15wk en bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door BabyAngel, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hallo,

Ik weet inmiddels dat het bloedverlies niet vanuit de baarmoeder komt en alles goed gaat met de baby.
    Gisteren had ik voor de 2de x bloedverlies.
    De eerste keer met 12wk was echt veel helder rood bloed,deze keer is het meer slijmerig bruin verlies.
    Allebei de keren kreeg ik dit na een drukke werk dag/week.
    Mijn vk heeft me gisteren een preek gegeven dat ik echt rustig aan moet gaan doen,de werkdruk is me sowieso soms te veel en krijg dan ook meteen rugpijn.
    Op mijn werk loop ik de hele dag en heb ik slechts 1uur pauze in totaal als ik een hele dag werk. (08:15-18:15)

Ik vind het moeilijk om dit gesprek op het werk aan te gaan en weet ook niet goed wat ik nu het beste kan doen.
    Moet ik minder werken,halve dagen?
    Ik wil gewoon niet weer met 20-25wk stoppen met werken,dit gebeurde bij mijn dochter wel en aangezien ik nu al "slecht" opweg ben dit de kans er dik in dat dit weer gebeurd!:(
    Heeft u tips voor mij?

Liefs,

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Inmiddels een telefonisch gesprek gehad met m'n manager.
    Ze begreep de situatie en stelde de gezondheid van mij en de baby voorop.
    Ze zei dan ook dat ik moest aangeven als het niet meer ging of als ik halve dagen zou willen werken.
    Hier ben ik heel blij mee.

Ze belde later nogmaals terug en stelde voor om me 50% ziek te melden,dit ivm mijn uren.
    Ik heb een contract van 20uur P week en als ik dus maar 10 uur ga werken ga ik 40uur per maand in de min.
    Echter moet ik deze uren na de zwangerschap inhalen en dat is natuurlijk niet te doen.
    Vandaar haar redenatie om me gewoon half ziek te melden.
    Alleen is mijn man bang dat ze me naderhand hierdoor kunnen ontslaan.
    Dit lijkt mij niet...toch?

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Nog even snel een vraagje.
    Nadat ik uit de douche kwam had ik last van een taai,gelig stukje slijm.
    Ik herken dit van bij mijn dochter toen ik 34wk zwanger was,dit was toen overigens een deel van de slijmprop.
    Kan ik nu ook al stukjes slijmprop verliezen?;)

4. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Volgensmij is er nog geen antwoord gegeven op jouw vragen? Tip: plaats een andere vraag opnieuw en schrijf deze niet erbij anders lijkt het voor ons dat deze al beantwoord is en zien we hem over het hoofd.

Vervelend dat je al zo vroeg in de zwangerschap klachten hebt. Het lijkt me inderdaad verstandig om wat minder te gaan werken of meer pauzes tijdens het werk in te lassen. Je werkgever mag je om deze reden niet ontslaan. Pak buiten je werk om voldoende rust en probeer zwaar lichamelijke belasting te mijden (zware boodschappentassen tillen e.d.)
    Het verliezen van de slijmprop bij deze termijn lijkt onwaarschijnlijk. Je afscheiding kan wel veranderen tijdens de zwangerschap. Mogelijk is dat het geweest? Hou het in de gaten. Indien het zich herhaalt zou je even contact op kunnen nemen met je verloskundige zodat ze het kunnen bekijken.
    Succes,

Groetjes Gea

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Alsnog bedankt voor u reactie!:D

Deel Deze Pagina