CB

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emma73, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag naar cb geweest en ik weet het mijn zoon is lang maar dat hoeven ze niet te blijven herhalen.
    Hij is voor zijn lengte ook keurig qua gewicht maar ze vinden het wel wat magertjes maar hij eet juist ontzettend goed.

Mijn zoon was 54 cm bij zijn geboorte en nu bij 6 weken 59

Ben zelf lang en ik kom uit een familie met lange mensen. Maar ze blijven maar zeggen oh hij is wel lang zeg.

Nog meer mensen waarbij ze dat maar blijven zeggen

2. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja. (Hier is ook iedereen lang, beide kanten).
    En ook geen dikzakje, maar lekker smal. Eet als een bouwwerker, dus het zal wel goed zijn.

En je blijft het ook horen.

Ik zeg meestal: "Zal ik er een stukje afzagen?".
    Of het gaat het ene oor in en het andere oor uit.

3. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Wat willen ze dat ie doet? Krimpen? Gek CB. Niks van aan trekken.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Gewoon langs je heen laten gaan, hoe vaak zie je die mensen nou ;)

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar hij ís toch ook gewoon lang? Zo'n opmerking is niet meteen kritiek ;)

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier ook gehad altijd net onder de plus 2 lijn nu het laatste half jaar is het meer richting de normale lijn aan het gaan.
    hun vonden het niet goed maar ik zeg maar ze heeft een eigen groei en kan haar moeilijk honger laten leiden.

7. KimK

KimK Niet meer actief

Whaha. Dit dus. Wat willen ze dan???? Ik bedoel als je kind "te dik/dun" is daar kun je wat aan doen maar te lang?

8. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Trek mij er ook niets van aan

Maar hij is wel wat magertjes hoor beginnen ze dan gelijk.
    Ik vind mijn lange lijs gewoon mooi, lekker gezond kindje

9. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Hier ook een lange, haha een meisje van 52 cm bij de geboorte en 2 maanden later 61 cm :D
    Kan er moeilijk een stukje vanaf halen

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gister toevallig ook een topic over geopend. Mijn dochter is te mager en te klein. Maar ze meten haar met de normale groeigrafiek terwijl ze met 36 weken geboren is. Zo stom en je kan er zo onzeker over worden

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn zoon is ook zo lang en ze zeggen het ook. Maar hij raakt de +2 lijn niet eens:(

Mensen zeggen altijd maar wat. Vaak om gewoon een praatje te maken.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

+2 is dan ook wel heel lang... but so what?

Maar waarom trekken jullie je dit zo aan?

Ik heb een zware jongen en ook vrij groot.. nou èn? Het CB constateert alleen maar dat hij langer of zwaarder, kleiner of lichter is dan het gemiddelde.. Zij weten ook wel dat het gemiddelde niet bestaat maar hoe moeten ze het anders zeggen. Het is geen commentaar! Het is een constatering :D

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hier ook een lang meisje! Met 4 maanden was ze 66cm. Ze was in 1 maand 5 cm gegroeid!

Maar het is niet gek met een vader van 2.02m en een moeder van 1.78m.

Ik kan er niet wakker van liggen ;)

14. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Gewoon zeggen dat je je kind bij thuiskomst wel even in de droger stopt, krimpen ze wel een beetje;).

Haha maar ik heb dan ook wel een beetje een apart gevoel voor humor hoor xD.

Hier een kindje op de middellijn iets daaronder dus d'r wordt niks gezegd:).

15. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier een heel klein jongetje: 8,9 kg en 72 cm bij 1½ jaar.

De wijkverpleegkundige zei toen: "Hij zal wel de kleinste zijn, maar ook het dapperst als hij naar de psz gaat over een half jaar."

Dit bedoelde ze zeer positief zo van "klein, maar dapper".

Niet elke opmerking van het CB is natuurlijk gelijk negatief bedoelt, maar gewoon een constatering.

16. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    #16 Emma73, 27 feb 2014
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014
    @ Nichelle Gewoon zeggen dat je je kind bij thuiskomst wel even in de droger stopt, krimpen ze wel een beetje.

Dat is een goeie.:D

Was even geirriteerd omdat kraambezoek en mensen die ik tegen kom ook constant zeggen, zo die is lang maar wel wat dunnetjes

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

of je realiseert je gewoon dat het geen commentaar is.. .Scheelt een boel gedoe.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik snap ook niet zo goed waarom je je dit aantrekt hoor. Volgens mij is het gewoon een constatering van een feit, niets meer en niets minder.

19. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is ongeveer drie centimeter kleiner dan de gemiddelde jongen van zijn leeftijd. En hij is ook minder zwaar dan de gemiddelde jongen van zijn leeftijd. Dat zeggen ze bij de cb ook de hele tijd. Als ze het alleen maar zeiden en dan weer verder gingen met het gesprek dan zou ik het niet erg vinden. Maar de arts kijkt ons dan steeds zo aan van nou hoe komt dat. En dat moeten mijn vriend of ik het elke keer weer uitleggen. En dan heb je het gevoel dat je moet verdedigen. Terwijl wij er niks aan kunnen doen. Hij heeft gewoon de bouw van mijn vriend

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarschijnlijker is dat jij iets ziet wat er niet is... Je hoeft helemaal niets uit te leggen. Als ze iets willen weten zullen ze je het vragen. Dus als ze constateren dat het kind aan de kleine kant is (vergeleken met het gemiddelde) dan zullen ze vragen naar zijn eetpatroon. Dat doen ze om te kijken of er misschien reden is om iets te veranderen. Het is GEEN commentaar!

Deel Deze Pagina