Even de draad kwijt..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Demino, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Dit wordt ons tweede kindje, maar ik zit toch met wat vragen rondom de babykamer.
    Ons zoontje lag destijds met 2 weken al ondersteboven in bed (ja, echt waar!), dus zijn we direct overgestapt op slaapzakjes. Ik heb destijds dekens en lakens gekocht voor in het ledikant, maar dus amper gebruikt. Alles was toen in blauw en zandkleur.
    Nu krijgen we een meisje. Waarschijnlijk komt zij de eerste tijd in een wieg te liggen. Ik twijfel enorm over wat ik nu moet aanschaffen.. Ik wil sowieso geen blauw en zand meer, maar ik denk dat ik die dekens van zoontje nog even bewaar, voor de zekerheid. Destijds nooit een wieg gehad, dus ik moet toch spulletjes daarvoor aanschaffen.. Maar straks is dit weer net zo'n beweeglijk kind en koop ik weer alles voor niks!
    Mijn eigen idee was om voorlopig nog even niks roze te halen aan ledikantdekens en toebehoren, dat kan ik het beste even aankijken.. Maar in de wieg kunnen ze niet veel kanten op, lijkt mij? Wat kan ik dan het beste aanschaffen voor de wieg en hoeveel van alles?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Er is toch niks mis met van bij het begin een slaapzak te gebruiken, als je daar goeie ervaringen mee had? Hier alvast wel gedaan.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier allebei vrijwel direct in een slaapzakje, vond dat veeeel makkelijker! Sowieso twee woelers, dus was veel te bang dat ze op de kop onder de deken zouden belanden.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier een dochtertje die nog steeds in de wieg/ledikant ligt met een lakentje + deken.

Ik zou voor de zekerheid 1 dekentje aanschaffen. Zeker omdat je al nog allemaal lakentjes hebt van je zoontje nog.
    En dat dekentje kan je dan ook weer gebruiken in de kinderwagenbak. ;)

5. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Die lakens van mijn zoontje ga ik ook niet meer gebruiken. Deze muts wil geen blauw bij haar dochter :D Ik heb toen alles redelijk neutraal gekocht hoor, dus ook zandkleur erbij.. Maar nu we een meisje verwachten (ons laatste kindje als het goed is) wil ik toch zoveel mogelijk roze.
    Maar ik had zelf inmiddels het volgende bedacht (grrr fijn, die hormonen!): de zandkleurige ledikantdeken bewaar ik nog eventjes, dan kan ik die altijd nog gebruiken als ze overgaat naar het ledikant (gewoon voor achter de hand). Misschien gaat ze tegen die tijd wel in een slaapzak, dan gebruiken we een slaapzak.. En anders kan ik altijd nog andere kleuren dekens aanschaffen.
    Voor de wieg ga ik inderdaad maar een dekentje kopen. Ik vind die van Koeka heel erg mooi (maar zo duurrrr grr!). We verwachten haar in november, dus dan zal zo'n teddy dekentje goed zijn met een lakentje? We hebben nog kruiken liggen ook.
    Nu twijfel ik weer over de wandelwagen. Ik heb toen voor mijn zoontje die ledikantdekens daarin gebruikt, zodat ik ze tenminste nog ergens voor zou gebruiken.. En dan zeg maar 2x dubbel gevouwen. Het waren die enkele van Jollein kabel. Alleen waren die eigenlijk veel te groot voor de reiswieg, dus zat er dan steeds zo'n enorme bobbel onder het matrasje.. Dat was het dus ook niet helemaal!
    Ik heb voor buiten het dikkere vestje van de Z8 najaarscollectie gekocht, dat heb ik toen bij mijn zoontje ook gedaan en dat beviel prima. Die krijgt ze dus aan in de wagen.. Zou zo'n teddy wiegdeken erover te warm zijn in de winter? Of zal ik een wat goedkoper dekentje gewoon bij Prenatal kopen, die ik eventueel nog dubbel kan vouwen? Wat doen jullie? Pfffff wat een twijfels!

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind dat je het jezelf heel moeilijk maakt. Ik had gewoon dekentjes die ik in ikea gekocht had. Blauw voor een meisje... Daar zie ik echt het probleem niet van in. En ik ging gewoon meteen, overal, voor een slaapzak.

Als jij het allemaal specifieker wilt, dan kan ik je helaas niet helpen :)

7. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Wij krijgen in December ook een meisje. Ik heb zo'n fleece slaapzakje voor haar gekocht, eentje die ook in de maxi-cosi gebruikt kan worden, dat doe ik haar dan aan ipv een vestje en ik denk dat ik dan daar bovenop toch nog een dekentje leg. Ik denk niet dat zo'n teddydeken dan te warm is...
    En ik begrijp je....hier ook geen blauw voor mijn meisjes :-D

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ik zou voor in het wiegje sowieso 1 dekentje halen en voor in de kinderwagenbak ook. Dus twee wiegdekens in totaal. En natuurlijk de moltons en hoeslakens. Ze zijn nu in de aanbieding bij de prenatal.
    Maak het jezelf niet te moeilijk.

9. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik heb vorige week alles voor de kinderwagen al gekocht, idd bij Prenatal.
    En de opmerkingen over dat ik het mezelf moeilijk maak: klopt, misschien doe ik dat. Maar dit is voor mij mijn afleiding in een hele moeilijke periode en ik wil hetgene waar ik wel controle over heb (dit dus) graag perfect doen. In mijn ogen perfect, dan.
    Ik zal de vraag anders stellen: hoe zijn jullie ervaringen met de Teddy wiegdekens van Koeka?

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    En als je op de blauwe lakentjes een handige iemand bloemetjes en vlindertjes op het randje laten borduren? Weet niet of ze effen zijn?

En anders eens op marktplaats kijken voor een dekentje?
    ≥ Koeka wiegdeken roze rood wafel met teddy stof - Dekens, Slaapzakjes en Inbakerproducten - Marktplaats.nl

≥ Donkerroze koeka wiegdeken - Dekens, Slaapzakjes en Inbakerproducten - Marktplaats.nl

≥ Koeka wiegdeken - Dekens, Slaapzakjes en Inbakerproducten - Marktplaats.nl

Ik zou wel een dekentje doen gezien het een winterkindje wordt als ik goed tel. In de reiswieg kan je eventueel ook een de voetenzak van de maxi cosi doen ipv dekentje.

11. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Thanks, ik doe sowieso een dekentje in de wieg. Het blauwe dekentje van mijn zoontje is voor in een ledikant en is niet warm genoeg voor de winter, dus die optie valt af. Ik zat idd al even op Marktplaats te kijken voor Koeka dekentjes maar wilde eerst even hier de meningen peilen :)
    Ik heb voor in de wandelwagen gewoon zo'n dekentje van Prenatal, met laken. Heb destijds bij zoontje dus die ledikantdeken erin gehad en hij heeft het nooit koud gehad. Komt vast goed :D
    Dacht ook echt bij mezelf van het dekje van de wagen komt er nog overheen dus je ziet het dekentje amper.. Ook zo zonde om er dan iets van Koeka in te leggen haha.

Deel Deze Pagina