Boven of beneden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door MMarianne, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

De situatie hier is als volgt: de badkamer is beneden, de slaapkamers boven, tegen het eind zal ik 100+ zijn, hebben 2 hondjes.

Nou is het de bedoeling dat ik in het ziekenhuis beval maar stel je voor dat daar geen tijd meer voor is, wat dan...moeten we evengoed een bed op klossen klaar hebben staan en alles daaromheen? En waar? En waar moet ik liggen voor de kraamhulp?

Het duurt natuurlijk nog even maar ik ben graag goed voorbereid ;)

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je moet wel alles klaar hebben staan voor het geval het snel gaat.

Voor de kraamhulp maakt het niets uit waar je ligt hoor. Boven of beneden. Wel dat het een bed op klossen is, voor het verschonen, en het ondersteunen bij de borstvoeding. Voor de verloskundige geldt hetzelfde. Als je thuis bevalt omdat het snel gaat, maar je alsnog naar het ziekenhuis moet, en je weegt 100+ dan tilt het ambulancepersoneel je niet naar beneden. Die bellen dan net zo makkelijk de brandweer!

Ik zou er voor kiezen om beneden een bedje klaar te zetten met klossen eronder. Je kunt dan als alles achter de rug is er voor kiezen om de klossen onder het bed uit te halen met een paar sterke mannen, en onder het bed te zetten dat boven staat, of op dat bedje de borstvoeding te geven.

Groetjes Adrienne

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Die brandweer spreekt me niet echt aan dus we zullen, voor het geval dat we het ziekenhuis niet redden, beneden een bed neerzetten en daarna verhuis ik wel naar boven...dank je wel :)

Deel Deze Pagina