Misschien een domme vraag: hydrofiele luiers en washandjes

Discussion in 'De babyuitzet' started by MissACEEB, Mar 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

Feb 26, 2009
    508
    0
    0
    Hallo, ik heb misschien een hele stomme vraag.. wat moet ik me voorstellen bij hydrofiele luiers en washandjes? wanneer en hoe te gebruiken enz?

Groetjes

2. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hoi!
    Is absoluut geen domme vraag hoor! :D
    Hydrofiele doeken(witte doeken, dunne stof)gebruik je om je baby af te drogen, gewone handdoeken zijn te ruw voor de babyhuid. De washandjes dus ook om te wassen, kan niet met een gewone.
    Verder gebruik ik de doeken voor in het wiegje en wandelwagen. Daar ligt ie onder haar hoofdje. Als ze dan spugen hoef je niet meteen de laken eraf te halen maar vervang je gewoon de doek. Verder gebruik ik hem nog als spuugdoek.

Groetjes

3. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

Feb 26, 2009
    508
    0
    0
    wat fijn, dankje, nu weet ik tenminste wat het is.. waar heb je ze vandaan gehaald? En welke luiers (hele andere vraag natuurlijk) heb je in het begin gebruikt? Dure pampers?

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Volgens mij kun je hydrofiele luiers bij de HEMA wel krijgen, en bij alle gewone babyzaken ook. Die weten precies wat je bedoeld!

Ow, en wij gaan wel pampers/wegwerpluiers gebruiken. Nog even bekijken welke hier een beetje goedkoop en bruikbaar zijn. In de babydoos van "De blije doos" enzo (volgens mij van Prenatal?) zit een pak new born luiers, dus dan heb je meteen wat in huis! Die is trouwens gratis.

5. mam85

mam85 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    1,729
    0
    0
    mama!
    de hydrofiele luiers gebruik je idd voor het afdrogen van de baby. je kunt beter de plooitjes vd huid afdrogen..
    met een gewone handdoek lukt dat nog niet zo goed.

je gebruikt de hydrofiel luiers echt overal voor. je kunt ze overal onder leggen tegen het spugen ect.
    persoonlijk heb ik er altijd een hoop in huis. voo rje het weet ben je door je stapel heen :)

bij de wibra zijn ze in de aanbieding in leuke kleurtjes (3 voor 2,99)

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Toen ik in een slagerij als schoonmaakhulpje werkte gebruikten we voor t poets en droogwerk de luiers ook..
    Dingen drogen als een tiet!

zijn net een soort "alles-doeken".. Ik moet er binnekort maar eens een stapel van gaan aanschaffen!

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik gebruik de hydrofiele luiers en washandjes nog steeds, onze meid is net 1 jaar geworden. Ik heb ze bij de Hema gekocht, daar verkopen ze pakken met een stuk of 10 hydrofiele luiers erin.

Vlak na de geboorte heb ik eerst Pampers New Born gebruikt, die had ik toevallig gekregen bij een babydoos. Daarna zijn we overgestapt op de luiers van Kruidvat en die gebruik ik nog steeds. Meerdere merken geprobeerd, maar deze bevallen ons het beste. Het hangt er maar net vanaf hoe het postuur van je kindje is en welke luiers dan het beste passen, dat is even uitproberen.

8. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb verschillende merken hydrofiele doeken gekocht (net waar ik was en of ze daar goedkoop waren) en ik moet zeggen dat na het wassen die van de wibra (6 voor 5,99e) het zachtst aanvoelen! die waren het goedkoopst van allemaal. :)
    die van de hema gaan wel, en die van de prénatal en babydump vind ik het stugst.

hoop dat je hier wat aan hebt!

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey hey

ik gebruik hydrofielen ook echt over al voor in het bedje onder het hooft en in wieg in de kinderwagen als spuugdoek als fynn een boer moet laten over mijn schouder.als ik aant voeden ben als we ergens zijn.om fynn af te drogen.en op het aankleedkussen wel makkelijk met ongelukjes en spuitluiers waarbij echt alles onder zit.
    ik heb ze van babyplanet prenatal hema baby dump ik had er 12 voor de geboorte en nu zit ik op 24 ofzo.kan echt niet zonder

ik ben het meest te spreken over pampers en c1000 de rest vind ik veelste stug en te dik.

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Over de hydrofiel doeken heb ik weinig toe te voegen ;) .

Washandjes heb ik ook een hele stapel, maar alleen in de kraamweek gebruikt. We wassen ons kindje altijd gewoon met onze handen lekker af.

Verder lees ik over 'dure' pampers. Wat betreft Pampers: Een paar keer per jaar zijn ze in de aanbieding: 3 voor de prijs van 2 .
    En dan zijn ze ineens niet meer zo duur, in vergelijking met de rest. Ik koop ze dus ook alleen als ze in de aanbieding zijn, of als ik bonnetjes heb (lekker in het leven) met dezelfde korting. En dan sla ik wat meer in.
    Overigens gebruiken wij zowel Kruidvat luiers als Pampers. Etos en C1000 (proefpakketjes) vonden wij niet zo fijn.

Share This Page