Hey dames! wij hebben een box gekregen van mijn tante. maaruhh ik vind hem echt foei-lelijk! nu wil ik de box zelf een leuk kleurtje geven maar zou niet weten hoe wij hebben vorige week muur geverft en ik zou de box in zelfde kleur willen hebben. maarja muurverf op een box? : ik las ergens dat je eerst moet schuren, dan grondverf, weer schuren en dan kleurtje erop. Wat voor verf heb ik nodig, moet ik schuren, zoja hoevaak en waar moet ik verder nog aan denken? Groetjes Roozjuh
Ik zou oppassen met zelf te gaan verven in verband met schadelijke stoffen in verf. Als ze wat ouder worden gaan ze meestal bijten in de rand van de box. Zou goed uitvragen bij de winkel of er iets is wat niet schadelijk is.
Verf op waterbasis gebruiken. Wordt in de bouwmarkten en verfzaken ook aangeraden. Heb de box van mijn ouders ook geverfd (voor neefje). Dus eerst ff in de acryl grondverf en dan met acrylverf aflakken. van de site www.vooroma.nl Een commode, bedje of wiegje ziet er weer als nieuw uit met een likje verf. Let goed op de samenstelling van de verf als u aan de slag gaat. Daar mogen geen chroom, lood of andere zware metalen in voorkomen. Zeker als uw kleinkind wat groter is en zijn tanden zet in de verflaag, kan hij deze binnenkrijgen. Het beste is verf te gebruiken zonder organische oplosmiddelen, zogenaamde watergedragen of acrylverf. Om te voorkomen dat de baby aan verf gaat knabbelen, verf in hele dunne laagjes. Dus: liever drie keer overschilderen dan één dikke laag aanbrengen. En laat de verf minimaal een week goed drogen en uitharden, om te voorkomen dat de baby de verfdamp inademt. Maak van het opknappen van de babymeubels dus geen haastklus.
muurverf is meestal op waterbasis (wel ff goed kijken). maar dan eerste goed onvetten met amoniak dus ff laten doen, dan laten drogen, heel goed schuren en daarna stofvrij maken en dan grondverf weer licht schuren en stofvrij maken dan kleurtje, heeft ie niet goed gedekt dan weer licht schuren en stofvrij maken en weer schilderen. maar wordt een aardig klusje met al die spijlen succes met schilderen
Ik zou de muurverf er sowieso niet voor gebruiken... Dat is voor op de muur. Ik zou me in de verfwinkel goed laten voorlichten voor veilige verf, die niet schadelijk is voor je kindje, mocht die de tandjes in de box gaan zetten...
bedankt voor alle reacties! nu ik er zo over nadenk is het eigenlijk erg veel werk... nu twijfel ik of ik het nog wel moet doen. vind de box echt foei lelijk maar om het 30x te moeten schuren en verven en weet ik het wat, zie ik niet zo zitten eigenlijk
Ja als je het netjes en goed wil doen is het zeker een werkje , ben je wel een aantal dagen zoet mee En zoals al gezegd! Vooral je verf moet echt 'bijt(kind)vriendelijk zijn' ! Niet voor niks zijn de standaarden op kinderspeelgoed en bedjes en boxen zo hoog.
Het is inderdaad veel werk om al die spijlen te verven. Ik heb een ledikantje geverfd,was enorm veel werk en moest sowieso 1x in de grondverf op waterbasis en 2x in de gewone verf op waterbasis. Is uiteindelijk wel mooi geworden,maar wel moeilijk om geen lopers te krijgen met al die spijlen
Je moet inderdaad kindvriendelijke verf gebruiken. Hier heeft de kleine van de week een heel stuk verf van het ledikantje gebeten. Het zat overal op haar wangetjes, tong en mond. Mijn knaagdiertje heet ze nou.
Je moet inderdaad kindvriendelijke verf gebruiken. Hier heeft de kleine van de week een heel stuk verf van het ledikantje gebeten. Het zat overal op haar wangetjes, tong en mond. Mijn knaagdiertje heet ze nou.