Hallo Dames, Ik ben a.s. Maandag 37 weken zwanger. Ik ben nu bezig om de box in de kamer op te zetten en in te richten! Met hoeveel weken doen jullie dat? Of hebben jullie dat gedaan? Liefs Helma
Hier is ie opgezet daags nadat ons meisje geboren is, met 37 weken en 1 dag. Wou het rond de 37 weken doen maar kwam met 36.5 in het ziekenhuis terecht. Dus toen ik in het ziekenhuis lag hebben ze hier de box opgezet. Sinds deze week heeft ze er pas ingelegen dus het was tijd zat.
Bij ons ook met 37 weken ofzo...maar dat was mee omdat we daarvoor een hele grote verbouwing hadden en hem nog niet kwijt konden. Ik had het liever eerder gehad zodat de beesten er meer aan konden wennen...1 van de katten probeert nu soms nog steeds er in te gaan liggen...Gelukkig wel alleen als Finn er niet in ligt!
hier staat ie nu zon 2 wk dus bij wk 33 dit ook vooraal door de beesten kunnen die vast wennen en ook voor onze oudere dochter zodat die ook alvast meekrijgt hoe en wat.
Wij hebben hem pas een week na de bevalling neergezet. Mijn huis is niet zo groot en vond het een onding in mijn kamer. Daarbij wilde ik hem zo lang mogelijk laten staan, dus dan liever laat opzetten dan al weken van te voren.. De eerste week lagen onze kindjes in de kinderwagenbak als ze beneden waren, verder de slaapje zoveel mogelijk in hun wiegje, boven op het kamertje..
Ja, vandaar ook mijn vraag, wij hebben 2 katten. Het zijn wel binnenkatten, ze komen niet buiten! Ik wil proberen nu ik zoveel thuis ben, om ze er aan te laten wennen, daarom dat ik nu bezig ben om hem op te zetten. Ik weet zeker dat onze gabber er wel in wil gaan liggen, daarom de waterspuit maar al klaar zetten, meestal is niet ermee spuiten maar hem laten zien al genoeg. Bedankt voor jullie antwoorden! Liefs Helma
Wij hebben ook twee katten en de vriend van mijn moeder maakt tegen die tijd een plank die we op de box kunnen leggen. Zo kunnen we als we weg zijn altijd die plank er op leggen en kunnen de katten er niet in. En we zetten m zo laat mogelijk op. Volgens mij staat zo'n ding zo in elkaar. Mocht de baby eventueel al geboren zijn, dan kan mijn vriend m daarna ook nog wel in elkaar zetten.
Hier met 35 weken, ook voor de kat en de hond. Even een tip voor mensen die bang zijn dat de kat er in gaat liggen. Even vol gooien met ballonnen, katten vinden dat geen fijn gevoel, en als ze er toch bij gaan liggen, knappen de balonnen en werkt het geluid afschrikwekkend, (als het goed is ) De mijne heeft dus totaal geen intresse in de box, maar ach, het staat wel gezellig
Nou die ballonnen hebben hier ook geholpen...zolang die erin zaten dan! Haha! Zodra ze eruit waren ging 1tje alweer lekker liggen hoor! Als we weggaan klap ik het kleed dubbel zodat ze daar iig niet op kunnen gaan liggen! @Romy...wel handig voor als je weggaat, maar wat doe je dan als je kindje in de box ligt en je moet naar het toilet ofzo?
Een week voor me bevalling ofzo (wel al eerder in huis gehaald) Ik zie er absoluut het nut niet van in om zo'n log onding eerder neer te zetten. Manlief zette hem zo in elkaar. Maar wij hebben dan ook niet van die katten in huis die overal op/onder/tussen willen zitten gelukkig.
bij ons staat ie nu al haha. Maar dat komt meer omdat we heb hadden gekregen en mijn vriend wou kijken of ie wel stond en paste(is een tweelingbox) en anders zouden we een andere kopen. Deze past perfect en om hem weer af te breken en naar zolder te doen.
Met 28-29 weken geloof ik? Was zo dolblij-enthousiast trots op de box hahaha! Nee; voornamelijk om onze 3 katten en 1 hond eraan te laten wennen. Al ging dat al heel snel goed. Toch is er wel 1 maal 1 kat in gesprongen (dat we gezien hebben... ) en er zal denk ik straks ook wel een afdekplaat op komen, zodat als je eens weggaat, of gaat slapen, enz. en de katten zijn thuis in de woonkamer; je niet steeds die hele box weer gereed hoeft te maken.
Bij de eerste pas zes weken nadat ze geboren was. Onze kamer is niet zo heel groot en het is gewoon een onding. Bij de tweede in de week dat hij geboren is, ik moest samen met hem toch nog 3 dagen in het ziekenhuis blijven.
Euhm, plank erop? Haha, nee hoor, dat zou ik nooit doen als het kindje nog in de box ligt. Maar wel een goede vraag, ik heb er nog niet over nagedacht. Ik denk dat ik maar gewoon naar de wc ga en de deur open hou. Gelukkig zit onze wc op een plek waarvandaan ik dan de box kan zien staan. Ik vraag me af hoe ik dat anders zou moeten doen? Ook met eten koken enzo. Vanuit onze keuken kun je de box niet zien staan, maar ik zou natuurlijk dan de kleine in de wipstoel kunnen zetten in de keuken? Ik had het net ook al op een ander topic geschreven, ik vind het maar lastig als je voor het eerst een baby krijgt. Maar waarschijnlijk zal het allemaal wel vanzelf wijzen als de kleine straks geboren is.
Trouwens, ik bedenk me nu: Mijn katten gaan altijd mee naar de wc. En dan hoef ik echt de deur niet dicht te doen voor ze, want ze willen er allebei in. Dus waarschijnlijk hoef ik me daar al geen zorgen meer om te maken