Welke draagzak raden jullie aan? Welke hebben jullie? Ik wil er graag 1 hebben die gemakkelijk is in gebruik, niet te ingewikkeld. En die ook goed t gewicht verdeeld, niet zo'n 1 waar je rugklachten van krijgt.. Waar kun je die trouwens t beste kopen? Alvast bedankt voor de reacties!
Ergobaby, met newborn insert gebruik ik m al sinds ie 1 week oud is! Kan je op veel sites bestellen... Hij vindt t heerlijk en valt meteen in slaap erin!
Stokke® MyCarrier: Bewegingsvrijheid, eenvoudig in gebruik voor alle leeftijden. De 3-in-1 draagzak groeit met je kindje mee. Veilig en altijd comfortabel voor jou en je kindje! Hij kost wel 150 Euro.
De stokke carrier is alleen niet ergonomisch.. Voor minder geld koop je wat leukers. Hier gegaan voor de Storchenwiege carrier.
Kijk eens op www.babybij.nl daar hebben ze veel ergonomische draagzakken met uitleg, kan je beetje kijken wat bij je past.. Hier wil ik de Manduca aanschaffen.
Absoluut GEEN Stokke kopen! Die is heel slecht voor de heupen van je baby! Net als de BabyBjorn of Chicco... Op www.Babybij.nl of www.slingomama.nl staan de ergonomische draagzakken die er zijn. Vanaf de geboorte is de Bondolino of Marsupi ideaal (alleen heeft de Marsupi klittenband dus het is lastig als je kindje daar wakker van wordt). De Ergobaby is ook top, maar met babyinsert wel heel warm, die insert wordt dan ook aangeraden om die niet in de zomer te gebruiken.
Ik heb een be o butterfly. Is ergonomisch en makkelijk in gebruik. Kan zowel op buik als op rug gedragen worden. Als ze wat groter zijn. Ik voel het nauwelijks als ik dame van 1,5 jaar mee sjouw.
Beco Butterfly, bevalt hier bij bijna 2 jarig meisje nog steeds erg goed. Iig géén Stokke, Baybjorn, chicco etc.
Babybjorn active, enorm fijn en super makkelijk en praktisch in gebruik. Gebruik de zoekfunctie maar.... Het is onzin dat deze niet ergonomisch zou zijn! Dus laat je niets wijs maken Succes
Een Beco butterfly, HopTye of gewoon een draagdoek. In ieder geval géén baby bjungel, Chicago of stokke! Tenzij je last wilt krijgen van je schouders, rug en heupen. Mensen die een van die 3 aanraden hebben nog nooit met een ergonomische drager gelopen, weten waarschijnlijk niet hoeveel fijner een ergonomische drager draagt..
Da's knap, want ergonomisch is ie echt niet. Dat hij in babywinkels verkocht wordt wil niet zeggen dat ie goed is voor je baby... In een ergonomische drager zit je baby met zijn heupen en benen in de zogenaamde M-houding, knieën hoger dan billen. Bij een BabyBjorn of andere rotzooi hangt je baby met zijn benen naar beneden en hangt het volledige gewicht op zijn kruis. Ik weet niet of je het als volwassene fijn vindt om 3 uur op een fietszadel te zitten met je benen los bungelend van de grond, want daarmee kun je het vergelijken. En er zitten harde baleinen in deze draagzakken, waardoor je baby zijn natuurlijke bolling van de rug niet kan hebben. Bovendien draagt hij ook voor de ouders niet fijn. Het is niet voor niks dat ze en masse zo goed als nieuw op MP worden aangeboden.... Trap dus niet in verkooppraatjes van de winkels dat de Chicco, BabyBjorn en Stokke wel ergonomisch zijn, want dat zijn ze niet! "De anatomie van een baby is dusdanig, dat de beentjes idealiter ongeveer 110 graden opgetrokken zijn en 40 graden geopend. Pasgeboren babys nemen deze houding spontaan aan als je ze optilt. Ook hebben babys nog geen rechte rug en het duurt een tijd (gemiddeld tot 9 maanden, soms eerder, soms later) voordat ze zelfstandig kunnen zitten. Pas vanaf het moment dat een kind zelf leert staan en lopen begint de ruggegraat zich langzaam in een volwassen S-vorm te ontwikkelen. Daarom is de aanbevolen manier om een baby te dragen: met wijdgespreide, gebogen beentjes (ook wel de kikkerhouding genoemd), een licht gebogen rugen met het gezichtje naar degene toe die draagt. Dat laatste maakt het ook mogelijk voor een baby om zich af te sluiten voor alle prikkels van buiten door het gezichtje in de borst van de drager te verberger. Desondanks zie je op straat steeds vaker kindjes in een Baby Bjorn (of andere niet anatomisch gevormde drager) met het gezicht naar voren. Hierbij kunnen de beentjes niet anders dan recht naar beneden hangen, het ruggetje overstrekt zich naar achteren en de baby is niet in staat zich af te sluiten voor alle indrukken van buiten (met overprikkeling tot gevolg). Er zijn kinderartsen die menen dat deze houding zelfs de kans op heupdysplasie vergroot. Omgekeerd, voor kinderen met heupdysplasie wordt het dragen in de kikkerhouding juist aanbevolen als therapie!"
Goed verhaal! Ga ik helemaal in mee. bij babybij kun je ook 10 dagen een drager lenen. Dan krijg je daarna een kortingscode als je er ook 1 aanschaft bij hen. Lenen kost niet zo veel.
ik heb een bondolino voor mn kleine meid. Ik wou dat ik me bij Tycho ook verdiept had in dragen want ik vind het HEERLIJK! EN makkelijk als ze eens een keer een dagje heeft dat ff niet lekker gaat. In de draagzak en ik heb mn handen vrij voor mijn peuter en het huishouden!
Geen Stokke en geen BabyBjorn. Cathelijne » Archive » review Stokke MyCarrier voor dreumesen en peuters
Ik heb een doek en een bondolino. Voordelen van de bondolino vind ik dat ze er vanaf het begin in kan, en dat er niks wordt ingesteld. Ik breng haar erin naar de gastouder, en die gebruikt m ook als ze haar kindje naar school brengt of even naar buiten gaat (en merkt duidelijk het verschil met de baby Björn die ze vroeger zelf had ) en ja, ten opzichte van de doek is t net wat sneller om te doen, en kruipen haar kleertjes niet op omdat je haar niet in een pouch hoeft te laten zakken. Nadelen vind ik dat ie niet heel klein opgevouwen kan worden, blijft altijd een apart tasje, en dat de klittenband sluiting om je middel herrie maakt bij t losmaken - heel fijn als je kindje net slaapt. Als ik nu opnieuw moest kiezen voor een pasgeborene, zou ik denk ik voor een hop tye kiezen.
Jij hebt je blijkbaar iets wijs llaten maken Babybjorn active is absoluut niet ergonomisch en niet echt goed voor een kind om in te bungelen.
Hier een Manduca in gebruik naar alle tevredenheid. Simpel in gebruik en draagt heerlijk. Kan er zelfs mijn oudste zoontje nog mee buikdragen (en hij is ruim 14 kilo).
Hij is indd niet klein op te vouwen maar zo'n groot pakket is het ook weer niet. En ik doe de klittebandsluiting altijd los alz ik niet meer naast mn slapende kindje sta dus daar heb ik geen probleem mee. Xx