hallo dames, even een vraagje wat betreft de box ,vanaf wanneer hadden jullie de box staan? zoals jullie zien ben ik bijna 8 maanden en mijn schoonmoeder had ons een box beloofd. maar gister zei ze in 1 x dat dat pas nodig is als t kind dr al is. ik had gehoord dat je vanaf 7 maanden de box helemaal compleet klaar moet hebben . Nu ben ik dus in staat om zelf een box te gaan halen,heb ook 2 honden rond lopen en die moeten er volgens mij toch ook aan wennen? graag jullie mening hier over groetjes
Ik had de box al vanaf 3 maanden zwangerschap staan hahaha had hem gekregen van een vriendin die er snel vanaf moest dus vandaar. Ik denk dat het wel handig is om er 1 direct na je zwangerschap te hebben staan. Je kan je kindje er dan inleggen zodat je honden op een veilige afstand kunnen wennen. Had ook gehoord van iemand dat het consultatiebureau het wel belangrijk vind dat er een box staat dus ik ben heel erg blij dat die van mij er al staat.
wij hadden de box pas later neer gezed maar dit kwam omdat we een wieg benede hadden. als jullie dat niet hebben zou ik de box al willen hebben staan zodat de honden er inderdaat aan kunnen wennen
Hier echt pas op het einde neergezet, stond anders alleen maar in de weg. 7 maanden lijkt me wat overdreven.. lijkt me ook niet dat honden 2 maanden moeten wennen aan een extra meubel in de kamer.
wij hadden hetm ook pas opgezet toen de kleine geboren was! Helemaal in het begin lag hij toch óf bij mij (ik heb een week op bed gelegen na de bevalling) of in de kinderwagen op zijn kamertje.. Hij was ruim een week toen hij voor het eerst een keer in de box lag!
onze box staat nog op zolder. Wij hebben katjes en een hond. Op dit moment staat de kerstboom ook nog in de woonkamer. Onze box komt in de kamer te staan als de uk er is. Voorlopig kan het ook lekker in de kinderwagen liggen. En als de kraamhulp of wij of anderen het belangrijk vinden dat de box benenden staat is hij snel genoeg beneden en in elkaar gezet.
Wij hebben de box met 37 wkn opgezet. Ook meteen de speeltjes erin en het kleed. Iedere dag een keer het muziekje van de mobiel laten draaien voor onze hond (die sowieso altijd moet wennen aan nieuwe situaties) en ook heeft er al een oppas kindje 'proef' gelegen dus kon die ook een beetje wennen. Het is inderdaad iets van vroeger dat de box pas weken later in de woonkamer kwam (en dan iedere dag 'opbouwen' met hoe lang het kindje erin mag liggen) maar tegenwoordig mogen kindjes vrijwel meteen in de box liggen, dus ik zou hem wel opzetten als ik jullie was. Dus ff die schoonmoeder overhalen haha!
hier hebben wij de box 6 weken voor de uitgerekende datum neergezet. wij hebben dat gedaan omdat wij 2 katten hebben, zodat ze er aan konden wennen, en weten dat het niet een plek voor hun is. maar ook al hadden we geen huisdieren gehad, dan had ik hem nog wel een maand van te voren opgezet, onze kleine meid lag er in de kraam week al in, dus het is wel fijn om hem op te hebben staan voordat de kleine geboren word.
Wij hebben geen huisdieren, en stond de box er een maand nadat mannetje geboren was. Wij hadden een antieke kinderwagen beneden staan en daar lag hij heerlijk in....
Mn man had hem het liefst met 3 maanden al neergezet.. maar daaaaag.. ga een beetje tegen een lege box aan staan kijken Met 30 weken wil ik het kamertje af hebben, dus dan moeten de overige meubels eruit zijn, en dan gaat de box naar beneden. Kan hem nu echt niet kwijt!
Ik heb ook honden en katten en hier komt ie in maart te staan....wil dat ze er goed en rustig aan kunnen wennen voordat de baby komt.... als je geen dieren hebt kan je het ook nog de dag zelfdoen denk ik, wat je zelf leuk vind.
alvast bedankt voor de reacties wij willen zelf graag de box iets eerder neerzetten zodat onze hondjes kunnen wennen, en als de kerstboom weg is heb ik gelukkig wel plek ervoor. dus toch nog maar een poging doen om schoonmoeder over te halen en anders gaan manlief en ik gewoon zelf shoppen(ook nooit vervelend natuurlijk) we wachten t wel af en jullie horen t nog groetjes
Wij hebben hem met 36 weken neergezet, wou eerst wachten tot het kindje er was, maar ben nu wel blij dat we hem er eerder neer gezet hebben. Onze hond moest heel erg wennen en is ook twee weken bang geweest voor dat gevaarte in de kamer. Als we de box hadden neergezet als het kindje er al is had ie aan twee nieuwe dingen moeten wennen.
Wij hadden de box al weeeeeeeeken vantevoren staan, hoor Vooral voor onszelf, om het een beetje 'echt' te maken Maar was blij toe, want toen de kleine er eenmaal was hadden we overdag de wieg erin staan (soort rieten mand) zodat ie lekker bij mij in de buurt kon slapen. Anders hadden we elke keer dat onderstel naar beneden en naar boven moeten sjouwen. Dit was veel makkelijker. Enne... hier stond de box niet 'zo in elkaar', hoor! Zijn we echt wel een poos mee bezig geweest (hoop gevloek aan te pas gekomen). Blij dat we dat niet hebben hoeven doen toen de kleine er was...
Als jij denkt dat jouw´n honden moeten wennen aan de box dan zou ik hem inderdaad er al neerzetten.Ik heb de box hier pas met een maand of 2 neergezet.Wij hebben 1 kat die werkelijkwaar nergens van opkijkt.Dus een meubeltje meer of minder zou hem niet uitmaken.Nu wil ik de box er ook zo laat mogelijk neerzetten liefst helemaal niet.Floor lag hier gewoon in de kinderwagen of op de grond.Floor was heel erg laatmet haar moteriek en de box zat haar in de weg in haar doen en laten dus voordat ze 1 jaar was wat de box ook al weer de kamer uit..
Wij zetten de box pas veel later in huis, sterker nog we hebben er nog helemaal geen. Onze dochter komt eerst in een wiegje beneden en eigenlijk wil ik hem pas na vier maanden in huis hebben.
Wij moeten de box ook nog neerzetten maar dat doen we als de kerstboom weg is. Dat zal in de 1e week van januari zijn. Ik heb ook 2 katten en ik zie het dus al gebeuren dat die er de hele dag in gaan liggen. Iemand nog tips om dat te voorkomen?