Ons zoontje loenst best wel vaak. Vooral als hij moe aan het worden is. Het was me zelf wel opgevallen, maar toen ik laatst foto's zat te kijken, zag ik het op iedere foto terug. We hebben het op het CB aangekaart (als we daar zijn is er nooit wat van te zien) en volgende keer wordt hij (bij de standaard ogentest) extra getest. Iemand ervaring met wat ze dan gaan doen als hij echt een lui oogje heeft. Hetzelfde als bij oudere kindjes? Het goede oogje afplakken? Gr. Marieke
Ik had, en heb, hetzelfde met mijn dochtertje. Bij het CB was het eigenlijk nooit te zien, inderdaad vooral bij vermoeidheid en op fotos.. Ze hebben me voor de zekerheid doorgestuurd naar de oogarts en orthoptist, ook omdat mijn moeder en ik rare ogen hebben. Ze is daar heel grondig onderzocht, zeer uitgebreide tests.. (waar uiteindelijk niks uit kwam, oogjes waren prima.. ze is 'schijnscheel') De test die het CB doet lijkt mij zelf niet echt goed genoeg.. als daar nou niks zinnigs uitkomt zou ik toch om een verwijzing naar de orthoptist vragen! Het schijnt dat veel jonge kindjes wel wat loenzen, maar dat dat als ze wat ouder worden beter wordt.. het heeft soms ook met de vorm van het hoofdje, of de breedte van de neusbrug te maken.
Ja hij heeft een brede neusbrug. Dat heb ik zelf ook en volgens mijn moeder deed ik het vroeger ook. Bij mij is het toen vanzelf over gegaan... 27 jaar geleden deden ze zulke testen volgens mij ook niet echt.
Mijn zoontje loenst ook geregeld. Ik heb zelf ook altijd een lui oog gehad. 8 september moet hij voor het eerst naar de oogarts. Mocht daaruit komen dat hij een lui oog heeft ,beginnen ze al met afplakken.
Hoi, Onze zoon loensde al vanaf zijn geboorte, op heel veel foto's zie je het terug. Veel baby's loensen dus dan denk je dat het erbij hoort. Maar toch vertrouwden we het niet en zijn via de huisarts bij de oogarts terechtgekomen en daar bleek dat ie een lui oog had en met beide ogen slecht zag. Hij was toen 2,5 jaar. Zijn goede oog werd toen iedere dag 4 uur afgeplakt en hij kreeg een bril. Nu is hij 5 en zal ws altijd een bril blijven dragen en de pleister is afgebouwd naar 1 x p. week. Op het cb deden ze er erg luchtig over, maar de huisarts gaf aan dat als we langer gewacht hadden het nog langer zou duren om het oogje recht te krijgen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je je gevoel moet volgen