Hallo allemaal, Ik hoop zo dat iemand me kan helpen. Het zit namelijk zo. Ik heb fibromyalgie en ik kan heel slecht bukken en tillen. Als straks die lieve kleine van ons er is en hij/zij is oud genoeg om de box en het bedje op de laagste stand te zitten, heb ik dus een groot probleem als ik de kleine eruit moet tillen. Nu zou,denk ik, de oplossing zijn een box en bedje met scharnier, zodat de zijkant als een 'deur' kan worden geopend. Ik heb gezocht op internet, maar ik kan niets vinden. Wie oh wie weet waar ik moet zijn voor zulke meubeltjes en/of hulp. Alvast vriendelijk bedankt en hartelijke groeten, Winny
dat zijn denk ik kinderdag verblijf bedjes misschien dat je daar op kan zoeken. wij hebben ze in iedergeval op werk wel en ok hebben wij er dat je het voorstuk omhoog schuift
er zijn ook bedjes/boxen die je automatisch omhoog en omlaag kan doen. Is wel duur waarschijnlijk. Heb het x op internet gezien, die vrouw kreeg het grotendeels vergoed van de gemeente...
ik "ken" iemand die zijn box met scharnier duurtjes aan bied. die persoon zit op het hondenforum, ik weet niet wat ze er voor wil hebben...
voor de box zou je ook een hoge box kunnen gebruiken deze box staat zeg maar op hoge poten (en moet je denk ik wel gedeeltelijk vastzetten aan een muur). Het voorste rekje kun je dan dmv een mechanisme laten zakken. Kindje ligt dan dus een hoogte (denk zo'n 1.40m) dan bedoel ik dus zoiets: Vilans alleen zul je even moeten zoeken waar het te koop is....
mijn ouders hebben voor ons dochtertje een bedje gekocht van marktplaats, was nog niet zo oud en daar zit een deurtje in, misschien eens vragen bij een grote babyspeciaalzaak? er zijn wel genoeg campingbedjes met een deur (rits) dus zulke ledikantjes zullen erook zijn.
en anders een handige timmerman die jouw ledikantje/box kan ombouwen? (op marktplaats biedt iemand een ledikant aan die is omgebouwd door een timmerman, zoda er een deurtje in zit)
ben ik nog even weer Stichting Intermobiel - Opvoed aanpassingen voor ouders met een lichamelijke handicap hier staan ook tips geloof ik misschien heb je er wat aan
@Winny Voordat je iets gaat aanschaffen, vraag eens aan een ergotherapeut om je bij dit soort dingen te helpen. Wellicht kan je (deels) een vergoeding krijgen.
Dank je wel :-D. Gelukkig hebben we inmiddels een box met deurtjes gevonden op Marktplaats (dat bewerkt was door een meubelmaker) en we hebben nu een standaard ledikantje, waar of mijn vriend aan gaat sleutelen of we ook door een meubelmaker laten doen. Ik ben wel heel blij met alle reacties. Alle dank