Zoals de titel al zegt, welke merken (wat betreft textiel zoals kleertjes, dekens, lakens, hoeslakens, hydrofiele luiers enz.) ben je het meest tevreden over? In de poll kun je meerdere opties aanvinken. Ik heb nu alle wasjes al gedraaid en merk dat o.a. de dekens van Koeka echt van superkwaliteit zijn. Qua kleertjes vind ik Noppies echt heel mooi uit de wasmachine komen, zonder kreukels en de pasvorm nog helemaal mooi. Ik heb van de Hema rompertjes, hydrofiele luiers en spuugdoekjes, en daar ben ik ook prima tevreden over. Vind de kwaliteit van Prenatal best tegenvallen, vooral die mooie Pure lijn, die komt een beetje uitgelubberd en gekreukt uit de was, terwijl ik alles op lage stand centrifugeer en gelijk als de was klaar is ophang aan hangertjes/waslijn, zodat er zo min mogelijk kreukels in komen. Dat is wel een beetje mijn miskroop, vond het spul er zo goed uitzien in de winkel maar ben er na het wassen niet zo blij meer mee.
hier ben ik helemaal weg van de kleding van mexx/noppies/st oliver/lief. je merkt het verschil heel erg in kwalitiet ook na een aantal keer wassen. romperjes heb ik wel de zeeman hema en prenatal maar dat is alles verder wat ik daar van heb. textiel voor in bed. heb ik playgro/knuf en co de rest (slabbetjes.luiers etc) kjomt allemaal weg bij babyplanet en baby dump duo deken van jollein en de box kleden ook
Kleding: Ik vind de kleertjes van de Hema en Lief! van erg goede kwaliteit. Ze krimpen niet en pasvorm blijft goed. Vooral de rompers van de Hema (met stretch) zijn superfijn. Noppies en Name-it vind ik ook goed, alleen valt Noppies erg klein. Ik koop ook wel kleertjes bij de Zeeman, Wibra, Hans Textiel, zijn ook best goed hoor, al is het wel van iets mindere kwaliteit als de andere merken (beetje rare pasvorm af en toe). Ik combineer vaak: een wat duurdere broek met een goedkoper shirtje of andersom. Bij Prenatal koop ik niet zo vaak, heb een broekje en die blijft wel mooi. Heb er ook een keer een shirtje gekocht en die kromp een beetje in de was. Textiel: Ik heb hydrofiele luiers van de Hema, Baby-dump (Jollein) en V&D, maar die van de Hema vind ik ver uit het beste. Bedtextiel heb ik allemaal van de Baby-dump (ook Jollein), dat is prima. Slaapzakjes vind ik erg fijn van de Hema, zo ook de badcapes die blijven echt lekker zacht. Kortom: ik ben een echte Hema-fan, goede spulletjes voor mijn meisje, voor manlief en ook voor mezelf!
Ik heb heel veel kleding van Zeeman. De kleine is nog niet geboren dus ben benieuwd... Wel valt me op dat Zeeman wat minder mooi uit de was komt (niet alles, hoor) en dat de pasvorm volgens mij niet echt altijd fantastisch is. Maatje 50 oogt trouwens ook onwijs groot vergeleken met andere merken Ik heb gekozen voor HEMA. Vind HEMA sowieso een topwinkel. En ook voor de baby's zijn de spullen toppie!
ik heb veel kleertjes van de wibra, ben er erg tevreden over prenatal heeft ook fijne kleertjes, noppies heeft mooie kleding, en qua broekjes ook fijn, maar qua truitjes vind ik zelf de opening waar het hoofd door moet ontzettend klein, mijn zoon krijgt er bijna zijn hoofd niet door ( met veel trekken,...) ach zal misschien ook wel aan zijn hoofd liggen rompertjes ben ik bij de hema het meest tevreden over, en juist bij de prenatal weer helemaal niet !! hydrofiel luiers vind ik die van de wibra fijn, en van de hema niet, (vind er bij de hema zo'n nare rand aan zitten) bedtextiel heb ik : duodeken van jollein,en dekbedovertrekjes van de zeeman/wibra. (wel eerst even in koud water zetten 1 of 2 dagen, ik ben dat vergeten... (hoewel het me wel gezegt is ) en kreeg hem een stuk kleiner terug maar even opnieuw gekocht ... in koud water... en het is goed gegaan voor de reiswieg had ik ook een duodeken van jollein.. en daar de hoezen van zijn gewoon effen kussenslopen uit duitsland (80*80) past er mooi in en ik heb een instopstrookje ik ben dus meer eigen merk als echt dure merkkleding etc
Kleertjes: Name-it, Mexx, Bakkaboe, Hema en H&M, maar ook wel Zeeman en Wibra. Lief vind ik niet echt geweldig met die standaard teksten en Prenatal vind ik nogal duur eigenlijk. Ik koop ook veel 2de hands. Rompers: Petit bateau is echt "ons" merk deze passen mijn dochtertje geweldig goed. Ze vallen mooi smal. Hema is veel te wijd de breedte is goed als de lengte te klein wordt.... Die van Prental zijn erg klein en minder mooi na een aantal keer wassen. Slabben, spuugdoekjes heb ik van de Zeeman. Moltons van de wibra. Hoeslakens van ikea Hydrofiele luiers: hema deken: Hema
H&M en Wibra scoren hier het beste qua kleertjes. Qua textiel eigenlijk van alles wat en het lijkt allemaal op elkaar. Kan niet echt zeggen dat daar veel verschil in zit.
Hier noppies als favoriet. Buiten dat ik ze heel mooi vind, vind ik ze ook goed van kwaliteit. Blijft mooi na wassen. Wel valt het klein uit. Textiel het meeste van prenatal en ben er wel tevreden over. Hydrofiele luiers van prenatal en hema, vind beiden goed. Vind wel de spuugdoekjes van prenatal erg tegen vallen, veel te klein. Heb er ook een aantal van kruidvat en vind die veel fijner.
hier vooral de name it broekjes,omdat ze smal vallen en mijn zoontje vrij slank is. H&M bijvoorbeeld is vaak te breed. ook HEMA past vaak goed. Vind name it vrij prijzig,hema daarentegen lekker goedkoop en goede kwaliteit!