Kan iemand mij dit verschil uitleggen? Ik heb 2 verschillende kamers op het oog. Allebei zelfde model en prijs. Wie weet het?
Gewoon hout kopen! Geen mdf zooi of dan moet je bij luchtreiniger met hepa aanschaffen... Mdf en allee pershout hebben lijm in zich - forlmaldehyde. de hoeveelheid heeft verschillende kenmerken. Bij meer dan +21 graden wordt het te warm en laat los schadelijke stof. Het is bewezen dat het kankerwekkend is. In jaren 70 werd het overaal gebruikt toen aangescherpt en nu zijn er 3-4 sorten van: Mdf 0 is enige die erg veel kost en wordt gebruikt in musea. Die bevat Erg weinig lijm waardoor schade beperkt blijft. Mdf 1-3 wordt overaal gebruikt. In de meubels ikea en andere onderandere kinderkamers wordt de goedkoopste altijd gebruik ( lees sleechtste). Schadelijke effect is onder andere kanker op langere termijn ( na 40-50 jaren onderzoek wordt nu gesproken om wet aan te passen waarin kindermeubels aleen van hout of mdf 0 gemaakt wordt). Het effect van schadelijke stof is minder als je kleine meubels hebt of de rest in lijm vrij is! Er wordt niet aanbevollen meer dan 1/3 van de m3 in mdf te hebben. Als je niet ander kan koop dan liever 5 jaar oude meubel dan is al 80% van de lijm weg. We hebben zelf ook wat mdf 0 gebruikt bij betimmering van radiatoren en wensterbanken ook bij ondervloer mdf 0 gebruikt. Koste twee keer zoveel als gewone maar dan heb je de meeste schadelijkste en grotte oppervlakte goed gedaan. Wat melamine is weet ik niet volgens mij ook een soort lijm verbinding.. Google even dan kom je van zelf uit! Het is in elk gevaal niet echt goed. Hout is beste hoor voor je baby. Stel je baby gaat bijten begje die van mdf gemaakt is..,
Het kamertje kan ik kiezen in mdf gelakt of melamine, maar kan ook na Google het verschil niet vinden. Overigens is het een zeer prijzig kamertje (2700 euro) Vreemd dat MDF dan goedkope rotzooi is.