Box of kinderwagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi,

Toen Julia geboren werd, hebben we haar de eerste 6 weken in de bak van de kinderwagen laten slapen, zowel beneden als boven. (i.v.m ruimte gebrek) Nu hebben we de box in de woonkamer en eigenlijk wil ik de baby daarin laten slapen als ze beneden is...maar vindt de kraamzorg dit wel goed en hoe houd je de baby warm? wikkeldoek? deken? laken?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De kraamzorg heeft niets 'goed' te vinden.. JIJ bent de moeder en je kunt dat lekker zelf bepalen. Je huis is al lekker warm neem ik aan en dan leg je je kindje lekker in een deken of wikkeldoek in de box. Sommige kinderen vinden de box 'te groot' in het begin. Mijn zoontje heeft de eerste 2 weken in de kinderwagenbak in de box gelegen. Mijn dochtertje had nergens last van en vond de box gelijk goed.
    Mijn kinderen zijn vanaf een week of 5 wel naar bed gegaan zodat ze dat ook leerden.

3. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Geen idee... Dat zou je met de kraamhulp op dat moment kunnen overleggen? Wel denk ik dat een box iets minder comfortabel ligt dan een wieg...

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij zette de wandelwagenbak in de box. Is wel iets behagelijker en kleiner vond ik. Maar anders inderdaad in een doek wikkelen.

5. mamaI

mamaI Lid

10 mrt 2009
    53
    0
    0
    Persoonlijk zou ik haar in haar bedje laten slapen, ook overdag, of kan dit niet? Bij ons was de box om in te spelen, bedje om in te slapen.

Box lijkt me niet echt comfortabel, dan kun je inderdaad beter de kinderwagenbak in de box zetten!

En trek je niets aan van wat de kraamzorg zegt, ze geven alleen adviezen. Jij bent de moeder! Succes!

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik ben het met mamaI eens. Ik vind de box ook om te spelen. Slapen doe je in een prikkelarme omgeving, zodat een kindje ook de rust kan vinden. De kraamzorg zal je kindje denk ik ook in het bedje leggen. Tenminste hier wel. Ook het CB raad af kindjes in de box te laten slapen.

Maar als je de box als slaapplek wilt gebruiken kun je er misschien een aankleedkussen inleggen, daar kun je makkelijk een dekentje omheen vouwen. Dan heb je net een bedje.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier lag ze de eerste 6 weken ook wel in de box te slapen, of op de arm, of in de kinderwagen. Je kan ze eventueel ook - als je beneden bent - in het voedingskussen leggen, dan lag onze kleine ook heerlijk. Tot ze begon te bewegen lag ze daar erg graag op/in. En inderdaad, dekentje over, lekker hoor!

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Het is jouw kind, kraamzorg bepaalt niet, maar jij!

Lars sliep de eerste tijd ook veel in de box, gewoon met een dekentje over hem heen. En Lars sliep ook heel veel lekker buiten in de kinderwagen (we hadden dan ook schitterend weer dit voorjaar!)

9. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Het is jouw kindje, dus jouw keuze. Het hangt wel heel erg van het kindje af, mijn zoontje kon echt niet in de box slapen, veel te veel prikkels. Ik vond het ook niet echt comfortafel, alleen maar een boxkleed ipv een lekker matrasje. Zeker als je nog een peuter hebt rondlopen, zou ik toch een rustig plekje voor de baby creeeren, anders loop je de hele tijd te ssstttttt'en tegen de oudste.

10. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Prikkelarme omgeving kan je maken, en wat achtergrond geluiden kan echt geen kwaad.
    Hier slaapt Savira ook regelmatig in de box omdat ze ons dan op de achtergrond hoort en rustiger inslaapt.
    Voorkeur heeft natuurlijk de wieg maar als ze krampjes heeft oid slaapt ze lekker beneden.

Speeltjes kan je uit de box halen zodat het minder druk is en als t te groot nog is voor de kleine kan je ook een voedingskussen in de box leggen en de uk daar in leggen (als je zon idioot groot kussen hebt zoals ik die heb)
    Dan ligt de baby toch beschermd en begrensd en dat vinden die hele kleintjes wel lekker.
    Wel zal ik kijken of het goed genoeg ligt voor het ruggetje.

11. Baddie

Baddie Actief lid

26 apr 2009
    120
    0
    0
    Lekker in de box laten slapen! Mijn zoontje heeft ook veel in de box geslapen,lekker een dekentje over hem heen,en niet zo veel speelgoed.
    Ik deed het meer omdat hij boven niet in slaap viel,ik had hem het liefste in zijn eigen bedje dit ivm prikkels etc.
    Maar in de box sliep hij prima.
    Wel vanaf een paar maanden naar boven gedaan. Spelen in de box,slapen in bed.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

lekker doen wat je zelf wil!

hier gaat ze in de kinderwagenbak om te slapen.nietzoveer omdat we de box als speelplaats zien maar meer omdat het net wat knusser is en mensen haar dan minder snel zullen pakken ;)

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn zoontje heeft ook een tijd in de box geslapen; omdat hij overdag alleen op z`n buikje wilde slapen en anders niet sliep. En in de box kon ik hem tenmindste in de gaten houden en in zijn bed niet. Legde altijd een omslagdoek over hem heen.

Hij had geen last van prikkels en ook niet van ons of z`n zus. Zoonlief was daar aan gewend.

14. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Thanx dames. Ik kom er wel uit.

15. misa

misa Niet meer actief

Het is jouw kindje dus jij bepaalt. De kraamzorg heeft niets goed te vinden! ;)
    De eerste weekjes kan best in de box, maar ik zou wel zorgen voor een zachte ondergrond. Warm houden kun je ook in de box met kruiken. Maar misschien is een wagenbak wel veel fijner en meer geborgen voor zo'n kleintje.

16. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    mijn dochter sliep altijd in een wikkeldoek in de box, mijn zoontje was heel gevoelig voor zijn omgeving en sliep nooit in de box, het is een beetje proberen wat voor jouw kindje het beste werkt denk ik .

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik liet sam in de kinderwagen slapen of op een voedingskussen in de box, maar je kan ook gewoon de wagenbak in de box zetten, is toch iets veiliger gevoel voor die kleintjes.

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb Tycho de eerste week in de box laten slapen, daarna deed hij het niet meer want er was veel te veelk te zien en te horen. Dus toen naar boven gedaan om te slapen.

Wij hebben wel een boxmatras onder het boxkleed. Anders vond ik het toch wel een beetje te hard om te slapen en te spelen.

xxx

Deel Deze Pagina