afgekeurde auto vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door cyntje78, 27 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Weet iemand hier hoelang een afgekeurde auto op een openbare parkeerplaats mag blijven staan?

Hier, recht voor onze deur waar de parkeerplekken schaars zijn, staat er eentje al 1,5 maand stil.
    Ik weet van de eigenaar dat hij is afgekeurd en 1,5 maand geleden zou hij dus al opgehaald worden, volgens de eigenaar.
    Maar ondertussen staat ie er nog en vallen de bonken roest er onderuit.

Wat ik weet is dat een afgekeurde auto niet in het zicht mag staan. Zelfs niet als hij op byvoorbeeld op een eigen inrit staat.

Maar waneer kan ik iemand hier over bellen? Wie kan ik hierover bellen?

Eigenaars zijn bijna nooit thuis en heb het 1,5 maand al eens gevraagd (toevallig hadden we het toen over auto's en parkeren)

Alvast bedankt!

2. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Als de auto op privé terrein staat, mag dit.

Staat hij op de openbare weg, moet hij volgens mij binnen 2 maanden herkeurd (en dan ook goedgekeurd) zijn.

Ik vond dit op de site van de RDW

Rijden zonder geldig keuringsbewijs is niet toegestaan! Dus vanaf de dag van de vervaldatum mag niet meer worden gereden. Een auto mag wel tot 2 maanden na vervaldatum van de laatste goedkeuring ongekeurd langs de weg staan (en dus niet rijden). Zolang er niet met de auto wordt gereden kan er pas na de oude vervaldatum plus 2 maanden worden beboet voor het overtreden van de keuringsplicht. De RDW kan op basis van kentekenregistercontrole zo'n overtreding van de keuringsplicht vaststellen en een boete opleggen. Het hebben van een geldig keuringsbewijs geldt niet voor de dag dat het voertuig aan een APK-keuring wordt onderworpen.

3. Jel

Jel Niet meer actief

Mijn man zegt dat je de politie kan bellen of de RDW.

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Oké... nog een paar weekjes dan ;)

Ze vertelde 1,5 maanden geleden dat hij was afgekeurd en dat ze hem die komende week daarna op zouden komen halen. Dat is inmiddels 1,5 maanden geleden.

Ik erger me er zo aan. Dát icm andere mensen die steeds maar weer dubbel parkeren :x Er kúnnen 8 auto's staan.... maar vaak door al die problemen staan er maar 6. En laat er nu ook nét iemand wonen die vaak alle 5 zijn auto's thuis heeft staan.... zucht...

5. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    als je rdw.nl het kenteken invoerd kun je de exacte vervaldatum zien

6. Jel

Jel Niet meer actief

Dat zal ik dan ook eens doen met een auto die al langer dan een jaar ongereden stil staat schuintegenover ons hui.s Vind het erg irritant dat die auto daar altijd staat. Geen idee ook van wie die is. Die auto is intussen gigantisch smerig en er groeit lange onkruid onder de auto, terwijl het dus op de openbare weg staat. Morgen bij daglicht dan maar eens kijken naar het kenteken...

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    na 2 maanden kun je een melding maken bij de politie
    helaas word er weinig mee gedaan
    een caravan mag ook maximaal 2weken aan de openbare weg staan
    bij ons stond er 1 ruim een jaar!!!!
    dat ding was oud en verrot en de deur was een vuilniszak met ducktape
    gelukkig hebben ze hem uiteindelijk zelf in de fik gestoken
    succes met het probleem!!

8. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

6 feb 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Na 2 of 3 maanden krijgen ze automatisch een bekeuring binnen van rond de €100,- omdat de auto niet gekeurd is.
    Behalve als ze hem hebben geschorst bij de RDW en dan mag hij inderdaad niet op de openbare weg staan maar wel op eigen terrein.

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Die van m'n broer heeft ruim een jaar op de openbare parkeerplaats gestaan, betaalde wel gewoon de verzekering...beetje dom natuurlijk hoor maar er werd dus niks aan gedaan en er is ook niet over geklaagd :(

Na 1,5 maand zou ik overigens nog niet klagen, mijn auto staat ook vaker stil dan dat er mee gereden wordt ;)

Deel Deze Pagina