Hoi Dames, Willen jullie even kijken naar mijn baby uitzetlijst? Zijn er dingen die ik vergeten ben? Hoor graag jullie op of aanmerkingen en evt tips. Kijk met name even naar de babykleding. Want weet echt niet hoeveel van wat ik nodig heb. Verzorging: - Aankleedkussen - 2x hoezen voor het aankleedkussen - 20x hydrofiele luiers - Haarborsteltje - Sudocreme - Nagelschraartje met ronde punten - Avent of Bibi spenen - Billendoekjes - Kruidvat Luiers (Of Lidle of Aldie) - Wasbare luiers: het is hetzelfde als een papieren luier allen dan van bamboe of katoen je stopt er een papieren inlegger in en als het kindje gepoept heeft spoel je het papiertje door de wc ( afbreekbaar) en de luiers spaar je op en wast ze idd . wasnetje in de luieremmer , et voila je hoeft ze niet eens aan te raken ik wil niet meer anders , over de gehele periode goedkoper en niet zo schadelijk voor t milieu Baden: - Bad (met standaard) - 2x badcape - 6x hydrofiel washandjes - Shampoo, haarlotion, zeepvrije wasgel, babyzalf en olie van zwitzal - Badring of stoeltje voor in badje Slapen: - Molton matrasbeschermer - Matrasje - 3x hoeslaken of onderlaken - 3x bovenlaken - 2x katoenen dekentjes (koop die van 120 breed anders kun je ze nauwelijks instoppen.) - 2x slaapzak - Babyfoon met camera (Luvion grand elite/Philips avent) - Inbakerdoek (als je een buikslaper hebt) - 2x kruiken Kleding Baby: - 5x Sokjes van de wibra (niet de kleinste maat nemen) - 3x Mutsjes (Ook 1 met lintje om vast te maken) - 4x romper met korte mouwen (1x in maat 50, 3x in maat 56) - 4x overslagromper ((1x in maat 50, 3x in maat 56) - 2x Dikkere vestjes voor buiten - Setjes kleding Borstvoeding: - 2x voedings BH - Natusan Zoogcompressen (1 pak) - Voedingskussen - Avent Viabeker (voor het bewaren van afgekolfde melk) - 2x Avent zuigflessen met speen - Borstkolf - Thermos tasje om flesjes in mee te kunnen nemen, handig voor onderweg. - Klittenband slabbers of slabbers met gat Overig: - Nestje voor in de kinderwagen (geen gedoe meer met lakentjes en dekentjes) - Easybase (nooit meer ruzie met de autogordel) - Tiny love muziekmobiel (blijft 15 min aan en heeft 3 verschillende melodietjes)
je hebt te weinig rompertjes,voor de rest is alles goed (rompertjes zonder mouw 1 euro bij de zeeman prima kwaliteit)
Wat ik vaak lees is dat je 7 setjes kleding zou moeten hebben, dat is genoeg. Ik heb dus (volgens mij) 2 in maat 50 en een stuk of 5 in maat 56. Wanneer ze erg klein is, is er snel genoeg nog iets bijgekocht.
Ik heb de tip gekregen om nog even te wachten met een borstkolf.. Je weet pas tijdens het geven van borstvoeding wat voor kolf prettig is voor jou.... En misschien lukt het wel helemaal niet... In het begin gebruik je m toch nog niet.. (heb ik gehoord van ervaringsdeskundigen)
uhm boxkleden? of ga je geen box gebruiken? dekentjes voor in maxicosi? spuugdoekjes? verschoonmatje voor als je uit de deur gaat van borstkolf heb je tegenwoordig starterssetten voor 60 euro. Starterset: inclusief 1 borstkolf 1 sterilisatiebox 56 zoogcompressen 4 afsluitdoppen voor de flessen om melk te bewaren 3 150 ml fles 5 melkopslagpotjes 2x 0,3 maanden fopspeen parasol kinderwagen? campingbedje voor als het bij je ouders onverwacht moet slapen bijv. regenhoezen kinderwagen wipstoel voor de rest staat alles erop geloof ik ik had mijn lijstje er even naast gelegen haha. en he gelijk gespiekt op de jouwe wat ik mis
Spuugdoekjes-goede aanvulling idd. Stuk of 10 wel. Boxkleed/speelmat, wipstoel (kijk ook eerst wat de voorkeur van je kindje heeft, wippen, wiegen, schommelen etc) En campingbedje zijn pas later nodig en leuke kraamcadeautjes. Je moet idd bedenken hoe je je kindje mee naar buiten wilt nemen. Als je gaat dragen, zorg voor lekkere warme sloffen en mutsjes, als je een kinderwagen gebruikt idd een parasol en regenhoes. Voor verschoonmatjes gebruik ik de wegwerp van kruidvat, eventueel met een deken of omslagdoek eronder. Borstkolf: koop een goede of koop er geen! Welk merk is die startersset? Ik heb alleen medela gebruikt, een van de duurste maar kolven is net de belastingdienst: leuk wordt t toch niet dus maak t zo makkelijk mogelijk door goed materiaal. Ook een flessenwarmer en magnetronsterilisator maken je gekolfde-melk-leven makkelijker, maar heb je dus pas nodig als je veel gaat kolven.