Aerosleep matras of een matje?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Vlinder3, Feb 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ik wil graag aerosleep maar twijfel tussen een heel matras of een normaal matras met een los aerosleep matje.

Wat hebben jullie of nemen jullie??

2. LovingMom

LovingMom VIP lid

Nov 12, 2008
    8,094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik heb een matras met daar overheen een matje.
    Iedeaal, dat matje kun je namelijk ook wassen dus als ze een keer spugen kun je het zo in de wasmachine gooien.

3. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

Apr 14, 2010
    775
    0
    0
    Wij hebben een 'gewoon' matrasje en daar overheen dan een aerosleep beschermer.
    Zowel in het ledikantje als in de wieg.
    Is inderdaad erg makkelijk uit te wassen!

4. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ook hier normaal matras met matje, zoals bovengenoemd, ideaal met wassen.

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Okee bedankt meiden.
    Indd lijkt een matje makkelijker dus ik ga ook voor een matje.

Nogmaals bedankt. :)

6. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    3,028
    0
    36
    Beverwijk
    ik heb een aerosleep maar die kan je ook wassen,
    nadeel je zit ook meteen aan dat speciale beddengoed.

Heel eerlijk mijn man wilde dat ding, ik geloof er niks van!!
    mijn zoontje is nu 8 maanden en dat stomme ding is al gescheurd. Zonde geld dus!!

7. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Hier een normaal matras met een matje.

8. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

Apr 14, 2010
    775
    0
    0
    Je zit wel aan speciale hoeslakens vast inderdaad! Maar goed, als je daar 3 van aanschaft heb je ook wel genoeg en je kunt er lang mee vooruit, erg goede kwaliteit vind ik.

Maar Scorpion, gescheurd? Dat is wel raar zeg! Heb je geen garantie of dat je het bedrijf kunt bellen? Lijkt me niet te mogen toch ..
    Ik geloof er wel in, heb het zelf even uitgeprobeerd (ja echt met mn neus diep in het matje gedrukt :D) en kon gewoon door blijven ademen.

Succes Vlinder3!

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ook wij hebben een normale matras met een Aerosleep matje.

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Bedankt meiden. :)
    Het is het losse matje geworden. :)

11. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Ik zou voor een gewoon matrasje gaan. Dat matje kun je altijd bij halen als je kindje veel blijkt te spugen, bv vanwege reflux. Mijn zoontje heeft in de eerste 1,5 jaar precies 1x overgegeven, dus ben blij dat we niet zo'n ding hebben gekocht. Als je toch een spugertje hebt is het zo bijgehaald.

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ik haal het niet voor het spugen maar voor de lucht doorlatendheid.

13. diesel1984

Jan 3, 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister ben ik op de 9maandenbeurs geweest ook even langs de aerosleep stand.

Volgens de mevrouw daar is het aeosleep matras zelf niet ademend maar het matje wel.

Dus koop je het matras moet je dus altijd het nog matje erover doen voor de lucht doorlatendheid.

Ik ben er speciaal naar toe gegaan omdat ik via internet de prijsverschillen nooit snapte en meestal hebben ze overal de zelfde beschrijvingen.

Maar je hebt dus verschillende sets volgens de mevrouw.
    Met matras dan krijg je het matje erbij.
    En het matje los voor de genen die zelf al een matras hebben.

Oja volgens de mevrouw moesten er wel aerosleep hoeslakens op anders werkt het niet meer.

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb de aerosleep matras besteld, als je normale matras koopt en aerosleep matje komt op zelfde prijs dan kun je beter heel matras kopen

15. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik denk ook na over zo'n matrasje of afdek ding maar jeeeeetje wat een prijzen *slik*

Ik heb een ledikantje en een wiegje.. Dus dat gaat een hele dure grap worden...

16. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb net het matje gekocht....in de winkel vertelde ze dat hier gewoon normale hoeslakens overheen kunnen...nu lees ik hier dus dat dit niet kan :(

17. Devero

Devero Actief lid

Dec 5, 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij hebben ook een normaal matras en het Aerosleep matje.

Verhaal van de hoeslakens is wat mij betreft een mooi verkooppraatje. Natuurlijk raden ze hun eigen hoeslakens aan als 'beter'! Als ze iets anders gaan beweren, dan verdienen ze er immers niks aan.

Er zitten wel allemaal gaatjes in die Aerosleep hoeslakens dus ik geloof best dat de doorlaatbaarheid hiervan wat beter is dan een 'normaal hoeslaken'. Maar als het gaat om de vraag 'wel of geen Aerosleep' dan denk ik dat je mét matje altijd meer doorlaatbaarheid hebt dan zonder, ongeacht het beddengoed. Tuurlijk zal het effect nog groter zijn door het speciale hoeslaken te gebruiken. Maar het effect zal echt niet gelijk tot het nulpunt dalen als je er een normaal hoeslaken overheen doet.

(Ik heb het zelf overigens niet wetenschappelijk onderzocht, dit is slechts mijn gedachtegang ;))

18. Jet

Jet Actief lid

Nov 3, 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een normaal matras met het 'aerosleep matje'. Ook ons werd in de winkel aangeraden speciale hoeslakens aan te schaffen en dat hebben we dan ook maar gedaan. Maar...wat ik dus niet meer snap, als je het bedje op gaat maken voor je baby'tje: wat doe je dan nog met die hydrofiel luier die onder het hoofdje zou moeten? Want dat zou dan toch ook de werking van het matje moeten doen verminderen? Iemand ervaring? Hoor het graag, ook als dit een hele domme vraag was...:D

19. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben een gewoon met matras en verder niets. Ons kleintje slaapt ook op de buik: dat gaat prima!
    Ik geloof er niet echt in en denk dat het bedtextiel van aerosleep een verkooptrucje is. Als je gewoon katoen op een matras of aerosleepmatras doet, kan vast ook prima! :)

Maar goed: doen wat goed voelt!

20. Druif2008

Druif2008 Actief lid

Aug 16, 2008
    287
    1
    0
    De aerosleepmatras is een normaal matras. Als je het complete set koopt dan koop je een normaal koudschuim matras (heet Aerosleep elegance) en daar ligt het matje bovenop.

Aangezien een koudschuimmatras van een andere merk rondom dezelfde prijs uitkomt als aerosleep zelf hebben wij ook alles in 1 gekocht van aerosleep. Wil je het volledige luchtcirculatiesysteem laten werken moet je altijd een koudschuimmatras + aerosleepmat + aerosleephoeslakens nemen. Anders werkt het niet.
    Ik ben er wel tevreden over. Ik vind de kwaliteit van het matras goed, maar wij hebben het niet persé gekocht voor het buikslapen. Ik heb het gevoel dat het allemaal wat frisser blijft. Als onze zoon spuugt dan ligt hij tenminste niet in zo'n koude plas water en het is allemaal makkelijk te wassen.

Share This Page