Box en katten

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door minimeee, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Hoi hoi, misschien zijn hier al topics over, maar die heb ik niet kunnen vinden. Daarom een nieuw topic.
    Ik heb 3 katten en wil deze absoluut niet in de box hebben. Nu staat de box al, zonder kleed, met ballonnen gevuld sinds 2 weken. Maar ze gaan nu gewoon met de ballonnen spelen. Ben zo bang dat als zometeen de boxkleed er in zit de katten er alsnog in gaan als wij niet thuis zijn.
    Nu wil ik het dus als wij weggaan afdekken met een zeil of hoes o.i.d. Maar het enige wat ik kan vinden zijn afdekzeilen voor tuinmeubelen en die zijn groter dan de maat die ik nodig heb voor de box.
    Heeft iemand van jullie een idee waar ik dit kan kopen op de maat (120x150cm) die ik nodig heb?
    Of andere ideeën hoe jullie de katten uit de box houden?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Onze katten zitten nooit in de box als ik beneden ben, alleen 's-nachts. Ik sla nu gewoon het kleed dubbel als ik weg ga. Dan zitten de haren aan de buitenkant. Gaat hij regelmatig in de was, dan vind ik het wel prima.

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    jeetje, hier hielpen de ballonnen super goed, dappere katten hoor.
    Meestal is dat DE truc. Doen ze het ook gewoon waar jullie bij zijn? En wat doe je dan? Hier wou nat spuiten met een plantenspuit bij eentje ook wel helpen (de andere niet, die vond het juist lekker)

Maar ik vind saartjes tip ook wel een (nood)oplossing. Hier heb ik een speelkleed van mijn zoontje in zijn speelhoekje die steeds 's nachts door de katten als een slaap kleed werd gebruikt, waardoor het 's ochtends helemaal vol zat met haren. Die sla ik nu ook dubbel.

4. Luja

Luja Niet meer actief

Wij gaan binnenkort ook de box opzetten dus ik ben benieuwd naar de tips hier. Onze kat is gek op ballonnen dus dat gaat hier helaas ook niet werken...

5. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een houten plank op maat laten zagen en als deksel gebruiken? Ik lees even mee, onze kat is ook nergens bang voor.

6. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ben ook wel benieuwd.
    Als de baby geboren word zijn onze katten net 1 jaar oud.
    Dus ben benieuwd wat ze van de ballonnen vinden.
    Bij ons zijn de katten wel uit de woonkamer 's nachts.
    Dus dan kunnen ze er niet in liggen. Maar ik vind gewoon dat ze moeten weten dat ze er sowieso niet in mogen, en dat ik ze ook niet de hele tijd weg hoef te jagen.
    Dus ik lees ook mee voor tips.

7. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Je kan proberen aluminium folie over je Boxkleed te leggen, dat vinden ze niet fijn en anders zou je een net kunnen kopen (bij zooplus hebben ze kattennet dat normaal gesproken gebruikt wordt om een balkon ofzo af te zetten, dat kun je makkelijk op maat knippen en makkelijk opbergen als je het niet gebruikt) en dat over de box spannen!

Succes! Ik heb 13 katten maar alle 13 hebben ze heilig ontzag voor ballonnen haha!

8. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    Ik heb 1 kat van nog geen jaar. Heb de box er al een tijdje staan zodat ik haar kon leren dat ze er niet in mag. In het begin heeft ze het een paar keer geprobeert, heb toen hard en boos geroepen dat het niet mocht. Toen deed ze het niet meer als ik in de buurt was. Toen heb ik haar 1 keer in de box gevonden toen ik thuis kwam, heb haar even bij dr nekvel gepakt en er uit gegooit en nu doet ze het nooit meer!

9. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik ben er mee begonnen toen ik thuis met verlof was.
    Elke keer als er een poot in gezet werd sleurde ik ze weer uit, waarschuwde ik of klapte ik even een keer hard in mn handen.
    Zo werd het ze al duidelijk dat t biet mocht. Daarna een goedkoop kleed van de wibra neergelegd over de bestaande boxkleed zodat deze schoon bleef op t moment dat ze er toch in zouden gaan.
    Sinds dat de kleine geboren was en ze er voor t eerst in gelegen had kwamen de katten er niet meer in.

Hier ook katten die ballonnen niet eng vinden ;)

10. juf85

juf85 Niet meer actief

Als mn zoon niet in de box lag, hing ik het boxkleed over de rand van de box.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Gewoon een baby in de box leggen en wachten tot hij/zij heel hard begint te huilen. De kat schrikt zich een hoedje en vliegt het kattenluik op en komt nooit meer in de box.

Bron: ervaring bij familieleden.

12. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Er is wel een speciale poeshoes verkrijgbaar maar ik vond het boxkleed oprollen net zo makkelijk en stukken goedkoper! Maar mss dat een beetje handig iemand zoiets voor je kan maken?

13. mamavandrie

mamavandrie Actief lid

14 jan 2013
    353
    0
    0
    huismama
    ik las het hier al eerder maar het schijnt idd te werken om er aluminiumfolie
    in te leggen ;)

14. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Ik heb dus katten die ook graag met water spelen. Heb een plantenspuit al geprobeerd toen ze jonger waren en ze vonden het gewoon een leuk speeltje. En laatst heeft mijn man het weer geprobeerd en ook toen hadden ze er maling aan.
    Als ik er ben springen ze er niet in. Het gaat erom dat ze er in gaan als ik er niet bij ben. En ook dat wil ik niet.
    Nu had ik ergens even gelezen en zag dat ooit iemand een houten deksel met pianoscharnieren had gemaakt (2 planken, met pianoscharnieren, waardoor je de deksel kan inklappen en makkelijk weg te bergen is) en dat gaat mijn man vandaag ook maken. Netten en doeken e.d. Gaan ze ook opleggen. We hebben nu ook doeken (met elastiek) op de banken leggen, mijn man heeft een stoffenbank, en ze weten evengoed een opening te vinden om eronder te komen.
    Ben ook bang dat ze uit jaloezie of stress op de kleden gaan plassen en daar zit ik helemaal niet op te wachten. En ze zijn erg stressgevoelig!
    Wij lossen het nu dus op met een op maat zelfgemaakte houten deksel die inklapbaar is.

15. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Allemaal bedankt voor de tips trouwens

16. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hadden dit probleem ook. Ballonnen maakte niet veel indruk.. We hebben toen een plank gemaakt welke precies op de box past.. een soort van deksel.. Overdag gaan ze er niet in, en als de kleine op bed ligt gooi ik al zijn speelgoed in de box, deksel erop en klaar :)

17. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    alu folie idd

en proberen kat op hederdaad betrappen en dan hard aanpakken waarbij je zelf zou denk... jeetje wat zielig.
    Wij hebben 2 katten, waarvan eentje hart leers is.
    Die hebben we een keer of 3 hard aan moeten pakken maar toen eenmaal de kleine er was heeft ie hetgeen 1 keer meer geprobeerd.
    Hij moest niks hebben van dat getrappel van de kleine enzo.'

Ohja en onze katten zijn voornamelijk is de woonkamer als wij er ook zijn. snachts en als we weg zijn zitten ze in de gang en op zolder.

18. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Onze kater mist een achterpoot, dus die kan niet meer zo hoog springen... In de box komen zal hij dus niet. Maar voor bijv de salontafel waar hij van ons ook niet op mag werkt de planten spuit prima. Een paar keer recht in zn snoetje spuiten, en daarna heel demonstratief de spuit op tafel (of dus in de box). Een kat herkent dat snel genoeg. Na een week of twee plantenspuit weg. Wel op blijven letten, want ook al weet een kat dat hij iets niet mag, wil niet zeggen dat ze het niet proberen! ;)

De aanhouder wint! Jij bent de baas, en dat moet je niet vergeten! ;)

19. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Doen wij ook!

20. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Mijn man is momenteel al bezig met het maken van een deksel. Niet al te zwaar hout. En is op te vouwen zeg maar.
    Zal straks een foto plaatsen van het resultaat. Maar er zijn idd meerdere wegen die naar Rome leiden haha!

Deel Deze Pagina