Combisleeper gekocht maar....ik weet het niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetvienna, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Wij hebben onlangs een combisleeper aangeschaft omdat ik op een avond ons zoontje terug vond met zijn hoofdje onder de dekens. Ben me toen rot geschrokken. Met de combisleeper heb je geen dekens meer nodig zeggen ze. Maar ik weet niet zeker of dit het nou helemaal is. Volgens mij vind hij het niet zo fijn zonder dekens. Hij lag altijd al in een trappelzak en schoof dan wel vaak naar boven maar dan lag hij toch nog wel met zijn onderlijfje onder de dekens. En ik kan hem niet meer toestoppen. Hij slaapt sinds hij in de combisleeper ligt, wat onrustiger. Ik vind het zelf ook zo kaal. Ik leg hem erin en dat is het dan. Moeten we er gewoon aan wennen of zijn er meer mama's/kindjes die het niet zo vonden?

2. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Ik vind het helemaal geweldig die combi sleeper en Jochem ook! ;)
    Jochem wilt juist niet meer zonder slapen, is dan juist mega onrustig

3. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik heb snel even via google gekeken wat een combisleeper is.
    Maar dat is gewoon een soort slaapzak, als ik het goed begrijp?

Ik gebruik dus geen slaapzak maar de Safe T Sleep Slaapwikkel.
    Daarmee ligt je baby vast met een soort wikkel om zijn/haar lijfje, die vastgenaaid zit op een laken, die je om het matras heen doet. Je kindje kan dan dus niet naar boven kruipen en ook niet onder de dekens verdwijnen. Je kunt je kindje dan gewoon toedekken met een dekentje.

Google er maar even op, dan kun je zien hoe het er uit ziet.
    Ze zijn bij prenatal te koop, maar ik heb 2 via babydump besteld, want daar waren ze veel goedkoper. Toen had ik voor een tientje meer, 2 stuks, terwijl het ding normaal bij de meeste zaken 49,95 kost, geloof ik.

;) Frieda

4. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi Frieda,

Ons zoontje is een echte buikslaper dus volgens mij is dat geen optie?

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn zoon vond het ook heerlijk in de combisleeper.
    Op een gegeven moment heb ik wel vanaf zijn middeltje er een dekentje overheen gedaan. Zo lag hij toch een beetje ondergedekt.

6. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Senna slaapt hier al een hele tijd in de combisleeper, maar ik doe ook gewoon dekentjes over haar heen hoor als ze slaapt. Anders slaapt ze niet.

Ze heeft het absoluut niet te warm ofzo. Moet er wel bij vertellen dat haar kamertje erg koel is. Geen verwarming aan ofzo, behalve bij het aankleden na badderen.

7. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Dit zou ik toch ook het liefst weer willen maar ik ben dan zo bang dat hij weer onder de dekens verdwijnt met zijn hoofdje... :(
    Zijn kamertje hier is ook heel koel, vooral de laatste paar nachten toen het buiten toch aardig koud was. Ik had het idee dat hij in de combisleeper toch niet warm genoeg was want hij was errug onrustig! Heb hem vannacht warmer aangekleed en nu heeft hij wel doorgeslapen. Maar ik blijf de dekentjes 'missen'. Ik dacht dat ik het wel makkelijk zou vinden. Geen gedoe meer met die dekens die steeds los gaan en zo en met het opmaken maar ik vind het maar kaal hoor.

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hier ook een combi-sleeper. Vond het in het begin ook kaal maar intussen helemaal aan gewend. Zoontje slaapt er heerlijk in en kan zich lekker vrij bewegen in bed.

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier bij mijn eerste ook na paar maanden overgegaan op een combisleeper totdat hij over ging in een gewoon bed
    en mijn tweede ook meteen in een combisleeper

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat hoeft toch niet? Ik doe het dekentje bij Tobe altijd maar hoogstens tot zijn middel. No way dat ie daar onder kan raken.

11. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja dat is misschien wel een optie. Ik deed het bedje altijd zo opmaken dat de dekens lekker tot zijn schoudertjes kwamen. Dus kon hij er ook onder verdwijnen.

Kan ik hem toch nog lekker instoppen :) en komt ie misschien weer wat sneller in slaap.

Deel Deze Pagina