Herleving ww uitkering na zwangerschaps- en bevallingsuitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Prins03, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Beste UWV,

Voor mijn zwangerschapsverlof had ik een WW uitkering. Deze is toen omgezet naar een zwangerschaps- en bevallingsuitkering.

Deze uitkering loopt tot 23 december 2012. Nu is mijn vraag wanneer en hoe ik mijn WW-uitkering moet herleven? Moet ik me ook weer helemaal opnieuw inschrijven op werk.nl of kan ook dat 'herleeft' worden?

Ik heb nog geen nieuwe baan gevonden, uiteraard al wel zoekende.

Op de website uwv.nl en werk.nl kwam ik er niet helemaal uit..

Alvast bedankt voor uw reactie.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Jolanda1988,

Je kunt de herleving van de WW-uitkering op z'n vroegst een maand van tevoren aanvragen. Daartoe moet je je eerst opnieuw inschrijven als werkzoekende.

Het klopt dat dit niet duidelijk op de site staat. We werken aan een aanpassing van de informatie.

Ik wens je veel succes met solliciteren.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Bedankt voor de snelle reactie! Ik zal mezelf volgende week opnieuw inschrijven als werkzoekende op werk.nl

Zodra ik dat gedaan heb, moet ik dan ook via werk.nl mijn herleving aanvragen of moet dit op uwv.nl? En hoe moet ik dat dan doen?

Goed dat jullie bezig zijn met aanpassen van de site! Daar zullen een hoop mensen wat aan hebben!

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Jolanda1988,

De herleving van je WW-uitkering kun je aanvragen met het formulier: “aanvragen WW-uitkering” op werk.nl

In het aanvraagformulier zelf kun je bij één van de eerste vragen aangeven dat het gaat om een herleving WW na zwangerschapsverlof.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina