Boven slapen???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jeal, May 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jeal

Jeal Actief lid

Mar 2, 2009
    305
    0
    0
    Onze dochter is nu dik drie weken oud. Tot nu toe heeft ze overdag steeds beneden in de wieg geslapen. Gisteren is ze vanaf 14.00 uur tot aan 21.30 uur bijna continu wakker geweest. Volgens mij is dit niet helemaal normaal bij een baby van deze leeftijd??? :(

Nu zit ik er aan te denken om haar ook gewoon voor de slaapjes van overdag naar boven te brengen en haar na de voedingen even in de box te leggen. Maar ik heb ook wel van mensen gehoord dat het belangrijk is dat ze de dag en de nacht kunnen onderscheiden en moeten wennen aan geluiden van de stofzuiger etc.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter heeft eigenlijk altijd in haar eigen bed geslapen, nooit in de huiskamer. Ze was ook nogal gevoelig voor prikkels en dan werkte het helemaal niet.

Je kunt haar gewoon in haar eigen bedje leggen overdag en dan de gordijnen openhouden (of een klein stukje dichtdoen, maar in ieder geval niet helemaal).

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft vanaf 5 weken 2 - 3 slaapjes overdag gewoon in zijn eigen bedje gedaan. Hij is een perfecte slaper (nog steeds, ook na 21 maanden) zowel overdag als 's nachts.

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ons zoontje sliep hier overdag gewoon in de box tot een dikke week geleden. Hij wou toen 's nachts ook niet in zijn wiegje (bij ons op de kamer) en sliep dan bij ons. Toen hebben we het nog eens geprobeerd in zijn wiegje en dat ging erg goed. Nu leg ik hem overdag meestal ook in zijn wiegje maar houd dan de gordijnen wel open en doe niet extra stil ofzo. Maar hij slaapt er nu wel véél beter dan hier terwijl hij de eerste weken heel goed sliep op onze arm of in de box.

Je kan het eens proberen hè... je kindje laat wel merken wat voor hem het beste past. ;)

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Vanaf het begin gewoon boven in zijn bedje. Daar kreeg hij het meeste rust en sliep het beste. Onderscheid maken tussen dag en nacht kun je ook maken door het niet te donker te maken overdag en thuis gewoon je gang te gaan en niet extra rustig te doen.
    Persoonlijk vind ik slapen in de box niks, die is niet daarvoor bedoeld.

6. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik heb een zoontje van 5 weken en wissel het een beetje af.
    Als ik weet dat er bezoek komt die hem wil zien leg ik hem in de kinderwagen en anders boven in bed. Hij wordt toch wel vaak wakker van harde geluiden en aangezien ze de slaap heel erg nodig hebben, is het fijn om rustig boven te liggen. Dan zit er ook wat meer tijd tussen de voedingen.

7. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik kan er niks aan doen maar vind dit echt zo'n flauwekul als mensen dit zeggen. Van de stofzuiger bedoel ik dan en niet van het dag/nacht ritme.
    Onze mannen hebben ook altijd in hun eigen kamertje geslapen als het slaaptijd is.

De 1e weken was dat dan een flesje even lekker kroelen en bij de 1e tekenen van vermoeidheid zijn ze gelijk op bed gegaan.

Doe waar jij je goed bij voelt. Misschien slaapt je kindje wel gewoon goed overdag als de kleine boven ligt om te slapen.

Ik persoonlijk vind ook dat de box niet een plaats is om te slapen, een keer maakt natuurlijk niks uit. Maar altijd overdag vind ik geen plaats om te slapen.

Misschien heeft je zoontje veel last van prikkels en huilde hij daarom zoveel

8. keano

keano Actief lid

Jan 20, 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Ons zoontje heeft vanaf dag 1 in zijn eigen bedje geslapen..En soms heb ik hem weleens bij mij laten slapen(dicht tegen me aan):D..Ik liet de gordijnen overdag altijd open en s'avonds gingen ze dicht..En ook heb ik gewoon gestofzuigd in zijn kamertje toen hij lag te slapen, en meneer snurkte gewoon haha..

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Louise heeft de eerste weken lekker beneden in de box of in mijn armen geslapen. Vooral na een ks wordt veel trappen lopen afgeraden en dus had ik geen zin om om de haverklap naar boven te gaan. Waar ik was, was zij en dat was voor ons erg prettig. Toen ze een beetje ritme ging krijgen met slaapjes en ze snachts goed in haar ledikantje sliep, zijn we de slaapjes overdag ook naar boven gaan verplaatsen. Ze slaapt altijd prima!

Share This Page