box, vanaf het begin in huis?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Senna82, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

de box stond hier vanaf 37weken zwangerschap geloof ik.
    we gebruiken hem de hele dag,baby slaapt er overdag ook in.
    als eerste laag heb ik een 2e hands boxkleed, als 2e laag een plastiek boxmatrasje (redelijk du) en als 3e laag een nieuw boxkleed zo ligt het lekker zacht

ik heb ook het voedingskussen er in gelegd, die ligt tegen 2 zijkanten aan, mn kleintje is nog zo klein en door het voedingskussen ziet het er lekker knus uit + het houd de tocht tegen als we de deur van de living naar de gang opendoen

er ligt ook een heel groot nijntje in en handdoekjes en nog 2 knuffels dus soms moet je d er in gaan zoeken :p
    ow en een nijntjesmobiel

2. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier staat hij alweer nadat de kerstboom weg was, hij heeft al die tijd nog gestaan van mijn zoontje. Stond niet in de weg en gooie mooi al het speelgoed erin toen. Dus wij waren het gewent hij nog stond en anders had hij uit elkaar in een slaapkamer hier gestaan die we klaar aan het maken zijn voor de kleine dus hij word nu nog weer voor opslagplaats voor speelgoed gebruikt haha

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij ons stond de box met 38 weken ofzo. Eerst wou ik wachten, maar heb 'm toch nog midden in de nacht op staan zetten, iets met nesteldrang enzo. Mn zoontje sliep er idd in de wagenbak of mozesmandje in. Later ook liggen of spelen. Mn oudste van 2 speelt ook graag in de box, dan pakt ze een boekje of de Ipad en ligt ze rustig te spelen. Nu mn zoon teigert ligt hij juist minder in de box, beperkt hem enorm in zijn beweging, 2x duwen en hij ligt klem. Op de grond gaat hij nu alle kanten op.

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier heeft de box gestaan vanaf dag 1. Toen ze heel klein was stond de kinderwagenbak erin waarin ze overdag sliep. Na 2 maanden sliep ze alleen nog maar boven en werd de box een plek om te 'spelen' Nu, ruim een jaar later, is het nog altijd een plek om te spelen. Vanwege de honden staat hij nog steeds. Ze kan zich er nog steeds enige tijd in vermaken.

5. Hier staat de box vanaf de dag dat ik thuiskwam uit het ziekenhuis met mijn dochter. Ik heb er in het begin heel veel gebruik van gemaakt, ze sliep er overdag in en het is fijn als je even je handen vrij wilt hebben. Toen ze ook begon rond te kijken enzo legde ik haar erin op het voedingskussen zodat ze half rechtop zat en alles kon observeren.
    Om erin te spelen hebben we hem eigenlijk nooit gebruikt, dan legde ik haar op haar speelkleed en kon ze lekker rollen. Kon ze ook niet vallen.
    Toen hebben we hem een tijdje gebruikt als speelgoedopslagplaats, maar dat zag er op een gegeven moment ook niet meer uit dus heb ik hem geleegd. Maarja toen was ik zwanger van de tweede en dacht ik dan laat ik hem wel staan.
    Heb in december de kerstboom erin gehad haha ;) En nu staat hij gewoon leeg in de woonkamer, tot de kleine geboren wordt. Maar meer omdat we geen plek hebben om hem elders op te bergen.

Ben wel blij als dat ding eindelijk weg kan, weer een beetje ruimte in de woonkamer! Hij heeft dan bijna 3 jaar non-stop gestaan dus dan vind ik het mooi geweest ;)

6. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Hoi Senna!

Wij hadden ook de box enkele weken voor de bevallig opgezet. Vond het wel gezellig uitzien, haha. Maar we hebben hem ook wel gebruikt vanaf dag 1 (of eigelijk dag 3, toen we uit het ziekenhuis kwamen... ;)). Hij is inderdaad wel makkelijk om de kleine even weg te leggen als bijv. de bel gaat, je even naar het toilet moet, een flesje klaar moet maken, of noem maar een reden op. Echt slapen heeft onze dochter er nooit in gedaan, maar ik kon haar er wel in wegleggen als ze bijv. op onze arm in slaap was gevallen.

7. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Haha wij hebben hem sinds 2 weken, maar meer omdat we hem tegen kwamen op marktplaats. We hebben hem direct thuis neergezet, zodat we kunnen wennen aan een kleine woonkamer :)

8. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij staat de box al voor de bevalling. Ik vind het heerlijk om de baby er vanaf het begin in te leggen. Moet je wel een box hebben die in hoogte verstelbaar is.
    Overdag heeft de baby dan een eigen plekje om te liggen/slapen. Ik zou niet weten waar je anders een baby moet laten.

Voor het slapen geen boxmatras, wel wat extra dekens, onder het boxkleed.

9. Kirsie86

Kirsie86 Lid

8 jul 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier stond de box al voor de bevalling in de woonkamer. Mijn dochter heeft de eerste weken in de reiswieg ( die dan in de box stond ) gelegen en in de avond gaat ze lekker naar boven in dr eigen wiegje.

10. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Hier zetten we de box half maart neer, ik ben dan ongeveer 32 weken zwanger.

Ik wil ook nog graag een boxmatras en denk eraan om er eentje te bestellen bij baby- en tiener.nl

Het lijkt me handig om de baby even weg te leggen als je je handen vrij moet hebben (bijv. als de bel gaat oid).

Slapen wil ik haar eigenlijk wel zoveel mogelijk in haar bedje laten doen.

11. Koon

Koon Niet meer actief

Hier stond de box ook een aantal weken voor de bevalling en ons zoontje speelt er heel veel zin.
    De eerste weken vond hij het niets, te groot en open denk ik.
    Vooral de boxmobile was favoriet, nu is dat ding vooral leuk om te slopen ;)
    Hier blijft hij nog wel een tijdje staan want hij wordt echt super veel gebruikt. Overigens niet om te slapen, dat deed hij in de wandelwagen of in bed. In de box vond hij niks.

12. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    bij de oudste hebben wij wel de box voor de geboorte neer gezet, en eigenlijk nooit gebruikt. bij de tweede weer neergezet en na 2 maanden opgeruimd want wij gebruikte hem weer niet.
    en nu gaan we hem niet eens meer neerzetten. ik gebruik voor beneden de babyswing of de wandelwagenbak en zodra ze gaan kruipen lekker op een boxkleed op de grond.

13. Iesje

Iesje Lid

13 jan 2013
    24
    0
    0
    Ik ga de box voor de bevalling in de woonkamer zetten.

14. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Bedankt allemaal!

Ik denk dat ook hier toch maar voor de bevalling een box in de woonkamer komt te staan.

15. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Neergezet toen ze 4 weken oud was. Daarvoor niet nodig gehad, want ze sliep zoveel en liet haar altijd gewoon in de wieg slapen.

16. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Onze box komt als ik 32 weken zwanger ben. Dan zetten we hem ook meteen in de woonkamer.

17. Aylen

Aylen Niet meer actief

Met 30 weken de box al neergezet, maar dat was wel erg vroeg... De kleine lgt er nu nog niet in, die laten we vanaf de eerste dag al op zijn kamertje slapen. Als hij straks een beetje langer wakker is kan hij msschien wel in de box.

18. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hier vanaf week 28 ongeveer. Kerstboom ging weg en de box stond in de gang in stukjes (gekregen van mijn broer die hem niet mee rnodig had). Nu ligt er vooral veel troep in... Ik denk dat de kleine eerst beneden in de kinderwagenbak gaat slapen en niet eens in de box. Hij staat mij niet in de weg, ik denk als dat wel zo was dat wij hem pas later zouden opzetten.

19. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Juist in het begin vind ik de box ideaal. En staat ook zo gezellig.

20. Hier de box pas laat, bij de oudste met 3 maanden en nu na 1,5 mnd. We doen er nu nog niks mee eigenlijk.. Beetje overbodig ding in het begin. Maar ik heb de wieg hier in de woonkamer staan.

Deel Deze Pagina