Hallo, 4 januari had ik een positieve zwangerschapstest. 5 december was mijn 1e dag van mijn laatste ongesteldheid. Afgelopen dinsdag, 27 januari 2009, had ik mijn eerste echo. Hierop was een embryo te zien van 5 mm met hartactie. De verloskundige ( net afgestudeerd) was erg aan het klungelen en kwam niet vakkundig over en gaf mij een onzeker gevoel. Ze kon niet vertellen hoe ver ik zwager ben. Ze zei dat het misschien rond de 5 weken is en nog lang geen 7 weken. Wij snapten er niets van. Ik heb aangedrongen op een nieuwe echo bij een andere verloskundig die meer ervaring heeft. Dit is aankomende maandag. Ik ben nu erg onrustig en onzeker. Wat kun je mij vertellen over de duur van mijn zwangerschap aan de hand van deze gegevens. hoe is dit mogelijk? Komt dit vaker voor? Is er een kans dat ik de zwangerschap voldraag? Groetjes Petra
hoi, ik denk dat ze het niet helemaal goed heef kunnen meten, want als je pas 5 weken zou zijn zou je nog geen kloppend hartje zien, dat zie je meestal pas aan het eind van week 5. Ik zou de volgende echo afwachten. Het is wel vaak heel lastig hoor om een kindje goed op te meten bij een korte zwangerschapsduur. Goed dat je op herhaling gaat, als je weer wat verder bent is het ook makkelijker te meten. Mirjam