weight watchers, ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door draak86, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hey meiden,

Na mijn bevalling zijn er nog 10 kilo blijven hangen die ik eraf wil hebben. Nu zijn er zo ontzettend veel soorten en maten dieeten. En elke werkt weer anders.Sommige zo anders tov elkaar dat ze elkaar tegenspreken.

Nu heb ik al een tijdje terug van de WW gehoord.En toemalige kennis van mij deed dat ook. Alles wat ik lees en hoor van andere mensen die dit doen klinkt het positief. En ook als een dieet waar chronisch honger lijden niet aan de orde is.

Je hebt gewoon een aantal punten per dag waar je je aan moet houden, dus stel je wilt wel een keer fout gaan en een patatje eten kan dat best, moet je het aaleen compenseren met wat je de rest van de dag eet.

Nou laat maar horen, alle info en eravaringen welkom...

thanks alvast!

2. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik ben er 16 kilo mee afgevallen binnen een jaar ... het ging bij mij erg langzaam maar idd je mag ook wel eens wat !
    ben ze helaas door stoppen met roken en een zwangerschap weer aangekomen maar doe het nu zelf weer op hun manier .. en tot nu toe sta ik op de -4 ! het is eigenlijk een andere manier van leven .. bewust worden wat je doet door punten te tellen .. in begin ff puzellen maar ik weet het nu nog uit mijn hoofd !
    vind het wel erg duur .. 10 euro per weer geloof ik

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben er 26 kilo mee afgevallen. Het is echt heerlijk dat je alles (met mate natuurlijk) mag eten en je niks helemaal moet ontzeggen. je leert een gezond eetpatroon aan.

Ik viel niet zo langzaam af. Gemiddeld 0,8 kilo per week. Dat vind ik netjes. Beter dan een crashdieet. Na mijn zwangerschap ga ik ook maar weer aan de weightwatchers...

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook positieve ervaringen met de WW.
    Het gaat inderdaad wat langzamer dan bijv. S.B. maar het grote voordeel is dat je zelf kunt bepalen wat je eet en je kunt jezelf dus ook eens verwennen.
    Ik ben er zo'n 8 kilo mee afgevallen en ze zijn eraf gebleven totdat ik zwanger werd...

Het nadeel is dat het inderdaad duur is.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Geen ervaring met WW, dus even een off topic tip:

Streep je slank.

Ik ben nu 3 weken bezig en ik ben nu 4,5 kilo kwijt.

En daarna kun je het eraf houden.

Je kunt "punten" verdienen door te sporten. Dus als je inderdaad een stuk taart wil, dan kan dat, maar kun je dat dus compenseren.

Als je iets hebt gekozen kun je gezellig komen kletsen in het afvallen clubje ;)

6. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ik ben in de 3e week Weight Watchers bezig en ben in 2 weken tijd 3,5 kilo afgevallen.
    Ik vind het ook ideaal, je mag idd best wel eens wat lekkers, als het maar in je puntenaantal past.
    Bij WW krijg je trouwens ook extra punten als je sport.

En idd wel 10 euro per week, maar je hoeft niet elke week te komen. Als je maar minimaal 1x in de maand komt (dacht ik uit m'n hoofd gezegd)

Succes met je keuze!

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik was voor me zwangerschap door WW 10 kilo afgevallen in 10 weken tijd.

ik ben niet naar de cursus geweest heb het gewoon thuis gedaan met behulp van een programma op de comp en het boodschappen boekje!

(zitten er nu wel weer aan hoor na de zw )

ga na de carnaval weer beginnen!

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn moeder is 30 kilo afgevallen met ww, dat is 3 jaar geleden en ze zijn er nooit meer aangekomen.

maar het idd erg duur en het grootste nadeel voor mij is dat het me een avond in de week kost (of een aantal minuten van de avond, als je alleen gaat wegen) en die tijd heb ik niet.

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Heb er ook goede ervaringen mee... je houdt het ook vol omdat je dus alles mag maaaaaaaaaaar uiteindelijk ga je zelf bewust goede dingen kiezen zodat je "meer" kan eten op een dag..

Ik ging niet naar de avonden toe... ik heb een internetsite op www.clubs.nl waar mensen elkaar helpen/hart onder de riem steken.. Stuk goedkoper en ook erg motiverend.. als je de naam wit van de site stuur me dan maar effe een pb..

10. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Het online-programma van WW heb ik geprobeerd en vond ik niets. Vooral omdat ik de website onoverzichtelijk vond, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Het programma met wekelijkse bijeenkomsten heb ik nooit gedaan, dat is iets wat je moet liggen, denk ik.

Omdat ik de website van WW niks vond, heb ik de FlexiPoints CD-rom geprobeerd en dat beviel wel.

De basisprincipes zijn:
    - je krijgt een aantal punten toegekend op basis van leeftijd, gewicht, lichamelijke activiteit en/of je een man/vrouw bent
    - het meeste groente en fruit mag je onbeperkt eten, daar hoef je dus geen punten voor af te schuiven
    - je moet iedere dag 5 porties groente en/of fruit eten
    - iedere dag twee porties zuivel
    - acht glazen water

Ook bij WW kom je iedere dag zo rond de 1200 a 1300 calorieën uit.

Als je meer wilt weten over de CD-rom kun je me een pb'tje sturen!

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik hou zelf bij caloriechecker.nl dagelijks bij wat ik eet en ik zorg dat ik niet boven de 1500 kcal. uitkom. 'k Zit nu meestal tussen de 1300-1400 kcal., bevalt mij prima, ik val af en ik kan zelf beslissen wat ik eet, en juist bij alles wat ik eet ben ik er bewust van dat ik dat ook moet invullen en dan denk ik er eerst 2x over na of ik het idd wil eten.
    S.B. heb ik ook geprobeerd maar dan blijf ik honger houden en val weer snel terug in m'n oude gewoontes.

12. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Ik ben nu ook zo'n vier weken bezig met weight watchers en ik ben nu 5 kg kwijt.
    Het bevalt goed, is goed vol te houden en je kunt het allemaal een beetje zelf in de hand houden.

13. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ik heb ook super ervaringen met de weight watchers, ben er meer dan 20 kg afgevallen en het lukt nu aardig na mijn zwangerschap om mij weer aan die basisprincipes te houden, al blijft het lastig.
    Ik vond de avonden erg gezellig aangezien ik, denk ik anderhalf jaar zeker wekelijks geweest ben.
    Ik kreeg geloof ik, 75 procent vergoed via mijn ziekenfondsverzekering maar dit zou je in de polis na moeten kijken (of even bellen).
    Ik heb mijn kaarten een aantal keer ingestuurd en dit ging prima.
    Mijn tip is om zeker in het begin wekelijks te gaan aangezien je dan meer een stok achter de deur hebt, dit vind ik ook de kracht van de ww.
    En je leert van andere mensen weer zo veel (ervaringen).

Groetjes Senna

14. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Ik ben net een weekje bezig met WW, maar ik hoor ook alleen maar positieve verhalen!
    Het is ook zeker goed vol te houden, je hebt echt geen honger hoor!

15. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik ben vandaag begonnen met ww. Had het in een grijs verleden ook eens gedaan :) Heb het helaas laten versloffen :oops:

Deel Deze Pagina