Ervaringen medela calma: die van ons piept, die van jullie ook??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door misa, 31 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ik geef flesvoeding en heb door het snelle en gulzige drinken van ons zoontje al meerdere flessen en spenen geprobeerd. Toen kregen we bij prenatal de tip om de medela calma speen te gebruiken. Die hebben we gekocht en gebruiken we nu een goede week.
    Ik wou de speen op de difraxfles gebruiken, omdat de verkoopster zei dat dat kon. Dat blijkt niet zo, dus gebruik ik hem nu op de dr brown fles met smalle hals. Dat past wel.

We vinden het nog niet heel erg verbeterd eigenlijk, maar blijven nog even volhouden: kijken of hij eraan went.
    Nu valt ons elke keer weer op dat de speen tijdens het drinken piept/ lucht doorlaat enzo. Ons zoontje drinkt er ook mee alsof hij steeds vacuum verliest en dus ook een soort smakgeluid maakt.

Hebben jullie dit ook?

(ik heb dit bij bv geplaatst, omdat het een fles is die vaak icm bv gebruikt wordt.)

2. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat raar dat ze deze speen hebben geadviseerd! deze speen wordt met name geadviseerd aan kindjes die de fles weigeren en omdat deze techniek van drinken veel overéén schijnt te komen met de techniek van borstvoeden (live drinken). die bobbels op de speen moeten als het ware worden gemasseerd dus met deze speen moeten ze twee dingen tegelijk doen en met een traditionele speen.
    heb je al eens een dental speen geprobeerd?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is een erg geschikte speen voor kinderen die moeite hebben met een fles, of ze nou wel of geen borst ernaast krijgen. Dus ik snap wel dat ze 'm aanraadden.
    Ik denk dat je kind de speen niet diep genoeg in de mond heeft. De tip van de speen moet net als een tepel echt helemaal achterin de keel komen, de harde ring mag de lippen raken. En nooit de speen in de mond stoppen, maar lipjes aaien met speen of tegen het neusje tikken en kind zelf laten happen.

4. misa

misa Niet meer actief

@sjmmi: Ja, dental hebben we al geprobeerd: hij snapte er niets van...

@dirksmama: heb jij ervaring met deze speen? Moet het dikke gedeelte van de silliconen speen ook helemaal in de mond dan? Dat kan toch niet? Hij heeft dit wel een klein deel in de mond/ zijn lippen er omheen. Maar dat is dus niet genoeg?
    En over de speen in de mond stoppen zal ik ook aan denken.
    Dankjewel!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, zo ver mogelijk, mondje moet echt WIJD open zijn (net als ze gewoon aan de borst hun mond ook heel wijd open hebben).

6. misa

misa Niet meer actief

Ik heb het echt geprobeerd, maar zover komt hi echt niet.. Hij heeft zijn lippen wel om/tegen het dikke silliconen gedeelte aan, maar verder niet.

We zijn na de fles van vanmorgen maar gestopt met die fles. We hebben 'm nu meer dan een week gebruikt en het werkt niet voor hem. Hij klokt het naar binnen, ik hoor het in zijn buikje 'vallen' enhet blijft te snel gaan. Ik heb het zelf ook geprobeerd: uit die fles zuigen: het gaat heel mooi en subtiel, maar blijkbaar snapt simon het niet...
    De volgende fles hebben we de difrax maar weer te voorschijn gehaald. Misschien was het toeval of 'beginnersgeluk' maar hij dronk veel rustiger.

We wachten maar weer af!

Dankjewel voor je antwoord en advies. :)

Deel Deze Pagina