Wij willen het overdag ook wat meer beneden laten slapen, zodat hij/zij meer mee krijgt van de dagelijkse geluiden. Dan is het dat kleine bedrag zeker waard!
Wij hebben ook geen boxkleed, enkel een boxmatras. Het is echt een dik matras, dezelfde kwaliteit als een ledikant matras. Ik vind juist dat ze op een boxkleed veel minder stabiel spelen, dat krult bij de randen en verschuift makkelijk. Ik heb het in Belgiƫ gekocht omdat ik het in Nederland niet kon vinden.
Bij heel veel stoffenwinkels kan je schuimrubber kopen, dan kan je het formaat van je box kiezen en er van een oud laken oid een hoesje omheen maken. Ik heb geloof ik 2 cm dik genomen, op aanraden van de verkoper die zei dat de meeste mensen daar goed tevreden mee zijn. Lekker zacht als de baby ligt en niet te dik als ze gaan staan (anders vallen ze om). Veel plezier van en je legt er gewoon een grote hydrofiel over als al je boxkleden in de was zijn.
Dames ik had vorige keer jullie meningen gevraagd of een matras nodig was in de box. Nu is alleen dat ik zag dat deze alleen in 75 x 95 verkrijgbaar is. Maar hebben jullie dan ook dit formaat box? Want ik heb er 1 gezien van binnenmaat 100x80 alleen kan ik geen matrasjes en hoezen voor vinden. Iemand tips ?
Wij hebben het wel, in combinatie met boxkleden van Koeka. Liggen ze lekker zacht. soms vallen ze wel in slaap en dan liggen ze tenminste lekker comfortabel 😊.
Niet helemaal volgens de veiligheidsregels, maar ik heb de 'randen' opgevuld met knuffels. Daar hebben we er zoveel van! En ik zit er eigenlijk altijd bij als mijn dochter in de box zit (muv als ik even naar het toilet ben etc).
Bij aanschaf box niet gekocht. Toch te hard, dochter had motorisch problemen, opgevouwen dekbed eronder. Dit werd teveel een holletje. Dus naar de schuimrubber koning gegaan voor stuk dun schuimrubber. Dat zat perfect
Dat is ook een idee. Maar heb je er dan een eigen gemaakte hoes om heen? Want die hoezen zijn ook allemaal voor die maat. Best wel raar aangezien er ook grotere boxen verkrijgbaar zijn.
Ja schoonmoeder had hoesje gemaakt. Maar ze spuugde vaak en dan dwars door alles heen dus als reserve sloeg ik er ook wel eens een hoeslaken omheen. Daarop had ik wel gewoon een boxkleed
Kijk eens op Belgische webshops, daar worden de matrassen veel meer gebuikt. Tip: zoek op "park" en niet "box" want veel belgen noemen een box een park. Wij hebben wel een box met binnenmaat 75x95 inderdaad, dan was het vinden van ene matras en hoes geen probleem.
Het ligt er een beetje aan wat je idee is. wil je je kindje vaak in de box leggen. Ik heb bedacht dat ik hem/haar overdag in haar eigen bedje leg. snachts in het bedje op onze kamer. en in de box voor toiletbezoekjes/ koken en als de gup wil spelen en/of wakker is. dus ik ga wel een boxmatras kopen. (misschien wil dit nog gaan veranderen zodra de kleine er is) dus voor de zekerheid omdat ik het super belangrijk vind dat me kindje straks waar dan ook lekker ligt. Ik ga ook nog een extra matras in de reiswieg leggen en dat doet natuurlijk ook niet iedereen Misschien ben ik gewoon een tut daarin maar ieder ze eigen keuze natuurlijk
Je moet ook zeker doen waar je jezelf goed bij voelt! Mijn schoonzus heeft de tweeling heel veel laten slapen s nachts in de wagen op hun slaapkamer omdat ze om de 2 uur voeding mpesten hebben!