is dat een must? we zijn verzekerd bij ohra, simpel pakket. we maken niet veel kilometers (10-12000 per jaar) en zijn ongeveer 3-4 dagen per week op de weg te vinden... bij pechhulp kost het nu 90 euro per jaar..
Ik ben verzekerd bij Onnaonna en daar zit het al bij de verzekering. Met mijn huidige auto heb ik er gelukkig geen gebruik van hoeven maken, maar met mijn vorige auto was ik blij dat ik pechhulp had. Als de pechhulp niet bij mijn verzekering zat had ik een losse afgesloten. Ik vind het gewoon prettig dat ik iemand kan bereiken wanneer ik met pech langs de kant van de weg kom te staan. Ik rijd dan ook wel veel, minimaal 20000 km per jaar en ben 5 dagen per week op pad.
Wij hebben het wel en ik vind dat toch wel een veel prettiger gevoel. Ik rij zelf nogal redelijke afstanden per jaar, ook wel met alleen de kinderen in de auto. Mocht er dan eens wat gebeuren (en dat is wel eens gebeurd met een peuter er bij) sta je geen uren langs de kant. Juist omdat ik op een heel onveilig stuk stond (onderaan de afrit) en ik met een klein kind stond waren ze er binnen 10 min. Wel zo veilig. Dus voor mij een dikke JA!! (en wat is nu 90 euro op jaarbasis, als je ze nodig hebt ben je er blij mee dat je kunt bellen)
ik rij niet zo heel veel maar ben heel blij dat wij een abo bij de anwb hebben.. ben ze al een paar keer nodig geweest
Ondanks dat ik alleen naar mijn werk rij ( 14 km heen en 14 terug, 4 keer per week ) en zo nu en dan boodschappen doen heb ik het wel, kost niet veel extra en geeft me wel een veiliger gevoel.
Ik vind van wel. Maar kijk ook eens wat eenmalige pechhulp je kost. Als je het dan toch nodig mocht hebben, dan weet je welk financieel risico je neemt door het nu niet af te sluiten.
Of het echt een must is weet ik niet, zal ook afhankelijk zijn van wat je kan regelen mocht je met pech langs de weg komen te staan. Ik ben lid van de ANWB en vind dat een prettig idee. Heb weleens langs de snelweg gestaan vanwege een brandend olielampje. Ik wist dat er genoeg olie in zat, maar durfde toch niet verder te rijden. Ook weleens gehad dat temperatuur steeds opliep en niet wilde zakken, diverse reparaties al gedaan maar bleek niet opgelost dus stond ik weer langs de weg. Door ANWB weg laten slepen naar een van hun garages en toen is tegen materiaalvergoeding (dus geen arbeidsloon) de auto gerepareerd, was normaal een dure reparatie geweest. Ik vind het dus zeker het geld wel waard. Maar als jij makkelijk iemand in kan schakelen bij pech dan is het misschien niet zo nodig.
Ik vind van wel. Ik ben echt een leek wat dat betreft. Als ik langs de kant v/d weg sta met pech heb ik werkelijk geen idee wat ik ermee aan moet. Hoe kom ik verder, wat is er aan de hand, hoe los ik dit op, etc. Dan wil ik gewoon iemand bellen met: "Hai, ik ben Joycey en mijn auto doet stom, help!", en dat er dan een 'knight in shining bouwvakkersdecolleté' mijn waggie ofwel repareert of de boel laat wegslepen of weetikveelwat ervoor nodig is. Wij hebben btw onna onna.
Ja en dat zeg ik ook nooit meer op... 2 keer gezegd ik zeg de anwb op en toen had ik ze 2x nodig... Wij rijden dan ook wel veel we hebben nu nog geen 8 weken onze nieuwe auto en er staat al weer 8300 km op En dan rij ik in mijn eigen auto ook nog best wat km.
1000 km per week?! Wow hoe doe je dat?? Hier ook wel veel hoor dus anwb onmisbaar in mijn ogen... stilstaan is echt ruk!
ANWB is niet de enige die pechhulp doet he? Wij zitten bij EAC en betalen een stuk minder. Wij maken er tot nu toe toch wel eens per jaar gebruik van gemiddeld genomen eigenlijk, met een auto van inmiddels 12 jaar oud...
Wij hebben het wel (bewust).. Het lijkt mij verschrikkelijk als je onderweg bent en plotseling gebeurt er wat.. het kost echt bakken vol geld als je alles uit eigen zak moet betalen en moet regelen. Liever betaal je die 90 euro dan honderden euro's wanneer je pech hebt onderweg
Ik heb hem via mijn autoverzekering (hema). Kost mij 50euro per jaar met Europadekking. Nog nooit nodig gehad, maar ik wil het risico niet nemen voor zo'n klein bedrag per jaar.
Ik moest laatst worden weggesleept en werd doorgereden naar een maatschappij waar een leenauto voor me klaarstond waarvoor alles al geregeld was. Contractjes tekenen en ik kon twee dagen vooruit. Heerlijk. Ben maar wat blij met m'n wegenwacht lidmaatschap! Zonder had het me veel meer gekost dan dat ik nu kwijt ben in een paar jaar. Althans; voor zo'n auto. Dan had ik een andere gehuurd maar dan moet je het ook zelf regelen en daar heb ik geen verstand van en geen tijd voor.