Even een vraagje nav het feit dat onze zoon (1 jaar) bijna elke avond om 23.00 wakker wordt en niet meer in eigen bed wil. Tips hierop hoeven niet hoor, gaat puur om het gebruik van aerosleep. Hij slaapt hier namelijk op en daaromheen alleen een lakentje. Nu zou ik zelf de aerosleep niet lekker vinden liggen met die 'graatstructuur'. Je voelt het nl wel echt, hoe zwaarder de kleine wordt zeg maar. En nu vraag ik me dus af of mijn zoon gewoon niet meer doorslaapt omdat hij hier niet lekker op ligt. Hoe lang hebben jullie de aerosleep gebruikt en hoe? Ook alleen lakentje erover? En dan zonder een molton?
Met 1 jaar hoef je hem niet meer te gebruiken voor het doorademen neem ik aan. Een dreumes kan prima draaien, zijn hoofd tillen enz. Wij gebruiken het nog steeds, maar als matrasbescherming, voor het evt doorlekken enz. Mijn kinderen hebben er geen last van. Waarom haal je hem niet eraf en probeert het zonder?
Denk dat ik dat ook doe en dan even een molton vd hema eronder met antilek. Maar hoe ga ik dat dan opmaken? Hij slaapt in slaapzak, ligt dus overal en nergens met zijn hoofdje. Mag dat moltonzeil dan over het hele bedje of normaal gesproken alleen in het midden?
gewoon eraf halen. Heel de aerosleep is nooit bewezen, dus ik zou daar niet zo bang voor zijn hoor. Gewoon uitproberen zou ik zeggen
Wij hebben de aerosleep nooit gebruikt. Mijn dochter is nu 16 mnd en vanaf 12 mnd hebben wij antiplas zeiltjes en een molton om haar matrasje, volgens het CB kon dit ook geen kwaad. Ze zijn na 1 jaar sterk genoeg om hun hoofd te draaien/ op te stillen als ze niet goed kunnen ademen.
Ja heel dom van me hoor, maar doe je dan eerst matras, dan zeilje, dan molton en dan hoesje? En zeiltje helemaal over het matras?
Mijn dochter is bijna 2 en we gebruiken de aerosleep nog steeds. Het is inderdaad natuurlijk niet meer nodig maar ze slaapt er heerlijk op hoor en het is ideaal als matrasbeschermer. Ze heeft afgelopen winter 3x buikgriep gehad en als het er aan alle kanten uitloopt is de aerosleep echt perfect om het matras te beschermen en daarna kan hij lekker in de wasmachine. Zolang ze nog in dit bedje ligt blijf ik hem gebruiken. Wij hebben er trouwens ook alleen een hoesje over. Bij het hoofdeinde heb ik een kussensloop (zonder kussen erin) liggen.
Waar gebruik je het zeiltje voor dan??? Hier is een molton en daaroverheen een hoeslaken prima om vlekken in het matras te voorkomen van eventuele voeding of een doorlekmomentje met de luier. Pas nu onze dochter zindelijk begint te worden beginnen we met een eventueel zeiltje.
Oh ik dacht inderdaad om vlekken te voorkomen, maar misschien kan het nu inderdaad nog wel zonder. Kussenhoes is inderdaad ook nog wel een optie, want zijn hele wang is nu honingraatstructuur als hij wakker wordt haha
Hoi Hoi Wij hebben wel een soort van zeiltje, van die katoenen zeiltjes van de hema, eronder liggen omdat toen mijn dochter vorig haar een keertje had overgegeven heel haar matrasje onder zat, de molton houd dit niet tegen, het zeiltje wel. Wat ik doe is: matrasje, daarop het zeiltje, dan de molton en dan het hoesje... Maar doe gewoon waar jij je prettig bij voelt of wat jij fijn vindt. Groetjes, Sleepy
Wij ook aerosleep en een buikslaper, ze heeft nergens last van en gaat graag naar bed! Dus het zal er niet van komen hoor.
Mijn dochter slaapt al bijna 1 jaar prima op de aerosleep en het ook nog eens ideaal ter bescherming van het matras. Ik maak hem op met molton en hoeslaken.
ik gebruik ook de aerosleep en dan met bijbehorende hoeslakens. Ik heb ook niet het idee dat Tycho er last van heeft. Hij slaapt van 18:30 tot 7 of 8 uur dus ik denk het niet. Misschien is het matrasje te hard? Slaapt hij weleens bij iemand anders en heeft hi9j het dan ook? Misschien is er wel iets waar hij gewoon een beetje bang voor is? Misschien het donker of een schaduw in de kamer? xxx