Uitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Moefoe, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hey hallo,

Ik heb even een vraag; wanneer beginnen jullie met het bij elkaar
    krijgen/halen van de babyuitzet, vanaf hoeveel weken is handig/verstandig?

Ik ben nu 9+2 weken. Woensdag nog een echo, heb het hartje al zien kloppen. Ik wil een aantal dingen van Marktplaats dus dat kost dan meer tijd dan in plaats van naar een winkel gaan, denk ik. Het wiegje bijvoorbeeld; ik wil graag een ouderwetse dus dat is even speuren op internet, maar wanneer begin je daar nou serieus mee???Wanneer zijn jullie begonnen?

Bedankt voor jullie tips!!!:)

2. mamavandrie

mamavandrie Actief lid

14 jan 2013
    353
    0
    0
    huismama
    als jij de kriebels krijgt en er zin in hebt, ik ben morgen 18 weken zwanger en heb de meest grote spullen al in huis ;)

3. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat je gevoel zelf zegt.
    Bij mn eerste had ik het babykamertje met 8 weken al in huis staan. Zag hem op marktplaats, was precies wat ik wilde voor een super prijsje, dus kon dat gewoonweg niet aan me voorbij laten gaan.

Nu ben ik 20 weken en het kamertje en vele grote dingen heb ik natuurlijk al, maar gaan nu pas verder kijken naar de rest van de spullen.

4. Derbi

Derbi Niet meer actief

Er is niet echt een tijd dat ik ermee ben begonnen, maar ik wil graag voor 30 weken alles in huis hebben. Dus nog 7 weken en 5 dagen....Maar wat al gezegd wordt, wanneer jij er klaar voor bent. Wij hadden in het begin van de zw. schap al op mp een kamertje gevonden wat we uiteindelijk niet hebben gedaan en nu hebben we een kamertje ook via mp. waar we helemaal weg van zijn. Alleen kinderwagen is voor ons een uitdaging omdat wij een beperkt budget hebben en een tweeling krijgen.

5. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Persoonlijk zou niet beginnen met de aanschaf van de meeste dingen voordat je de 20 weken echo hebt gehad. Dit is nl. toch nog wel een spannend moment omdat je dan hoort of het kindje zich ontwikkelt zoals het hoort en bovendien: dan weet je het geslacht, als je dat tenminste wil weten.
    Wij zijn dan ook na die echo begonnen. Een paar dagen goed shoppen en je hebt zowat alles bij elkaar :)

6. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Serieus beginnen als je er zin in hebt!
    Enne... gefeliciteerd hoor!

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Samen met mijn man naar de'20 wekenecho geweest,was toen bijna 22 weken. Daarna doorgereden naar de babydump voor wat spullen. Een babykamer konden we overnemen van vrienden,hun jongste sliep daar nog in. Hebben deze nu pas een paar weken in huis.
    Neem je tijd

8. Talvi

Talvi Niet meer actief

Wij hadden met 22 weken ongeveer de uitzet compleet. Ik vind het zelf een heel fijn idee om alles voor elkaar te hebben mocht de baby eerder komen.

9. Melief

Melief Niet meer actief

Met 12 weken en na 3 goede echo's hebben wij een kamertje via marktplaats opgehaald.
    Met 16 weken toen we wisten dat we een meisje krijgen hebben we via marktplaats de kinderwagen opgehaald.
    Vanaf de 16 weken ben ik alleen een beetje gaan verzamelen.
    Nu 27 weken en deze week wordt de babykamer geverfd en dan kan ik lekker gaan inrichten!

10. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Ben begonnen toen we er voor gingen ! Nu zwanger kamertje bijna af hoef er niet meer overna te denken!

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wij zijn begonnen met de kinderwagen (MP) toen ik 13 weken zwanger was :) We zijn nu bezig met de box (ook MP) en ik ben bijna 16 weken zwanger. Ohja, we hebben ook al een Tripp Trapp gekocht bij de Baby-Dump (aanbieding). Met de babykamer wachten we nog even totdat we de 20 weken echo hebben gehad. Dan weten we het geslacht en mag ik van vriendlief alles voor de kamer gaan halen :D

Maareuh, gewoon gaan beginnen wanneer je er zin in hebt! Als ik nú een goede aanbieding tegenkom, sla ik hem zeker niet af. Kosten spreiden past ons goed, want dan hoeven we ons spaargeld niet aan te spreken :)

12. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hallo allemaal,

Hé dank jullie wel voor de vele reacties. zo lief!! :DEn bedankt voor de felicitatie!! Ik denk dat ik zelf dan vanaf 12 weken serieus bij elkaar ga sprokkelen. Hema dingentjes enzo. De grote stukken (box en wagen e.d.) doe ik denk ik wat later. Door mijn 2 eerdere miskramen ben ik wat onzeker of het wel allemaal goed blijft gaan. Ook heb ik 2 kleine bloedinkjes gehad dus ik kijk het stapje voor stapje. Echo voor echo. Maar daardoor ben ik terughoudend met kopen. Maar er zijn zooooooveeeel dingen die je nog moet aan schaffen of lenen!! En over alles moet je een beslissing nemen. Als dat allemaal in een keer moet loop ik over ben ik bang.
    Ben al veel aan het lezen over welke babyfoon of welke wagen (wat een keus!!)enzo...

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie verhaal.
    Meer verhalen zijn zeker welkom.:)

13. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Wij zijn begonnen met spullen kopen toen ik stopte met de pil het is maar net waar je jezelf prettig bij voelt

14. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    je hebt een turbulente tijd achter de rug zie ik met je kinderwens, en wat heerlijk alweer 9 weken verder nu!
    ik ben pas spullen gaan kopen na de 20 weken echo. Ik wilde echt zeker weten dat het goed zat en kindje goed zich goed ontwikkelde, en toen hoorden wij ook het geslacht. Binnen 3 weken was de uitzet compleet aangeschaft, dat gaat echt heel snel hoor :D

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik wilde het ook het liefst zo snel mogelijk af hebben - maar iedereen in mijn omgeving bleef mij afremmen. Ondertussen heb ik al heel erg veel bij elkaar. Er missen nog een aantal dingetjes zoals een fatsoenlijke commode. Dat wat ik nu heb staan is een ruim dressoir, maar daarbij heb ik verder heel weinig ruimte.

En verder nog het beddengoed, en dan zijn wij er volgens mij :D

16. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd moefoe!! Ik ben ook vroeg begonnen. Gewoon omdat e handig en vooral leuk is. Zeker als je via mp dingen wilt hebben is het handig om lekker te gaan speuren. Ik had ook al vrij vroeg alles in huis. Doordat je op tijd begint kan je ook wachten op mooie aanbiedingen. Wat ik wel heb gemerkt is dat ik ook nog veel heb gekregen van vrienden en kennissen.

17. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd!!!

Ik had heeeeel ruim voor mijn zwangerschap al een knuffeltje gekocht, hihi, daar ist mee begonnen. Was meer soort symbool voor onze kinderwens.
    Ik ben begonnen met shoppen toen ik iets van 2 maand was, voornamelijk kleertjes. Eigenlijk elke maand wel geshopt voor de hele uitzet, bv spulletjes toen de hema kortingsticker-actie had rond valentijn.
    De babykamer/kinderwagen/box/etc. hebben we vorige maand uitgezocht, met namen omdat mijn man in het vroege voorjaar nog tijd heeft om een middagje te winkelen(hebben namelijk een boerderij). We zijn bij babypark geweest en hadden afgesproken om te bellen na de 20 weken echo voor de bezorging. Volgende week word het bezorgd. Het voordeel is dat je bij babypark alles retour kan doen zonder kosten als het toch nog misgaat met je zwangerschap. Dan krijg je het aankoopbedrag weer terug.
    Ik heb nu alles voor de kleine. Van kleertjes tot beddengoed en verzorgingsspullen(behalve luiers). Binnenkort voor de aankleding vh kamertje nog bij ikea shoppen, dat mocht ik van mezelf ook pas na de 20 weken echo. Verheug me er op!

Heel veel suc6 met je zwangerschap en veel plezier met het verzamelen vd uitzet!

ps: kamertje heb ik iets van anderhalve maand geleden al geschilderd, ook omdat, vanwege ons bedrijf, de meubels vrij vroeg worden bezorgd. En toen kon ik het lichamelijk nog goed hebben. Moet nu uitkijken met mijn onderrug, harde buiken en bandenpijn.

18. Akira1978

Akira1978 Actief lid

3 mrt 2013
    109
    15
    18
    Vrouw
    Wij zijn in de weken voor de 20 weken echo overal gaan kijken voor een kinderwagen en voor de kamer. Ook de levertijden enzo gecheckt. We hadden alles heel precies opgeschreven van wat we wilden hebben. Toen de echo goed was hebben we alles gekocht /besteld; dit ging supersnel. We gingen de winkels in met de spullenlijst, bestelden alles en stonden vaak met 15 minuten weer buiten.

Ik vond het te vroeg om voor de echo al grote dingen te kopen (eerder een mk) maar wilde ook niet alles in een korte tijd uit hoeven te zoeken (ben nogal een twijfelkont). Dit heeft voor ons heel goed gewerkt.

19. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik ben er zelf ook al gauw mee begonnen hoor, ik heb zelf ook veel van marktplaats, dus inderdaad soms ff zoeken. Ik denk dat ik het eerste gekocht heb met 12 weken.

20. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hoi

Dank jullie wel voor de reactie`s, het is leuk om te lezen hoe andere vrouwen/meiden het aanpakken.:)
    Het is niet zo dat ik morgen al wat wil gaan kopen hoor, maar het kriebelt gewoon een beetje hoe ik het allemaal ga plannen, kamertje opknappen, meubeltjes kopen. We hebben weer een goede echo gehad, met 9 weken +5 dagen. Ukkie was goed gegroeid en het hartje klopte mooi. Ik begin nu wat zekerder te worden dat het wel goed zal gaan deze keer.

@Vogelmeisje Ik heb zoals je zegt idd een turbulente tijd achter de rug. Daardoor zit ik nu ook echt op een roze wolk. Haha:D Op naar de 12 weken!

Deel Deze Pagina