bovenwoning benedenwoning.... wat is nou slim???

Discussie in 'De lounge' gestart door Sas26, 6 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij wonen nu in een flat op de 1e verdieping. We wonen op de hoek dus hebben aan 1 kant geen buren en ook geen bovenburen.
    Opzich wonen we er heerlijk en zeker toen onze zoon nog niet geboren was, was het prima.
    Maar nu missen we dus inderdaad een tuin. En toen hij kleiner was, was het een heel gedoe steeds de reiswieg naar beneden te slepen omdat het onderstel in de schuur stond (geen lift).
    Voordat we nu voor een 2e willen gaan, gaan we rondkijken voor een eengezinswoning.
    We zijn al druk aan het reageren op huur en binnekort hebben we een gesprek met een makelaar voor een koophuis.

Ik zou dus zeker voor beneden kiezen, ik zou zeker wat ruimte willen opofferen voor gewoon alles beneden zonder gesleep en een tuin!

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Benedenwoning; wij hadden zelf een maisonnette woning in den haag; echt een superhuis, maar erg balen dat je eerst standaard met een trap naar boven moet, en echt niet handig met twee kleintjes die je ieder apart naar boven moet brengen en dan ook nog de boodschappen. Ik denk dat je er ook niet jaren gaat wonen in een bovenwoning met 2 kleintjes (tuurlijk het kan wel, maar ik denk dat t dan toch erg gaat kriebelen om op zoek te gaan naar benedenwoning met ook een tuintje). Ik zou dus zelf voor wat kleiner huis kijken (kleintjes kunnen desnoods gewoon toch bij mekaar op de kamer slapen?). En dus lekker voor het tuintje kiezen, en het geen-gedoe-met-trappen-en-kinderwagen/boodschappen/2kindjes:)
    succes met je keuze!
    ps: in welke wijk ben je een beetje aan t rondkijken?

3. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0

Oooooooow herkenbaar,haha,ik kom van een 3/4 kamerflat(1 hoog zonder lift)hier heen verhuizen 5 jaar terug,en dan blijk ik ineens ruimte te kort te hebben.
    Ik heb nu een ruime eengezinswoning(4 slaapkamers&zolder)maar heb 1 slaapkamer vol rommel staan maar daar wil ik een logeerkamer van maken,maar ik moet die hele zooi nog opruimen,ben gewoon zo'n bewaarmiep:$:D
    En het flatje had ik een vaste,diepe kast in de woonkamer,ook in de slaapkamer van mijn oudste,met bovenkastjes.
    heb nu een voor-en achtertuin,de achtertuin is pas lekker opgeknapt,maar van die voortuin zie ik echt het nut niet van in eigenlijk ;)
    En verder,je hebt soms echt wel flats waar je U tegen zegt;),dus ik zou zo weer voor een flat kiezen,maarja,die liggen helaas in deze regio niet voor het oprapen,en alles wat ooit huur was wordt nu koop.

4. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    @girl...ben blij dat het niet alleen aan mij ligt hahaha.
    Wij zijn van 2 huizen naar 1 gegaan alleen meneer kreeg er wel een kind bij(heeft zelf ook een dochter) en nu is er 1 van samen onderweg.Toen hij hier kwam wonen heeft hij de badkamer gedaan waardoor de kamers kleiner zijn geworden.Er is 1 inbouw kast in onze kamer(liggen kleren in en de cv hangt daar) en dan 1tje waar de wasmachine in staat.Meer is er gewoon niet te vinden.In het kleine kamertje moet de baby komen en heb al een bed en commode in 1 moeten kopen anders past er geen kast hahaha.Terwijl in de flat nog een muur tussen geplaatst kon worden en dan 3 volwaardige kamers zou hebben en nog eens bergruimte(mis het stiekem wel).Trouwens ik had 2 liften ter beschikking dus dat scheelt wel.
    Denk dat ik van de week maar een extra rol zakken ga halen en kijken wat weg kan al denk ik dat het niet veel zou zijn,Maar weet nu niet waar ik heen moet met spul van 3 kinderen en dan nog eens ons eigen spulletjes.

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoi sas ik heb je huisje gezien toen we de taart gingen halen:)
    DH heeft naar mijn idee heel veel kleine huisjes.
    Maar als jullie nog een kindje willen zou ik zelf kiezen voor een benedenwoning. Een tuin is gewoon fijn met kids en zeker 2.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ loontje: haha, gewoon weggooien! Ik ben daar heel makkelijk in. Wij gingen van onze vorige koopwoning naar een veel kleinere tijdelijke huurwoning. Mijn man woonde al 10 jaar in die woning en je wil niet weten wat een troep er lag! Mijn schoonmoeder heeft er een handje van om alles wat zij niet meer hoeft aan hem te geven. Hij gebruikt zeker 9/10 van zijn spullen niet. Ik heb ALLES weggegooid, ook al stuitte ik op veel verzet van manlief (ja maar misschien hebben we het ooit nog nodig! ja uuuh... dan kopen we dat kleine priegelding van 2 euro wel opnieuw hoor). Nu wonen we gelukkig weer ruimer, maar we hebben hier geen aparte berging (en de slaapkamers zijn ook allemaal in gebruik). We hebben in de woning zelf wel een washok en een kleine berghok, maar je begrijpt dat we weinig kunnen stallen ;) Een aantal spullen staan opgeslagen bij mijn vader, mijn schoonmoeder, mijn andere vader en mijn moeder (haha serieus, op 4 verschillende plekken). De overige spullen liggen hier in huis. Straks in mijn verlof ga ik weer helemaal opnieuw het huis door en dan gooi ik weer alles weg wat we toch niet blijken te gebruiken. En speelgoed van zoonlief die ergens in een hoekje ligt te verpieteren gaat daar gerust in mee, maar bijvoorbeeld ook kleding die we nooit aantrekken, keukenspullen die we nooit gebruiken, papierwerk wat niet meer bewaard hoeft te worden, etc. Ik ben allergisch voor te veel troep ;)

Deel Deze Pagina