Jup, ik ben niet meer de baas hier.. mijn baby van 8 maanden maakt sinds een week of 2 de dienst uit .... Hij slaapt savonds ineens heel moeilijk in... of nou ja... hij slaapt aan de borst in tijdens zijn laatste voeding en wordt daarna na 20 min. weer wakker. dan is er daarna geen land meer mee te bezeilen... Wat ik ook doe hij krijst de tent bij elkaar tot ik hem er uit haal. Maar ook dan krijg ik hem niet meer in slaap, schommelen, zingen, voeden... niks werkt.. tot een uur of 9 en dan valt hij eindelijk weer in slaap. De nacht is vervolgens ook hel. voeding om 11, 2 en 4.. en als hij er dan klaar me is gaat hij na 4 uur ook niet slapen ... Overdag slaapt hij overigens als een roosje, en gaat gewoon slapen als ik hem wakker in bed leg. Drinken is weer een ander verhaal, want dat doet hij overdag dus heel erg slecht. hij drinkt 3 slokken, en dan is al het andere weer intressanter... Opzich dus logisch dat hij snachts zovaak drinkt... want overdag krijgt hij niet veel binnen... .... zelf ben ik inmiddels een beetje gesloopt. Zijn er mensen die dit herkennen rond de 8 maanden, en wat doe je er aan???...
Zoals ik al in het andere topic schreef, krijgt mijn dochter ook nog een nachtvoeding. Maar het 's avonds moeilijk inslapen is hier precies hetzelfde. Ik kan me dat goed herinneren van mijn oudste, rond deze leeftijd was dat 's avonds echt een ramp. Dat was duidelijk verlatingsangst. Dat was met een week of 3 over. Mijn oudste was een goede slaper, in vergelijking met mijn jongste, dus bij haar was dat een duidelijke fase. Mijn jongste lijkt altijd in een fase te zitten, met af en toe een paar rustige dagen