bovenbuikspijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mable, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mable

Mable Actief lid

11 nov 2008
    100
    0
    0
    Ik ben 26 weken zwanger en heb nu de 2e dag pijn in het bovenste deel van mijn buik misschien ook wel mijn maag maar het voelt breder net of er een riem strak om mijn bovenlijf zit. Wat kan dit zijn?

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik weet niet of je toevallig een bloeddrukmeter thuis hebt?
    De combinatie 'strakke riem gevoel' in bovenbuik met hoge bloeddruk (en eventueel vocht vasthouden en hoofdpijn) kunnen op zwangerschapsvergiftiging duiden.

3. Mable

Mable Actief lid

11 nov 2008
    100
    0
    0
    Die heb ik niet in huis nee. Kun je zwangerschapsvergiftiging al hebben in de 26e week?

4. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    ja dat kan zeker. kan al vanaf week 24 soms nog eerder. als je het echt niet vertrouwd even je VK bellen
    Let ook op evt meer vocht en hoodpijn

5. Mable

Mable Actief lid

11 nov 2008
    100
    0
    0
    Ik heb verder geen klachten en de druk voel ik alleen aan de voorkant. Het helpt ook als ik goed rechtop ga zitten. Ben ook een beetje benauwd alsof mijn buik nu al heel hoog zit zeg maar.
    Donderdag heb ik controle bij de VK als het morgen nog niet over is bel ik even.

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Dat kan ook, dat je baarmoeder gewoon al best hoog zit en tegen je maag of longen of ribben aandrukt.

7. Mable

Mable Actief lid

11 nov 2008
    100
    0
    0
    Dat denk ik eigenlijk meer, ik voel me verder goed.
    Het is wel heel vreemd ik had dit met mijn zoontje niet maar die lag misschien ook anders.

8. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Ja, dat heb ik ook, niet continue maar als ik in een slechte houding zit zeg maar, als ik rechtop ga zitten gaat het beter. Volgens mij ziten m'n ingewanden al een beetje in de verdrukking, de vk zei nl. woensdag al dat m'n baarmoeder hoog zit.

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Het spijt me maar ik zou je VK even bellen en overleggen. Als je echt een riem voelt kan dat indd op zwvergiftiging duidden, dan zou ik niet rustig gaan afwachten.

10. Mable

Mable Actief lid

11 nov 2008
    100
    0
    0
    Het is mijn baarmoeder, die zit erg hoog krijg een extra groei echo omdat ze een groot kindje vermoeden.

11. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    ik had ook pijn in mijn bovenbuik bij mijn vorige zwangerschap, ook het gevoel dat er een riem heel strak omheen zat, echt niet fijn.. ik was in het ziekenhuis, me bloeddruk was nagemeten en bloedtest laten doen, maar er kwam niks uit! kan heel goed dat het de ingewanden zijn die in de verdrukking zitten indderdaad.. ik zou ook voor de zekerheid even de VK bellen!

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Het kan inderdaad ook je ribben zijn, ik heb ondanks mijn vrij lage bloeddruk de klachten gehad... en nog steeds... mijn ribbenkast is gewoon wel 10 cm uit elkaar geperst omdat de baarmoeder tot onder mijn ribben loopt...

Rechtop zitten werkt het beste... ik smeer met spiroflor van VSM om de pijn wat te stillen

13. Ik kon bij mijn vorige zwangerschap ook niet meer anders zitten dan rechtop, of onderuitgezakt en naar achteren geleund, op de bank, zodat je meer lucht krijgt zeg maar... Heel vervelend, maar bij mij kwam het vooral omdat ik klein van stuk ben en mijn dochter gewoon nergens anders meer heen kon dan naar boven. leuke was dan ook nog dat de voetjes zowat de hele zw. richting en later tussen mijn ribben hebben gezeten :S

Deel Deze Pagina