Advies cb altijd vitamine D.???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pnirmal, Aug 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi ik heb misschien een rare vraag maar bij de febmama.s kwam het net zo te spraken over die vitamine d pilletjes?

Ik ga altijd trouw naar het cb maar heb nog nooit het advies gehad van het cb om ze te geven. Hoe komt dat?

Ik zelf denk dat het misschien komt omdat mijn dochter bruin is van zich zelf. En dat de huid van een donker kindje zelf meer vitamine d aan maakt.

Zie ik het juist of zijn ze op het cb nalatig geweest/ en ik zelf om er meer info over in te winnen dus wie het weet of advies heeft graag.

Als het als nog nodig is ga ik ze natuurlijk snel halen. Ze heeft wel melkvoeding gehad tot 15 maanden daar zat het in maar daarna??? Nu drinkt ze natuurlijk gewoon melk.

Misschien warrig maar de bedoeling is goed;)

2. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Multi Vitamine voor kinderen gebruik ik je kan het kopen in kauw tabl of vloeibaar!

3. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds gewone melk gebruik ik weer vit.D, volgens mij tot 4e levensjaar.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij moesten donkere kindjes tot voor kort juist méér vitamine d dan blanke kindjes. Tegenwoordig is dat gelijk getrokken, naar 10 druppeltjes op een dag voor blanke en getinte kindjes.

Misschien is er nooit wat over gezegd omdat je tot 15 maanden op poedermelk zat en hebben ze daarna gedacht, dat ze het rond de 1 jaar al gemeld hebben?

Toevallig bij de 3 jaar controle van m'n oudste, werd er nog wél naar gevraagd. Wij hadden het eigenlijk nog niet gedaan, uit laksheid eigenlijk...

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

voor getinte kinderen geldt dat zij juist een advies hebben voor een hogere dosering! De beste bron van vitamine D is de zon en door de donkere huid dringt dit minder makkelijk door!
    Kijk goed op de verpakking. Elk merk is weer anders!

Nieuw advies vitamine D - Voorlichting MVO

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Oke dat is dus duidelijk ik ga vitamine d halen;)

Cb heeft het echt niet gezegt. Ach ja heb het nu na gevraagd en kan dus er mee beginnen beter te laat dan nooit.;)

7. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    wat raar dat ze het op het cb er nooit over hebben gehad.ik weet nog toen ze vroegen of ik peutermelk of normale melk ging geven,heb ik gezegd dat ik het laatste ging geven.Ze hebben me vitamine d aangeraden.
    Ik heb mijn oudste tot 3 jaar de vitamine D in druppelvorm gegeven en daarna tot 4 jaar in tabletvorm.

8. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Onlangs waren we bij het cb en hun vertelde me dat je voortaan ook bij kv vitamine d druppels moest geven.
    Wel vreemd idd dat jullie cb niks verteld heeft.

9. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    he,vit d bij kunstvoeding.:(vreemd,dit hebben ze niet tegen ons gezegd.

10. tulip

tulip Niet meer actief

hier adviseren ze het idd ook, maar ik geef het niet.

11. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Ja vondt het ook vreemd die advies was net ingevoert zeiden ze.
    Ach denk doe maar heb z'n flesje vloeibaar en daarvan hoef je maar 1 druppel p/d te geven.

12. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Ja ik zag gister ook een vel hangen dat bij alle kids vit. d geadviseerd wordt.
    Er is niks tegen ons gezegd dus vind het nu wel weer vreemd.

Wel/niet?? En waarom??

13. fafa

fafa Niet meer actief

Er gebeurt op dit moment een hoop op het gebied van vitamine D onderzoek. De geleerden zijn het nog niet met elkaar eens hoe ze kunnen bepalen wat de optimale dosis is. Dus wij gewone stervelingen moeten maar proberen de boel een beetje in de gaten te houden ;)

Share This Page