Beste UWV, Waarschijnlijk heb ik galstenen en moeten ze verwijderd worden. Dien ik dit door te geven aan uwv en loopt mijn zwangerschapsverlof dan door? Na de zwangerschapsuitkering heb ik weer ww, daarvoor ook al.
Beste Pindakoek, Vervelend dat je waarschijnlijk galstenen hebt. Als je ziek bent tijdens je zwangerschapsverlof, geef dit dan uiterlijk de tweede ziektedag aan ons door. Je ziekmelding heeft geen invloed op jezwangerschapsuitkering. Ben je na het zwangerschapsverlof nog ziek, dan meld je dit op de eerste dag na je zwangerschapsverlof aan UWV. Actuele informatie over ziekmelden tijdens het zwangerschapsverlof vind je hier. Ik wens je veel sterkte met een eventuele operatie. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor het antwoorden! Vorige week ben ik naar de chirurg geweest en heb inderdaad galstenen en moet hiervoor geopereerd worden Ik heb om uitstel gevraagd want mijn kind is nog afhankelijk van de borstvoeding en drinkt nog niet uit een fles, druk bezig het aan te leren maar mevrouw is eigenwijs! Ik ga dus niet lekker een operatie in als ik weet dat mijn kind zit te huilen om eten. 11 november moet ik terugkomen op controle. Ik voel me vaak niet lekker en kan dus een galsteen aanval krijgen, heb hiervoor medicatie wat bij borstvoeding kan. Per 1 oktober stopt mijn wazo en krijg ik weer ww. Moet ik me dan nu al ziekmelden..ik heb dus geen idee wanneer ik geopereerd ga worden (hoop snel uiteraard).
Beste Pindakoek, Er zijn voor jou twee situaties mogelijk. Ben je ziek en dus niet in staat om te werken, dan vraag je een Ziektewet-uitkering aan. Je meld dit op de eerste dag na je zwangerschapsverlof aan UWV. Ben je beschikbaar voor werk en niet ziek, dan vraag je om herleving van de WW-uitkering. Denk er aan dat je ook weer wordt ingeschreven als werkzoekende. In dit geval geef je aan UWV door wanneer je geopereerd moet worden. Je kunt dit telefonisch doen. Actuele informatie over ziekmelden met een WW-uitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare