welke hoogte/diepte ledikantje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Claartje79, 25 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij zijn op marktplaats aan het zoeken naar een ledikantje. omdat wij ouderwetse meubeltjes aan het opknappen zijn willen we graag een bijpassend ledikantje. het valt me echter op dat juiste de mooiste ledikantjes niet zo enorm diep zijn, tenminste, niet zoals we met de huidige ledikantjes gewend zijn, het verschilt nogal.

welke hoogte/diepte vanaf het matrasje wordt er eigenlijk aangeraden? ik heb geprobeerd hier wat meer informatie over te vinden, maar dat is me helaas niet gelukt. weet iemand hier toevallig een antwoord op?

2. Pindy

Pindy Lid

21 okt 2007
    15
    0
    0
    Aangeraden weet ik niet. Maar de standaardmaat is 60 bij 120 cm. Lijkt mij hoe ouder het wiegje hoe kleiner de maten.

Wellicht kan je twee 2e handse ledikantjes kopen en daaruit 1 ledikant samenstellen? 1 met een mooie voor- en achterkant, dat past bij jullie andere meubels en een tweede wiegje vanwege de lengte, zodat de "spijlenkanten" conform de huidige maten is. Snap je nog wat ik bedoel? Hou je dus een ledikantje over met de onderdelen die je niet mooi vindt.

Oja zou wel een ledikant samenstellen dat je op 3 niveaus kan instellen qua hoogte voor de matras.

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Wij hebben t ledikantje zelf latenmaken, dus de maten zijn.

Voor t begin moet de bodem op 30 cm staan incl matras. Dus zeg maar bodem met matras en dan nog 30 cm tot aan de boven rand van t ledikant (zelfde als de box)

Daarna kun je zelf kijken, of je doet de bodem helemaal omlaag of je maakt nog een tussenhoogte. De hoogte hier van de laagste stand tot aan de rand is ong 65 (zonder matras)

Bijmn ouders staat ook een heel oud bedje, de laagste stand is idd niet zo laag maar dan nog hoog genoeg

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    missgroovy, dank je voor je antwoord, dat geeft een hoop duidelijkheid :)

Deel Deze Pagina