Box, een must of niet perse noodzakelijk?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lieke84, 2 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou echt niet zonder kunnen. Gebruik hem elke dag ontzettend veel. Jongste slaapt er ook nog regelmatig in.

2. LaLaLi

LaLaLi Actief lid

1 jul 2016
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een box aangeschaft om eerder genoemde redenen: even naar de wc, lekker spelen, kort slaapje doen.

Wij hebben ook een hond en een kat dus dan is de box ideaal.
    Of de baby dit ook vind moeten we nog achter gaan komen ;).

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Overwegend dus mensen die een box echt niet willen missen. Ga hem deze week maar eens van zolder halen.....

4. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik vind het wel een must. Maar mijn twee kinderen schelen weinig in leeftijd en de.jongste is nogal onderzoekend. Als ik naar de wc ga en hem niet in de box zeg dan eet hij het kattenvoer op bijvoorbeeld..Of gooit de waterbak om van de kat.

5. Rubydooby

Rubydooby Actief lid

4 sep 2016
    156
    1
    18
    Vrouw
    Buitenland
    Ik heb geen box, ik woon in een scandinavisch land en je hebt het hier ook niet echt, je kunt ze nu tegenwoordig wel kopen, maar voornamelijk online, ik ken ook niemand hier die er 1 heeft. Mijn dochtertje is 4 maanden en tot nu toe nog niet nodig gehad in ieder geval.

6. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik ga voor een schommel/wiipstoel ipv box stuk kleiner en ook een plek waar de kleine in kan als je handen vrij moet

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Rubydooby, hoe doen jullie dat dan in een scandinavisch land? Wat gebruiken jullie als alternatief voor situaties waarin hier in NL wel een box wordt gebruikt?

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het is ook typisch iets voor de lage landen. Bevriende buitenlanders vinden het maar een gek idee dat wij onze kinderen hier opsluiten in zo'n hokje...

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij de buitenlanders die ik ken: gewoon op de grond. Zoals wij het ook doen.

10. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    We hebben hier geen ruimte voor een box, dus die is er niet. Hij ligt altijd op een kleed op de vloer, al kruipt daar hij daar de hele tijd vanaf. Het kan prima zonder box, je moet alleen beter opletten omdat ze dus de hele kamer door kunnen.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.319
    17.218
    113
    niet aanvallend hoor, maar wat ik bij anderen zie/zag is dat het kindje heel hard gaat wippen in de wipstoel. Ik zou daardoor niet rustig weg durven lopen omdat ik bang ben dat ze met stoel en al omgaan. En een gordel/riem die ze ook niet echt op de plek houdt als ze beweeglijker worden lijkt me.

12. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Bij mijn zoontje heb ik hem al snel weggedaan, hij kon ook wel veilig op de grond spelen.
    Nu rent er een peuter rond dus heb ik echt wel een veilige plek nodig voor de baby. Ik denk dat de box nu veel langer blijft staan.

13. Rubydooby

Rubydooby Actief lid

4 sep 2016
    156
    1
    18
    Vrouw
    Buitenland
    Inderdaad gewoon op de grond, op een speelmat/kleed, zo doet iedereen het hier. Of in een baby zittertje mocht je naar het toilet moeten. En omdat ik katten heb, dan gewoon de baby in een wippertje mee naar de badkamer.

Ik heb hele eigenwijze katten, dus als we een box hadden gehad, dan waren ze er toch wel iedere keer in te vinden. ;)

Zodra ze begint te kruipen, dan zullen we de woonkamer afsluiten met een rek met deurtje en de woonkamer is baby proof.

14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik zit in dubio om 'm weg te halen, mijn dochter is 5,5 maand en ligt het liefst op de speelmat. Ze heeft er nu al zo'n twee weken niet in gelegen. Je zou ook een campingbedje kunnen gebruiken wanneer je een veilig plekje nodig hebt.

Deel Deze Pagina