Mijn dochter is vorig jaar op eerste kerstdag geboren, een echt kerstengeltje dus! Ik weet dat het nog erg lang duurt voordat zij jarig is, maar ik vraag me af hoe andere mama's (en papa's) de verjaardag van hun kindje op een feestdag hebben gevierd of nog gaan vieren? Dit kan natuurlijk ook Koninginnedag, Sinterklaas, enz. zijn. Ik zal dit bericht ook nog bij 'peuters en kleuters' en 'schoolkinderen en pubers' zetten. Groetjes, mama van Mara
mijn nichtje is met sinterklaas jarig en dat wordt meestal in het weekend voor/na sinterklaas gevierd.. ik ben zelf zo goed als altijd in de zomervakantie jarig, das ook niet prettig als kind, je moet trakteren heel ver voor of na je verjaardag en heel veel mensen zijn met vakantie als je echt jarig bent.. (nu vind ik het niet zo'n ramp, is wel handig
Ik ben dan zelf niet op een feestdag geboren,Maar ik ben zelf ook in december geboren.Het is een lastige tijd.Meestal werd mijn verjaardag op de dag zelf gevierd.Het weekend ervoor was kerst en erna oud en nieuw.de kinderfeestjes(toen ik wat ouder was)werd na het nieuwe jaar gevierd,want de mensen hebben het erg druk. Ook nu zal ik ondervinden dat december en Januari drukke maanden zijn.Want eerst sinterklaas,dan een dochter van een vriendin jarig.Dan kerst,dan ben ik jarig,dan een vriendin plus oud en nieuw 12 Januari mijn meisje andy en 20 Januari papa. Alleen de oudste dochter is verder op jarig(pas in mei)
Mijn zoontje is op 1 december geboren. Niet óp een feestdag, maar wel in een feestmaand... Ik ben van plan het gewoon op die dag te vieren. Mijn nichtje is op 24 december jarig en dat wordt ook altijd die dag gevierd. Zou ik ook gewoon doen, helemaal het eerste jaar (ik denk zelfs altijd, tenzij je kind ooit zelf graag anders wil).
Ik ben zelf eerste kerstdag jarig en ik heb alweer 31 jaar ervaring. Bij ons werd altijd het kerstdiner gegeten (erg leuk voor mama ook haha) en er was natuurlijk een kinderfeestje de woensdag voor kerst. Maar hoe dan ook is het een rot dag om jarig te zijn! Iedereen vergeet het en is te druk met andere dingen bezig. Je kunt het dus of 1 week eerder vieren of er een traditie van maken dat iedereen bij jou komt eten. Voor het kind is het wel leuk omdat iedereen in een geweldig bui is en papa en mama hoeven beide nooit te werken
Gijs is op koninginnedag geboren vorig jaar. tja...hier vieren we het gewoon op de dag zelf Iedereen die komt komt, anders maar niet! vind het wel iets speciaals hebben (zelf ben ik op bevrijdingsdag jarig)
dochter is eerste kerstdag jarig. Dit gewoon op de dag zelf gevierd. Op afgesproken tijden. Ze is tenslotte die dag jarig. Vond het wel fijn dat ik iedereen van de familie nu gezien had hoevden we zelfs nergens meer naar toe haha s avonds gewoon met de familie uit eten gegaan. Er zijn toch altijd mensen die niet kunnen komen maar dat is op een andere dag ook. Ik krijg van de fam te horen dat het 1ste kerstdag breekt en dat ze nu niet heel de dag binnen hoeven te zitten
mijn zoon is met pasen jarig. we hebben vandaag de uitnodigingen weggedaan. ruim op tijd om er rekening mee te houden dus. wie niet komt die komt maar niet, hun probleem. krijgen ze geen bumbataart.
nou die bumbataart zou ik niet willen missen hihi Mijn dochter is de dag voor kerst geboren, terwijl neefje de dag ervoor jarig is en andere nichtjes de week erna. Kreeg wel opmerkingen uit de familie dat het een lastige datum is. Tja, ik heb geprobeerd haar weer terug te duwen, helaas werke dat niet Ik ga er niet lastig over doen, wie wil komen komt, wij genieten toch wel van onze kleine meid!!
Ons zoontje is op sinterklaas geboren.. we zien wel wanneer we het vieren waarschijnlijk gewoon in het weekend, zou ik anders ook gedaan hebben denk ik en sint vieren we eigenlij al nooit op de preciese datum of het viel in het weekend. Het is wel een drukke maand maar ja wat maakt het eiegnlijk uit. Wel een voordeel dat er veel keus is in kadootjes voor hem..
ik ben zelf op 13 december geboren geen feestdag maar wel in ene duren maand... mijn moeder gaf met met sinterklaas altijd speelgoed en met me verjaardag altijd kleding.. en met kerst in begin dede we niet aan kadoo's tot ik ouders werd en niet meer in sinterklaas gelovde toen hebben ze me voor de verjaardag altijd geld gegeven en met kerst speelgoed en kleding... ik zou gewoon als je op een kerstdag ben geboren de verjaardag wat eerder vieren want iedereen uitnodige met kerst word te gek maar de eerste verjaardag zal ik altijd op de zelfde dag houden... daarna niet meer met kerst maar paar dagen ervoor 2 of zo
Ons mannetje is (gepland)gehaald op 15 december.... mijn moeders verjaardag! Ik lag toen al ruim 2 weken in het ziekenhuis en het zat er al aan te komen. Want tijdens kerst zullen ze niet zomaar een geplande inleiden/ks doen. Mijn moeder zei al dat ze het erg leuk zou vinden als het zo zou zijn.... nou... u vraagt, wij draaien Mijn moeder viert haar verjaardag altijd op de zondag voor haar verjaardag. Ons ventje dus op de dag zelf of op de zaterdag. Wel kort bij sint en kerst.... we zien wel. Mijn neefjes zijn op 3 december jarig... ook zo'n handige datum
Mijn man is op eerste kerstdag jarig en tot nu toe vieren we het gewoon op de dag zelf. (in de week erna is ook niet echt handig) Niet alle visite komt dan, nu vindt hij dat niet meer zo erg, maar als kind vond hij dat niet leuk.
Hier als sint cadeau (als ons ventje wat ouder is) van ons een groter/duurder/duurzaam/nuttig cadeau.... want van familie krijgt hij vast wel genoeg kleine/goedkopere dingen (de opa's en oma's) Verjaardag: van ons kleding en een kleinigheidje. De eerste paar jaar hebben ze er toch geen erg in of iets 5 euro kost of 50, toch? Het is ook zo veel in 1 maand he?