peuterbedje

Discussion in 'Verzorging' started by Zanetti, Nov 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hallo allemaal.

Mijn zoontje slaapt sinds zn 6e maand in een ledikant met rondom het hele bed spijlen, behalve het hoofd en voeteneinde niet. Het ledikant is 1.20 bij 60 (het matrasje dan). Toen hij nog zo klein was, maakte ik het beddengoed zo laag mogelijk op, zodat de voeten tegen de onderkant van het bed leunden. Maar nu ons zoontje wat groter is, slaapt hij door het hele bedje door, zoals veel kindjes van zijn leeftijd wel doen. :p

Je kunt er eventueel voor 'later' 3 spijlen vanaf de zijkant uithalen dan krijg je er een grote opening voor terug, zo genoeg dat een kindje er zelf uit en in kan.

Maar valt dit bedje dan onder het categorie peuterbed? Want als ik aan een peuterbedje denk dan is het meer een eenpersoons bedje met geen enkele spijl.

Kan iemand me even helpen met mn vraag hoe dat nu precies zit, en kan mn zoontje in dit bed blijven slapen als peuter? (over 3mnd word hij 2jr) Want het bedje is op zich nog groot genoeg voor hem, en als het aan ons ligt, dan ligt hij er wel zeker nog een jaartje in.

Heel erg bedankt alvast. :)

2. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    mijn zoontje slaapt sindskort in peuterbed(meegroeibed)het heeft geen spijlen. heeft hoofdeind en voeteind hout.en we hebben ook een uitval rekje gedaan zodat hij snachts niet uit het bed valt.hij was veel te groot vr zijn ledikant en stootte zich voortdurend en is ook zindelijk aan het worden. dus wel handig voor ons.
    schoonzus zei me dat haar zoon totdat hij 3,5 jaar was in ledikant geslapen heeft met n paar spijlen eruit, later een kant eruit zodat hij in en uit kon stappen. dus als je kindje goed slaapt, niet eruit wil klimmen dan kan hij in ledikant blijven slapen denk ik.

3. stef25

stef25 Bekend lid

Mar 9, 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een ledikantje van Ikea en ik kan een hele zijkant vervangen door een gewoon plankje en dan heb je een soort van peuterbed. Gaat erg goed.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Zo lang jij en je zoontje dat willen kan hij in het ledikantje slapen. Bevalt het nog goed? Dan kun je het gewoon zo laten. sommige kindjes slapen tot 3 jaar in een ledikantje en dat gaat ook prima.

Mijn ervaring:
    Mijn dochter heeft voor haar 2e verjaardag haar nieuwe bedje gekregen. Eerlijk gezegd gewoon omdat ik het leuk vind en het tillen in bed werd ook wel zwaar. Vanaf dag 1 gaat het prima.

5. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ja inderdaad in ledikant leggen was me ook erg zwaar.

6. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    wij hebben pas voor daniel een nieuw bed gekocht, moesten er toch nog 1 bij hebben voor als lydia niet meer in de wieg past/veilig ligt. Zitten wel met de maten, kunnen max 130cm kwijt (lengte) dus bij ikea een ledikantje gekocht (van mammut ofzoiets), maar 1zijkant eruit gelaten omdat hij heel tijd uit zn ledikant klom. Hoop wel dat hij hier nog paar jaartjes in wil, want volgende bed is een hoogslaper!

7. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Peuterbed of groot bed wanneer jij en je kindje willen. zolang hij nog in zijn ledikant past is er geen noodzaak.
    Alleen het ene kindje kan het al met 1,5 en ander pas met 3. De mijne komt er nog steeds uit om te spelen en aan de trap roepen als hij wakker is? We gaan over een maand of 2 voor poging 3. Hij is namelijk ook met zindelijkheid bezig..

8. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

hoi hoi,

Wat betreft het tillen, daarom die spijlen die je zo kunt weghalen dan kan je kindje er zo zelf in en uitstappen. Het gaat inderdaad nog heel goed in dit bedje, van klimmen is nog geen sprake. Als ik het tillen straks te zwaar vind en/of mijn zoontje wel probeert uit zn bedje te klimmen gaan we dus die spijlen eruit halen, eens zien hoe dat dan gaat.

Thanx!! :)

Share This Page