. Maar dan komt hij boven de liter. Nou weet ik dat ze er dan meestal wel een voeding laten vallen. Dit zou dan zijn nachtvoeding moeten zijn. Maar wanneer hij zijn voeding (voorlopig) niet laat vallen komt hij steeds boven de liter... Wat moet ik doen? We hebben vandaag geen forte gegeven en willen zijn laatste fles dan ophogen. Hij zou al hij die helemaal op drinkt net (5ml) boven de liter komen. Maar al we al zijn flessen dus ophogen komt hij ruim boven de liter met 6 flessen. Graag jou advies. Fijne dagen! Groet Aukje
Hallo Aukje, Je kunt het wel uitproberen, alleen dan kom je erachter of je kindje ook langer wegblijft. Het is niet erg als je kindje een keertje meer dan een liter voeding krijgt. Groeten Eveline
Dank je wel voor je reactie, Ik heb inmiddels zijn flessen opgehoogd. Hij krijgt dan 180 ml water met 5 schepjes nutrilon standaart en 1 nutrilon forte. Hij komt dan na 4 uur. Maar hij wordt ook nog steeds wakker voor zijn nachtvoeding. Heb eerst steeds gerekt 's nachts, maar dit is niet te doen. Hij wil dus overdag 5 flessen van 200ml, die drinkt hij vrijwel helemaal op, soms heeft hij in totaal 50 ml laten staan. Maar 's nachts kan hij ook nog wel een hele fles op... Had hem dan vanacht minder gegeven, maar dan is hij echt niet tevreden. Moet ik dan zijn laatste fles helemaal forte geven of toch bljiven mengen? Ppffff, wel lastig...