Wanhopige papa en mama jochie 7 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kellebell21, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellebell21

kellebell21 Actief lid

18 jul 2013
    327
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Vanaf het begin is ons zoontje een "lastige" slaper.
    Wat uiteindelijk in eerste instantie logisch bleek te zijn toen hij verborgen reflux scheen te hebben.
    Medicijnen hielpen perfect, maar slapen werd helaas niet beter.
    Inbakeren en ja hoor, eindelijk sliep het manneke vrijwel door.
    Inmiddels het inbakeren helemaal afgebouwd sinds 3 maanden & in het begin ging het nog wel, maar inmiddels is het van kwaad tot erger gegaan.
    Hij word ongeveer elk uur wakker.. (In de nacht dan)
    Papa en mama zijn doodop.
    Gisteren begonnen met "laten huilen" (jaja, ik weet dat hier veel weerstand op zal komen, maar het schijnt bij sommige baby's te helpen)
    Wij weten absoluut zeker dat er niets met hem aan de hand is, maar hij weet gewoon niet wat ie met zichzelf aan moet wanneer hij moe is en in bed gelegd word.
    Gistermiddag een half uur gehuild/krijst en toen in slaap gevallen voor zo'n 2,5u! Wat een wonder:) nog nooit gebeurd.
    Gisteravond weer een poging gewaagd en wonder boven wonder viel hij binnen een half uur WEER in slaap... Helaas, 3 kwartier later weer huilend wakker en vanaf dat moment telkens 10min in slaap en weer krijsend wakker. Dit tot 3/4u in de nacht.
    Wij weten onderhand niet meer wat we moeten doen! Moeten we het huilen doorzetten & even rekenen op een paar slechte nachten of? Tips zijn welkom!! Liefs

2. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Is het rond 7 maanden niet de fase van verlatingsangst? Staat me iets van bij namelijk.. Misschien issie wel gewoon bang... Een krijsende baby is voor mij altijd een teken dat er echt iets aan de hand is.

3. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Lastig! Kan me voorstellen dat je doodop bent. Waarschijnlijk krijg je veel reacties van lekker bij je nemen etc. Bedje bij je op de kamer. Wij hebben ons ventje ook twee nachten laten huilen. Hij slaapt nu als een roosje, gaat om 20.00 uur naar bed en wordt meestal tussen 09.00 en 10.00 uur 's ochtends wakker. Succes! Je moet doen waar jij/jullie je goed bij voelen.

4. kellebell21

kellebell21 Actief lid

18 jul 2013
    327
    0
    0
    Verlatingsangst is het niet, hij heeft dit al vanaf dat hij geboren is.
    En het in slaap wiegen word ondertussen ook echt zwaar! Plus dat we erna nog elk half uur/uur bij hem mogen gaan zitten om hem opnieuw in slaap te krijgen.

@linnepin hoelang heeft hij die 2 nachten gehuild..? Bij ons nemen helpt ook niets, ook dan word hij telkens wakker. Dit hebben we de afgelopen tijd gedaan..
    Het lijkt wel of hij nu al een spelletje met ons speelt.

5. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Hoi,

Ook wij hebben moeten afbouwen met inbakeren.
    Jullie kindje moet daar aan wennen en dat kost tijd.
    Dat harde huilen/gillen was hier ook.
    We hebben volgehouden en na een week over.
    Ging wel steeds bij hem kijken na 5/10/15 enz minuten.
    Laten weten dat je er voor hem bent.
    Verlatingsangst speelde toen ook een rol.

6. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland

Eerlijk? Ik weet het eigenlijk niet zo goed :) In eerste instantie ben ik steeds even bij hem gaan kijken. Zodra ik weer uit zijn kamertje weg ging begon hij weer te brullen.. dus... toen heb ik oordoppen ingedaan.. twee uur later werd ik wakker en heb ik ze uitgedaan, toen was hij stil.
    Ons mannetje ging pas slapen 1,5 na z'n laatste fles 's avonds, maar ook na zijn nachtvoeding :-| Op den duur kon ik niet meer, zo moe was ik. Overdag ging wel aardig, maar 's nachts was het drama. Daarom hebben wij hem laten huilen.
    Er is veel over te zeggen en te doen, de meeste moeders hier zouden dat nooit doen (en dat is hun goed recht), maar voor ons was het een prima oplossing. Ik heb ook niet het idee dat onze zoon er wat aan over gehouden heeft hoor. Onze band is heel goed ;)
    Als hij nu huilt, ga ik altijd naar hem toe.. ik laat hem nu nooit zo lang meer huilen.

7. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik lees even mee voor tips. Kleine van ons word snachts ook huilend wakker zonder oorzaak.

Word er soms moedeloos van:)

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hoe even in de gaten dat deze tijd ook de tijd van tandjes krijgen is en dat is een serieuze nachtelijke onrust zaaier.

hier doorbraken we op dat moment het steeds wakker worden en dat kwam doordat ze paracetamol kreeg voor het slapen gaan. blijkbaar had ze toch ergens last van. Dit hebben we omdat ze 2 kiezen tegelijk kreeg een week gedaan en toen was het gelijk ook een stuk beter.

Ik ben daarop met haar naar mijn osteopaat gegaan en er zat inderdaad wel het een en ander niet goed, hierna was het met tanden, koud, herrie, ziek dat ze zomaar meer dan 3 a 4 x wakker werd. Nu is het eigenlijk nog maar 1 x of helemaal niet dat ze wakker word maar goed ze is nu bijna 4.

9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
  10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben uiteindelijk ook voor laten huilen gekozen, op 11 maand. Wel in stappen: 3 min laten huilen (echt met de wekker erbij), gaan troosten en weer weggaan zelfs als ze nog weende, 5 min laten huilen, opnieuw troosten, 7 min laten huilen, etc.

Ze sliep telkens na 2 keer terug gaan troosten, maar werd de 1e nacht wel nog steeds elk uur wakker. De 2e nacht was dat al veel minder. De 3e nacht sliep ze door.

Ik voelde me zelf beter bij het teruggaan om te troosten, omdat ze zo wel wist dat we wel steeds terugkwamenvoor haar. Maar ze moest echt leren zelf in slaap te vallen. En nu kan ze dat ook echt.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Je kan eens 1 keer een pijnstiller geven, stel hij slaapt dan beter weet je dat het pijn is, is het hetzelfde weet je dat hij in ieder geval geen pijn heeft.
    En gebruiken jullie al een nachtlamp? Kan je ook proberen, misschien helpt het

12. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Hier was het meestal oorpijn die maakte dat onze jongste zo vaak huilend wakker werd/was 's nachts.
    Ik zou zijn oortjes laten nakijken bij de huisarts.
    Hij kan last hebben van zijn tandjes. Waarvan ze ook oorpijn kunnen hebben.

13. kellebell21

kellebell21 Actief lid

18 jul 2013
    327
    0
    0
    Vanochtend viel hij na 10 minuutjes krijsen in slaap.. Al een stuk beter!
    Voel me wel een ontaarde moeder, maar ik moet van mezelf even doorzetten.
    Velen vinden het idd slecht, maar ik weet echt zeker dat het manneke nergens last van heeft.. Maar zich gewoon echt geen raad met zichzelf weet. Ik ga ook steeds wel eventjes kijken, waardoor hij nog harder krijst als ik wegloop, maar dan weet ie iig dat ik er wel ben! Veel mensen hier last van?

14. kellebell21

kellebell21 Actief lid

18 jul 2013
    327
    0
    0
    Inbakeren is hij nu alweer 3 maanden vanaf, dus ga er vanuit dat dat niet meer meespeelt.. Hij is een aantal keren goed ziek geweest, kinkhoest en hoge koorts (toen zaten we natuurlijk met alle liefde met hem beneden) en sinds die tijd is het slapen waardeloos.
    Ik weet dus dat hij het wel kan..

Oorpijn is uitgesloten door de huisarts..

15. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Prima toch! Hier ook een pittige wat betreft slapen. Ook wik hebben hem laten huilen en hij leeft nog steeds. Vond het lastig hoor, maar om vind dat er soms wel erg doorgedreven wordt over het laten huilen. Ik laat hem nu (bijna twee) max 15 minuten huilen. In de nacht ga ik altijd kijken, check ik alles en laat hem dan.liggen. na 15 minuten ga in kijken en weer terug mijn.bed in. Hij slaapt nu goed, maar het is een drama geweest. Ook met slapen overdag, max 30 minuten. Onze vent heeft het van zich af huilen nodig. Er is verder niks aan de hand. Voelde me vaak schuldig omdat ik hey gevoel had een slechte moeder te zijn. Ben ook een tijdje van het forum gegaan omdat Ike daardoor slechter ging voelen.

Soms is dat het enige wat helpt!

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat was hier ook en toen zag de KNO toch zoveel dat ze beiden buisjes hebben gehad. Oudste neusamandel er ook uit. Jongste met 8 maanden eerst buisjes, met 18 maanden keel- en neusamandelen eruit en een paar weken geleden weer nieuwe buisjes.
    Met zulk slecht slapen zou ik een verwijzing KNO willen, want dat de huisarts niets ziet, zegt helaas erg weinig :(

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ben zwaar tegen laten huilen, vooral op die leeftijd.
    Maarrrrr hier een gemakkelijke slaapster, slechte nachten zijn op 2 handen te tellen.
    Dus ik begrijp het als je hier dan wel voor kiest. Wel zou ik eerst het medische zoals oorpijn uitsluiten.
    Veel sterkte! Ps werkt het niet als je hem tussen jullie in in bed neemt? Heb je topic maar half gekezen, zit nu bij de kapper op mn mobieltje..

18. kellebell21

kellebell21 Actief lid

18 jul 2013
    327
    0
    0
    @rozemarijke maar als hij smiddags toch goed slaapt in principe zal er toch niets met z'n oortjes zijn lijkt me? Hij is de hele dag super vrolijk & zit nooit aan zijn oortjes.
    Alleen het inslapen is gewoon een probleem! Nu weer 1 minuutje op bed liggen & ik hoor nog gekrijs, benieuwd hoelang hij het nu volhoudt. :$

19. kellebell21

kellebell21 Actief lid

18 jul 2013
    327
    0
    0
    Tussen ons in in bed maakt helaas helemaal geen verschil..

20. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    En hoe lang heeft hij het volgehouden?
    Of is die nog steeds bezig? Zo lastig, vooral omdat ze ook echt hun rust nog nodig hebben.
    Succes!

Deel Deze Pagina