vocht vast houden en hoofdpijn

Discussion in 'Zwangerschap' started by elsie22, Apr 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Sinds ongeveer een week heb ik vocht in mijn voeten en benen, en sinds een paar dagen soms lichte hoofdpijn, wat kan ik hieraan doen? ik zit al redelijk veel met mijn benen omhoog.

2. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

Mar 8, 2010
    430
    0
    0
    Hoi Elsie22,

Sinds een aantal weken heb ik hetzelfde probleem, nu is het zo dat je er gewoon weinig aan kunt doen idd beentjes omhoog (ook in bed, leg bijv. een kussentje onder je matras aan t voeteneinde) en voor de hoofdpijn gewoon paracetamol (is mij gezegd door de gynocoloog) Ik moet morgen weer naar de gynocoloog dus ik zal het gelijk vragen wat er nog meer aan gedaan kan worden!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je vocht vasthoudt in combinatie met hoofdpijn is het verstandig om even je verloskundige te bellen (gewoon tijdens spreekuur tijden). Zij kan dan even je bloeddruk controleren.
    Verder mag je paracetamol nemen tegen de hoofpijn (2 per keer, 3 x per dag).
    Voor het vocht in je benen:
    - benen hoger dan je hart (anders helpt het niets) Dus op bed en dan je benen omhoog bijvoorbeeld
    - veeeeeeel drinken (nog meer dan je al deed)
    - fietsen (op je rug liggen en met je benen fietsbewegingen maken)
    - wisselbaden
    - lymfedrainage (zwangerschapsmassage bijvoorbeeld)
    - vochtafdrijvend eten: komkommer of selderij (schijnt te kunnen helpen.. helpt mij niets)

4. jaimy22

jaimy22 Actief lid

Jun 28, 2007
    210
    5
    18
    het is inderdaad verstandig om even op controle tre gaan wat jij noemt kunnen ook tekenen zijn van hoge bloeddruk/ zwangerschapsvergiftiging
    waarschijnlijk niet hoor maar je kan het beter even na laten kijken

heb je hoge buikpijn , of zie je slecht of sterrertjes??

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

gisteravond had ik klein beetje hoge buikpijn, morgen moet ik weer naar de vk, maar moet kan ik daarop wachten of vandaag tijdens het spreekuur bellen?

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Als je je zorgen maakt zou ik gewoon straks even bellen en je klachten voorleggen en erbij vermelden dat je morgen wel een afspraak hebt staan. Je hoort dan vanzelf wel hoe zij gaan handelen :)

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja ik voel me er niet echt lekker bij, misschien dat ik straks maar even bel.

8. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Ik zou zeker wel even bellen want vocht vasthouden en hoofdpijn kan idd zwangerschapsvergiftiging zijn. Het kan ook niks zijn, omdat het warm is meer vocht vasthouden en miss drink je niet genoeg en krijg je daarom hoofdpijn. De vk (of assistent) kan vandaag je bloeddruk opmeten en morgen de rest voor je gewone afspraak.

9. jaimy22

jaimy22 Actief lid

Jun 28, 2007
    210
    5
    18
    hey meid!

ik zal dan echt even belllen hoor als je ook gister hoge buikpijn had
    ik loop zelf onder controle van het ziekenhuis omdat ik hoge bloeddruk heb als ik al 1 van die klachten heb moet ik meteen bellen en langs komen

succes en laat je even weten wat je gedaan heb

liefs jaimy

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb gebeld en ik mag om 1 uur even langs komen om mijn bloeddruk te meten, dus daarna vertel ik wel of die goed was enzo!

11. jaimy22

jaimy22 Actief lid

Jun 28, 2007
    210
    5
    18
    dat is fijn dat je meteen even langs mag komen!

12. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

Mar 19, 2010
    2,399
    0
    0
    Verstandig dat je gebeld hebt. Fijn dat je gelijk kon langskomen. Hoop dat het meevalt.

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ben blij dat ik even langs mag komen voor mijn bloeddruk te laten meten, als ik terug ben laat ik wel even hoe en wat.

14. shirley88

shirley88 Lid

Dec 28, 2006
    99
    0
    0
    nederland
    hoi elsie,

en hoe was je bloeddruk?
    ik heb zelf ook last van hoge bloeddruk en loop ook bij het ziekenhuis..
    ik drink brandnetel thee is voor de vocht en het heeft een bloedzuiverend effecht.
    misschien heb je er wat aan...

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn bloeddruk was 112/68 dus gewoon goed, ze zei dat het goed was dat ik gebeld had omdat het natuurlijk ook anders kan zijn. verder hebben we er een gewone controle van gemaakt, want anders had ik morgen weer heen gemoeten. alles was verder prima, kindje ligt met hoofdje naar beneden dan mocht ik zelf ook even voelen! grappig hoor! en hartje klonk ook weer super mooi! :)

16. jaimy22

jaimy22 Actief lid

Jun 28, 2007
    210
    5
    18
    hey meid!

fijn om te horen
    ben jaloers op jouw bloeddruk zo laag heb ik hem nog nooit gehad

nou hoop voor je dat het vocht niet nog erger wordt!

liefs jaimy

17. shirley88

shirley88 Lid

Dec 28, 2006
    99
    0
    0
    nederland
    wat fijn dat je bloeddruk niet hoog is...
    maar probeer voor de vocht is brandnetelthee, bij mij helpt het..

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja ben echt opgelucht hoor dat het gewoon goed is! ik zal eens kijken of ik die brandnetelthee kan vinden en dan uitproberen!

Share This Page