50% werken en extra werken ?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Gerbera79, 17 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerbera79

Gerbera79 Actief lid

24 jun 2015
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds begin maart 50% ziek ivm zwangerschapsklachten. Ipv hele dagen werken van 8-16uur werk ik van 8-12uur op de dagen waar ik normaal de hele dag zou werken.
    Nu gebeurd het komende weken een paar keer dat ik ook de middag kom of op een vrije dag omdat ik bespreking heb met klanten of werkoverleg. Ik vroeg mijn LG hoe ik deze uren moest verwerken. (Bv als extra uren of op andere dag niet of minder werken)
    Ik kreeg onderstaande reactie:

Met de uren moet je niets te doen. Je hoeft niets te verwerken. Voor 50% ziek betekend niet dat je ook voor 50% thuis moet zijn. Je kijkt naar wat je kunt. Dus het kan soms ook zo zijn dat je wat langer vaker
    Op het werk bent dan de 50%. Je hebt in ieder geval ondersteuning voor die 50%.

Klopt dit wel wat mijn LG schrijft ? Dat is dan lekker makkelijk in mijn ogen vaker opdraven en bijna 70% werken in de week of zie ik dat verkeerd ? En hoe zij die ondersteuning ziet begrijp ik niet want heb niemand extra naast mij staan op die dagen. Gewoon normale bezetting collega werkt mijn hele dienst en ik haar halve dienst.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Gerbera79,

Omdat je vanwege je zwangerschap ziek bent, heeft je werkgever je bij UWV ziek gemeld. Voor de uren die je door je zwangerschap niet kunt werken, krijg je een Ziektewet-uitkering van UWV.

Hoe veel uren je ondanks je klachten nog wel kunt werken, kan ik niet voor je beoordelen. Alleen de arboarts kan voor je vaststellen wat je belastbaarheid is. Dat geeft hij door aan je werkgever. Jij en je werkgever moeten binnen die kaders aan je re-integratie werken. Als je werkgever zich niet aan de vastgestelde belastbaarheid houdt, kun je dat bij hem aangeven of eventueel bij de arboarts.

Verschillen jij en je werkgever van mening over de invulling van de re-integratie? Dan kun je daarover een second opinion aanvragen bij UWV. Dat heet een deskundigenoordeel.

Op onze website vind je actuele informatie over re-integratie bij ziekte en over het deskundigenoordeel.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina