Hi dames.. Ben bijna 10 weken zwanger en al vanaf het moment dat ik graag zwanger wilde worden kom ik hier bijna dagelijks. Eenmaal zwanger is dat natuurlijk nog meer geworden.. Gister intake gehad bij de vk, hoop informatie gekregen en een hoop folders en tijdschriften etc. etc. Maar ik merk aan mezelf dat ik ergens al die informatie helemaal niet wil weten! Ik lees de meest verschrikkelijke dingen, 101 dingen en mogelijkheden waar ik nooit aan heb gedacht, er komt zo veel op me af. Ergens wil ik gewoon (qua gedachten dan) terug naar de oertijd en gewoon helemaal niet luisteren naar alles wat ik hoor en het 'alleen' doen, want het maakt me alleen maar onzeker en aan het piekeren en twijfelen of ik het allemaal wel aankan.. Ben ik raar?? De informatie is waarschijnlijk zodat het je makkelijker wordt gemaakt door de duidelijkheid die je hebt, maar ik merk dat ik me er alleen maar onrustig bij voel en er eigenlijk graag afstand van wil nemen..
Je bent helemaal niet raar. Ik herken zelfs heel veel in wat je zegt. Zeker in het begin dacht ik me overal in te moeten verdiepen en alles te moeten lezen, vooral het onderwerp miskraam kwam heel veel voor overal waar ik maar las. Ik werd hier soms echt verdrietig van en het onthield me een beetje van het genieten van me zwangerschap in het begin. Sinds ik over de meeste grenzen heen ben lees ik ook steeds minder nare dingen. Maar ik word soms wel al moe van al die poespas aan me lichaam en dat gecontroleer bij de vk! Doe gewoon lekker waar jij je het beste bij voelt, je bent echt niet de enige. Wat je niet wil gewoon ook niet doen, doe ik ook.
volgens mij ben ik ook 1 van de weinige die alle boekjes die ik heb gehad, zonder door te bladeren in de kast heb gemikt misschien zijn we samen raar
Haha ja misschien zijn we samen raar Nee ik heb al best een hoop gelezen maar merk dat ik automatisch toetrek naar de negatieve verhalen. Staan en 10 topics over succesvolle bevallingen dan pik ik de ene er uit waarbij het niet goed ging en zo maak ik mezelf gek.. En als ik dan al die informatie lees over controles en onderzoeken enzo dan denk ik pfff moet je alles precies weten? En je 'moet' op zwangerschapsgym en borstvoedingscursus en weet ik het allemaal. Geeft me een beetje het gevoel dat je dat allemaal moet doen omdat je het anders niet kan of niet goed voorbereid bent, terwijl dat vroeger toch ook allemaal niet was? Ik wil het gewoon allemaal niet horen en niet weten..
hihi je bent helemaal niet raar... ik heb al die poespas ook niet gedaan en het is me prima bevallen. doe niets waar je geen zin in hebt, vroeger deden ze dingen ook allemaal niet en die kids zijn ook groot geworden!!
Ja precies dat heb ik dus ook. Door al die info van buitenaf wat je wel en niet moet doen ben ik bang dat je helemaal niet meer naar jezelf gaat luisteren ofzo.. Tijdens de intake had ik ook helemaal geen vragen. Ik dacht ja ik kan ze wel gaan verzinnen maar dat schiet ook niet op. Ik wil het gewoon allemaal over me heen laten komen en met geduld en vertrouwen zien hoe het zal gaan.. Uiteindelijk de enige twee vragen die ik heb zijn 1. Is en blijft mijn kind voor altijd gezond? 2. Ga ik deze zwangerschap en bevalling overleven? Nou, en op beide vragen weet niemand het antwoord haha, dus kan net zo goed helemaal niks meer lezen.. Ik ben er uit
Ik denk dat je gewoon een beetje raar bent hoor hihi... je moet je niet zo druk maken, gewoon lekker genieten en er maar van uit gaan dat alles goed is!
Ik snap ook precies wat je bedoelt!! Als je ook het internet mag geloven, mag je ook steeds minder eten.. Ik begin er niet meer aan, haha!!