hallo, ik heb een vraag die ik het best hier kan stellen. mijn bovenbuik voelt al een paar weken heel erg strak. net of er een heel strak corset rond zit. ik ben kortademig ook. heb regelmatig een beurs gevoel rechts bij mijn ribben. heb nog een aantal andere kwaaltjes, maar deze springen er echt uit. wat zou het kunnen betekenen? of is het allemaal heel normaal bij een 2ling zwangerschap? alvast bedankt
Hoi, Dit is wel een klacht die te maken kan hebben met je bloeddruk ( strak gevoel in bovenbuik) . Vaak is het ook door de groei van de baarmoeder waardoor je dit kan voelen, maar het is wel belangrijk om dit zeker te weten!Ik weet niet natuurlijk hoever je zwanger bent en hoe je bloeddruk was tot nu toe. De kortademigheid hoort bij de zwangerschap. Het beste is om contact op te nemen met je verloskundige/ gynaecoloog. Groeten Evelien
Dank je wel voor je antwoord. Mijn bloeddruk is niet hoog, maar heel licht gestegen van 110/65 naar 125/85. Ik ben nu 22+3 zwanger, heb dit gevoel niet gehad met de vorige zwangerschap. Ik zal dan voor de zekerheid morgen even naar de vk bellen.