Persoonlijk zou ik het wel eerder doen dan na 4 maanden. Of leg je je kleine dan wel op een kleed op de grond? Ze moeten wel genoeg ruimte hebben om te kunnen rollen. En de box is vaak heel handig omdat ze dan ook de spijlen kunnen vastpakken. Ik denk dat wij 'm gaan neerzetten als ik net met verlof ben, met 34 weken. Kunnen we (vooral Eva) er even aan wennen. En hij staat boven op zolder, maar erg in de weg...
Ballonnen, aluminiumfolie of kranten schijnen wel te kunnen werken. Maar ligt ook heel erg aan je kat
Wij hebben hem geloof ik neergezet rond de 36e week...maar als het aan mij lag eerder hoor Het was dat we midden in een verbouwing zaten! We hebben hem vooral zo vroeg neergezet voor de katten (en de hond ook een klein beetje) Helemaal vol met ballonnen...zodat ze er niet in gingen..en het heeft geholpen...ze zitten er nooit in...naja bijna nooit! Maar iig niet als Finn erin ligt! Finn heeft er trouwens ook in de 1e week al ingelegen....het was op zn kamertje boven de 30 graden (in de zomer) En het lijkt me ook niet handig om het in je kraamweek neer te zetten als je het dan ineens nodig hebt of wil gebruiken. Dan ben je wel met andere dingen bezig
Ballonnen erin in leggen dus...(opgeblazen heh) ow...en ook een goede tip....aluminium folie...dat vinden katten schijnbaar eng...omdat ze het niet goed zien en omdat het zo'n raar geluid maakt ofzo! bij 1 van mijn katten (de enige die zich niets aantrok van de ballonnen) werkte dat super! Hij sprong erin en schrok zn eigen rot! Hihi!
De box staat sinds eergisteren in de woonkamer, we zijn vorige week verhuisd en hadden in het andere huis geen ruimte. De speeltjes en kleed komen pas als de kleine is geboren.
Bedankt voor de tips. Ik denk dat we voor de ballonnen gaan. Aluminiumfolie hebben we al eens op het aanrecht geprobeerd en dat werkt bij die van ons niet. Zijn echt super lief hoor maar super eigenwijs.
Ik ben nu ruim 37 weken zwanger en de box staat nog niet.. denk wel dat ik m binnenkort weg ga zetten maar ja wij hebben geen huisdieren dus wat dat betreft is er geen aanpassing nodig ofzo. Lijkt me helemaal niet zo gek om m pas weg te zetten als je m echt gaat gebruiken, maar als jij m liever eerder weg zet dan doe je dat toch gewoon? Misschien in overleg met je schoonmoeder? Ik denk niet dat het echt leuk over komt als je er nu zelf eentje gaat kopen, ik zou het wel even bespreken dan.
Hier is de box opgezet toen Kelsey geboren is. Wilden zowiezo dat weekend hem neer gaan zetten maar kwam in het ziekenhuis terecht, ze is daar ook geboren en toen we thuis kwamen stond de box. De eerste 3 a 4 weken heeft ze er nauwelijks ingelegen, daarna werd die pas echt gebruikt. Maar ook hier geen huisdieren in huis die eraan moeten wennen.
hoi hoi nee klopt , denk ook niet dat t leuk over komt als we er zelf 1 gaan halen. maar we hebben al een paar x uitgelegd dat we graag de box zouden willen neerzetten en elke x zegt ze;nee hoor dat is nog helemaal niet nodig,dat hoeft pas als t kind dr al is. dus ze houd ook geen rekening met onze gevoelens. onze honden kunnen slecht tegen verandering en daarom wil ik ze eraan laten wennen. t ergste is nog dat ze de ene x zegt van we gaan binnenkort maar s lekker shoppen voor een box en als we dan tegen familie zeggen dat verder alles klaar is behalve dat reageert ze zo. net als met de babykamer toen. toen ze hoorde dat we de babykamer van mijn moeder hadden gehad ,had zij ook ons de babykamer willen geven ,maar die hoef je dan pas met 7 maanden te bestellen volgens haar. dus we worden een beetje aan t lijntje gehouden ,vind ik...
Wij hebben de eerste week dat Gijs er was de box neer gezet. haha.. we hadden hem eerst in de reisbak boven op de salontafel staan.. Heel gezellig, maar niet heel handig.. Eerder de box opzetten vonden wij niet nodig.. @ TS wel vervelend, dat je t gevoel hebt ( en geef je geen ongelijk) dat jullie zo aan t lijntje gehouden worden.:x Kun je haar niet met de kloten voor t blok zetten door twee keuze-mogelijkheden.. A of we gaan hem nu samen kopen B Ik haal hem met mn man/vriend samen.. Dan is t aan haar en heb jij ( hoop ik) duidelijk gemaakt dat jou grens bereikt is..
Wij hebben de box vorige week opgehaald, en meteen in de woonkamer neergezet. Het is boven 1 bende omdat we de babykamer aan het schilderen zijn. Alle slaapkamers en zolder staan vol met spullen.
wij hebben ook 2 honden en hebben daarom bewust de box vroeg neergezet om de honden te laten wennen... en niet aan het nieuwe meubelstuk in de kamer maar om ze te leren dat ze niet aan de spullen in de box mogen komen. een van de honden houdt erg van knuffeltjes en moest echt leren dat die niet van haar waren. ging prima en inmiddels weten ze het verschil tussen de speeltjes die van hen zijn en de spullen die van kyano zijn en waar ze af moeten blijven. mijn advies: zet m lekker vroeg neer als t kan, beter te veel tijd nemen om overal aan te wennen als te weinig.
Wij zetten hem over twee weken op. Ik ben dan 36 weken. Wij hebben ook een kat die eraan moet wennen, dus daarvoor heb ik al ballonnen in huis gehaald. Hopelijk is hij daar van onder de indruk Wat betreft je schoonmoeder: Als jij er zo onrustig van wordt dat je de box nog niet in huis hebt, dan zou ik hem gewoon zelf gaan halen hoor. Dan kan je schoonmoeder altijd achteraf nog een envelopje met geld schuiven.
wij hadden de box ook als staan voordat alyssa geboren werd. ik geloof met 35weken. wij hebben zelf een kat en vond het wel een prettig idee dat ie dan al wist dat ie er niet in mocht (niet dat ie er nooit in lag, maar goed). we hebben er ballonnen in gelegt als alyssa er niet in lag zodat onze kat er niet in kon. liefs doris
Wij kregen hem ook, van m'n grootouders... en die vonden het ook nog niet nodig, dus konden we wachten haha... Dochterlief was een maand of 2 toen we hem kregen.. we hebben hem voor die tijd ook niet gemist.. spelen kunnen ze nog niet.. dus als we even iets moesten doen lag ze lekker in d'r wieg...
Waarom zou je de box met 7 maanden al hebben moeten staan? Een box is zo inelkaar gezet, dus dat kan zelfs nog wel als het kindje er al is. En een kindje ligt vaak eerst in een wiegje of de wagen, dus je hebt een box niet persé meteen nodig. Onze meid kwam iets eerder dan gepland, ze is geboren met 36 weken. Dus de box stond nog ingepakt op zolder. We hebben de box pas inelkaar gezet, toen we na vier dagen thuis kwamen uit het ziekenhuis. Was zo klaar!
Met een week of 37. We hebben er ballonnen in gedaan tegen de katten. Werkte prima. Ruim een week later was de kleine man er! Nu gaat ie een maand van te voren weer omhoog, zodat de kleine man weet dat de box niet meer voor hem is.
Hier hebben we de box opgezet toen onze zoon 6 weken oud was. Eerder vond ik niet nodig, hij lag bij een van ons of lekker op zijn zitzak, die hadden we in de hoek van onze bank neergelegd. Ik vind het maar een onding in de huiskamer, dus hij ging er hier zo laat mogelijk in en zo vroeg mogelijk weer uit!
je mag pas vanaf week 37 thuis bevallen, beval je eerder moet je naar zh. en kindje zal daar effies moeten blijven. Dus ik zou zeggen met 36 weken mag hij er al wel staan hoor kun je gelijk aan het idee wennen dat er een box staat. haha dat had ik tenminste wel en niels werd 16 dagen overtijd pas geboren. Die van mij stond err dus veeeeeeeeeeeeeel te vroeg haha beter te vroeg dan te laat hoor.