Ik zou echt niet zonder kunnen. Gebruik hem elke dag ontzettend veel. Jongste slaapt er ook nog regelmatig in.
Ik heb een box aangeschaft om eerder genoemde redenen: even naar de wc, lekker spelen, kort slaapje doen. Wij hebben ook een hond en een kat dus dan is de box ideaal. Of de baby dit ook vind moeten we nog achter gaan komen .
Overwegend dus mensen die een box echt niet willen missen. Ga hem deze week maar eens van zolder halen.....
Ik vind het wel een must. Maar mijn twee kinderen schelen weinig in leeftijd en de.jongste is nogal onderzoekend. Als ik naar de wc ga en hem niet in de box zeg dan eet hij het kattenvoer op bijvoorbeeld..Of gooit de waterbak om van de kat.
Ik heb geen box, ik woon in een scandinavisch land en je hebt het hier ook niet echt, je kunt ze nu tegenwoordig wel kopen, maar voornamelijk online, ik ken ook niemand hier die er 1 heeft. Mijn dochtertje is 4 maanden en tot nu toe nog niet nodig gehad in ieder geval.
Ik ga voor een schommel/wiipstoel ipv box stuk kleiner en ook een plek waar de kleine in kan als je handen vrij moet
Rubydooby, hoe doen jullie dat dan in een scandinavisch land? Wat gebruiken jullie als alternatief voor situaties waarin hier in NL wel een box wordt gebruikt?
Het is ook typisch iets voor de lage landen. Bevriende buitenlanders vinden het maar een gek idee dat wij onze kinderen hier opsluiten in zo'n hokje...
We hebben hier geen ruimte voor een box, dus die is er niet. Hij ligt altijd op een kleed op de vloer, al kruipt daar hij daar de hele tijd vanaf. Het kan prima zonder box, je moet alleen beter opletten omdat ze dus de hele kamer door kunnen.
niet aanvallend hoor, maar wat ik bij anderen zie/zag is dat het kindje heel hard gaat wippen in de wipstoel. Ik zou daardoor niet rustig weg durven lopen omdat ik bang ben dat ze met stoel en al omgaan. En een gordel/riem die ze ook niet echt op de plek houdt als ze beweeglijker worden lijkt me.
Bij mijn zoontje heb ik hem al snel weggedaan, hij kon ook wel veilig op de grond spelen. Nu rent er een peuter rond dus heb ik echt wel een veilige plek nodig voor de baby. Ik denk dat de box nu veel langer blijft staan.
Inderdaad gewoon op de grond, op een speelmat/kleed, zo doet iedereen het hier. Of in een baby zittertje mocht je naar het toilet moeten. En omdat ik katten heb, dan gewoon de baby in een wippertje mee naar de badkamer. Ik heb hele eigenwijze katten, dus als we een box hadden gehad, dan waren ze er toch wel iedere keer in te vinden. Zodra ze begint te kruipen, dan zullen we de woonkamer afsluiten met een rek met deurtje en de woonkamer is baby proof.
Ik zit in dubio om 'm weg te halen, mijn dochter is 5,5 maand en ligt het liefst op de speelmat. Ze heeft er nu al zo'n twee weken niet in gelegen. Je zou ook een campingbedje kunnen gebruiken wanneer je een veilig plekje nodig hebt.