Vanmorgen op controle bij de VK....al weken ligt de beeb hetzelfde, namelijk als een soort van 6 (van boven af genomen; hoofdje naar beneden, rechts de rug, naar het midden toe de buns en dan aan de linkerkant van mijn buik de beentjes)....nu opeens ligt ze volgens een andere VK de andere kant op Dit terwijl ze al een aantal weken was ingedaald volgens de VK en had ik die 'draai' niet moeten merken? Vind het best opmerkelijk...of is dit eigenlijk heel gewoon? Ben toch wel nieuwsgierig..
Ook de baby's die volledig ingedaald zijn draaien nog: om hun as. Ze draaien dus om hun as (van links naar rechts) omdat ze geen andere 'bewegingen' meer kunnen maken ivm de verminderde ruimte in de baarmoeder. Maak je geen zorgen het is absoluut normaal!
Ik zou ook denken dat je dit gemerkt zou moeten hebben, inmiddels zal die kleine toch niet meer heel veel ruimte hebben? Heb je zelf ook het idee dat billen, rug en beentjes nu allemaal andersom liggen dan voorheen? Dat om de as draaien lijkt me ook niet zo heel makkelijk bij volledig ingedaald; het hoofdje is namelijk niet rond maar ovaal. Maar goed, het kan in elk geval geen kwaad of zo.
Bij mijn tweede wisselde dit echt per dag. Ik wist nooit of ik haar voetjes links onder mijn ribben of rechts onder mijn ribben zou voelen. Tot op de dag van de bevalling heeft ze dit volgehouden!
Ja hoor... onze kleine draait meermaals per dag van links naar rechts. Ik zie het kontje dan mooi van links naar rechts en terug van rechts naar links draaien. Vaak gaat het gepaard met een tijdelijke nogal asymmetrische buik. Vanmorgen bij de VK lag het ruggetje rechts en nu weer links... Groetjes, Josien
hier ook konstant hoor de ene keer merk ik het en de andere keer doet ie het als ik slaap denk ik want dan is ie de volgende morgen ineens weer veranderd van positie niets om je druk overte maken dus.
Is heel normaal, mijn meisje draaide zelfs nog tijdens bevalling. Maakt niet uit of ze helemaal in gedaald zijn of niet ze kunnen gewoon om hun as draaien. gr Tanna
Mijn kleintje ligt hetzelfde en was op een ochtend ook ineens omgedraaid. Vlak erna zag ik het gewoon zelf weer terugdraaien.
Sterker nog, een vriendin van me haar kindje lag in stuit dus ze zou een keiizersnee krijgen. savonds nog echo gehad, maar smorgens, toen de katheter er al inzat en ze haar ziekenhuis pakkie aanhad, was haar dochtertje alsnog gedraaid met haar hoofdje naar beneden! Dat is een stuk zeldzamer als wat jij nu beschrijft, maar even om aan te geven dat het wel kan.... En mijn kleintje draaide ook constant om zn as, ook op het einde nog...
ze draaien gewoon nog gelukkig asnders was wel heel snue die van mij ligt ook L dan R maar haar voorkeur kant is R. Heel normaal meid