Box en katten

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door minimeee, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Nou hier dan het resultaat van de deksel die mijn man heeft gemaakt voor op de box.
    Ik ben in ieder geval tevreden :D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,2 KB
      Weergaven:
      50
  2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Mooi gemaakt! Hier leerde overigens de ervaring dat zodra de kleine er was, de kat niet meer in de box kwam. Ze was (eigenlijk is nog steeds) bang voor de kleine. :D

3. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aluminiumfolie idd en wat hier goed werkt is keep of spray. Is een plantaardig goedje dat katten vinden stinken. We hebben het op een doekje gesprayt en het doekje in de box gelegd. Onze katten komen sindsdien niet meer in de box.

4. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hier zetten we binnenkort ook de box neer en die wordt ook bekleed met aluminuimfolie. Hebben ze alledrie een hekel aan, dus ik ga ervanuit dat dat wel werkt.

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hahaha wat grappig.. Bij ons precies dezelfde box, en mijn man heeft ook precies zo'n deksel gemaakt :D

6. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Haha dat is ook toevallig.
    Mijn man heeft het net gemaakt. Het idee heb ik van een ander forum. Ik ben gisteren even gaan googlen en kwam op een ander forum terecht waar iemand schreef dat ze via MP een box had gehaald met een zelfgemaakte deksel met pianoscharnieren.
    Dus dat heb ik mijn man gezegd en die heeft dit er van gemaakt. We zijn allebei helemaal blij

7. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik heb de mazzel dat mijn kat de box totaal niet interessant vindt.. Maat eigenlijk is ze sowieso heel netjes want ze springt ook nooit op t aanrecht en maar heel zelden op de eettafel. Hadden er ballonnen in gedaan maar die heb ik 1 voor 1 weggehaald maar ik denk dat zelfs dat niet nodig was geweest. Ze heeft dan wel weer een voorliefde voor de kinderwagen... Al weet ik haast zeker dat als daar de baby straks 1 x in heeft gelegen ze er niet meer in gaat.

Zo'n deksel is wel een hele mooie oplossing zeg! Ziet er goed uit!

8. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Haha dat is ook toevallig.
    Mijn man heeft het net gemaakt. Het idee heb ik van een ander forum. Ik ben gisteren even gaan googlen en kwam op een ander forum terecht waar iemand schreef dat ze via MP een box had gehaald met een zelfgemaakte deksel met pianoscharnieren.
    Dus dat heb ik mijn man gezegd en die heeft dit er van gemaakt. We zijn allebei helemaal blij!

9. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ziet er goed uit. De kattennkomen bij ons niet in de box (of de eettafel, of de mand van de hond) als wij er bij zijn. Gelukkig gaan alle beesten de woonkamer uit als wij weg zijn. Ik vind zo'n deksel wel een heel mooi alternatief!

10. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Hier ook een kat die nergens bang voor is. Zelfs niet als de kleine het op een huilen zet. Hij gaat er alleen s nachts in liggen want overdag zit ik er bovenop. Wij leggen er een fleecekleedje in als we er niet zijn en s nachts. Een deksel lijkt me onhandig als je er bijvoorbeeld een muziekmobiel aan hebt hangen? Maar het ziet er wel mooi uit!

11. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Afdekken heeft ook niet zoveel zin denk ik, hier gaan de katten tussen de spijlen door de box in..

12. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
  13. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @Jamaila, ik vind ze vooral niet zo heel mooi, maar kan toch ook niet moeilijk zijn om zelf zoiets te maken?

Al denk ik dat katten vindingrijk genoeg zijn om alsnog in de box te kruipen, met of zonder zo'n hoes.

14. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Bij ons kunnen ze niet door de spijlen door. En die deksel krijgen ze niet opzij. Dus voor ons een perfecte oplossing. Ja muziekmobiel... Zat ik later ook aan te denken. Die doe ik er dan maar niet aan. Dan maar aan het bedje ofzo. Of er steeds vanaf halen? Ff kijken. Maar ik vind het belangrijker dat ze er niet in kunnen!

15. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Onze katten hebben totaal geen aandacht voor de box en hebben er nog nooit in gelegen...

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Boxkleed opruimen, dan komen daar in ieder geval geen haren op. Hier deed ik een oude matrashoes eroverheen. Dat hielp hier goed, en als ze daar dan stiekem op gaan liggen dan komen de haren daar op en niet op het boxkleed.. Ze deden het hier alleen 's nachts gelukkig, als mijn dochter erin lag kwamen ze niet in de buurt (die vonden ze maar eng haha). Maar met het matrashoes erop hebben ze het eigenlijk niet meer gedaan.

17. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik zou geen dure hoezen kopen persoonlijk.. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk! Oja en als ik er 's nachts 1 in hoorde springen kwam ik kwaad naar buiten rennen met de plantenspuit.. Dat hielp ook wel :D

18. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
  19. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    De poeshoes... wie verzint die naam eigenlijk :D.

HIer gaan we begin mei de box plaatsen. Ben ook ergbenieuwd hoe het gaat. Hier katten waar geen land mee te bezeilen is, houden van water en zijn enorm groot... maar wel bang voor kinderen;)

20. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier geen katten, maar 2 loslopende konijnen. Gelukkig kunnen die niet in de box komen(tenzij ze op de bank springen die ernaast staat, hahaha).
    Zie al heel wat handige tips voorbij komen, maar ik dacht aan zo'n net waar je normaal de aanhanger achter de auto mee afdekt...Of een net wat je over de vijver hangt...Moet je alleen niet te strak erover heen spannen, want dan gaan ze 'm als hangmat gebruiken, hahaha!

Deel Deze Pagina