verwende baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dana1980, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dana1980

dana1980 Lid

5 apr 2011
    29
    0
    0
    Ik vraag me serieus af of je je baby kunt verwennen,wij hebben een zoontje van 4 maanden oud,die graag bij de gezelligheid is:p
    hij heeft zo zijn 3 vaste slaapmomentjes;s'middags van half 12 tot 15.00[als we wandelen] en s'avonds van 20.00 tot 7.00 met tussendoor nog een flesje om 23.00,de rest vd dag is hij bijna niet moe te krijgen en wil veel aandacht en vermaakt worden anders is het brullen...
    met het idee dat ik niet mag klagen qua slaapritme geef ik hem ook alle aandacht die hij wil;),met het gevolg dat ik met het huishouden en het avondeten altijd achter de feiten aanloop en een man die veel van huis is voor zijn werk helpt hier ook niet mee natuurlijk.
    nu ik over 3 weken moet gaan werken,begin ik me toch een beetje zorgen te maken met het idee als ik het nu al niet goed voor elkaar krijg hoe moet ik het dan gaan doen?het enigste wat ik te horen krijg rond me heen is..eigen schuld;hij is gewoon verwend en ook zo'n goeie om te horen is gewoon vaker laten huilen en niet gelijk oppakken:(ik vraag me dus serieus af ..is hij verwend of is dit een babyfase die straks weer over gaat?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Denk dat je een baby ban 4 maanden niet echt kunt verwennen. Hij heeft gewoon aandacht nodig. Denk wel dat hij gewend kan raken aan hoe de dingen gaan. Als je dus graag wil dat hij zichzelf een tijdje kan vermaken, dan kun je daar best mee oefenen. Af en toe in de box leggen met iets interessants bij hem en niet meteen bij de eerste pruttel gaan kijken, maar even laten gaan.
    Je kunt dingen ook 'samen' met hem doen. Als je de bedden doet leg je hem bij je met een doekje oid. Idem met de was vouwen. Ga je koken, dan kun je hem in een wipstoeltje bij je zetten met een speeltje. Gewoon een beetje combineren :)

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Verwennen kun je hem nog niet, maar baby's wennen wel erg snel ergens aan. En je kindje is nog klein, maar niet zó klein dat hij niet eventjes zelf kan spelen, in de box of op een speelkleed op de grond. Ik zou gewoon beginnen hem eraan te laten wennen dat hij op bepaalde momenten eventjes zichzelf moet vermaken. Hier gaat Irem al vanaf dat ze heel klein is 's ochtends als we beneden komen in de box - ik ga dan naar de badkamer en maak het ontbijt. Dat is nooit een probleem, omdat ze weet dat ze dan in de box gaat spelen. En verder, gewoon je kindje zoveel mogelijk meenemen. Toen Irem die leeftijd had legde ik haar op ons bed als ik was ging opvouwen, kon zij lekker rollen en kijken en ik was opvouwen. Of in de wipstoel bij de keuken zetten ofzo. En verder het huishouden doen als ze slapen :).

4. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Een baby van die leeftijd (mijn zoontje is nu 3 maanden) kun je niet verwennen hoor, maar net als wat al eerder gezegd is, ze hebben wel ritme en regelmaat nodig en ze wennen snel aan een bepaald ritme.

Ik heb gemerkt bij onze kleine dat als er iets afwijkt van het dagelijkse schema, hij soms overdag veel moeilijker slaapt. Zolang het allemaal voorspelbaar blijft voor hem, doet meneer z'n slaapjes overdag. (2 of 3 x overdag zo'n 45 min. - 2 uur).
    Wat ik ook heb gemerkt is dat zodra hij 's middags na de voeding en z'n poosje 'spelen', eens 3 uur achter elkaar slaapt, hij de rest van de dag veel wakkerder is dan wanneer hij z'n normale 1-2 uurtjes aanhoudt. Ik las dat jouw zoontje 's middags ook iets van 3,5 uur achter elkaar slaapt, misschien is dat wat lang en zou hij beter 2 x op de dag 1-2 uur kunnen slapen, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, want dat zou betekenen dat je hem weer aan dat ritme moet laten wennen.

Je kunt het hem ook zelf laten bepalen en als dat betekent dat hij veel wakker is overdag dan is dat zo. Ik weet wel dat ik voor mezelf meer rust heb gekregen nu ik me niet meer druk maak om hoeveel slaap hij zou moeten krijgen, we hebben nu eenmaal een lekker bezig en alert mannetje dat overdag gezellig bij ons wil zijn en gelukkig 's avonds en 's nachts heerlijk slaapt, dat vind ik minstens zo belangrijk! ;)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze dochter is nu 5 maanden, en die laten we in principe ook niet huilen. Nu is er een verschil tussen jengelen en huilen natuurlijk, maar ook als ze jengelig is blijf ik vaak boven in de buurt van haar kamertje. Ik laat ze dus niet huilen, ookal pak ik ze ook niet na 1x huilen op, afhankelijk van waarom ze huilt. Ze kan alleen heeeeeeeel lekker zelf spelen in de box of op de grond, dus daar red ik mn huishoud klusjes wel mee. En anders draag ik ze graag in de draagdoek. Als ze bv zeurderig is tijdens het eten zetten we de box naast de tafel of mag ze op schoot. Ja, sorry, ik vind ook dat je je kind niet hoeft te laten huilen.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Het is natuurlijk wel zo dat kindjes vaak over hun slaap heen komen als je ze steeds bezig blijft houden. Ons meisje had op die leeftijd een strakke regelmaat (volgorde, geen vast tijdsschema) van slapen, drinken, samen spelen/knuffelen, en dan even alleen in de box. Omdat je als ze zichzelf even moeten vermaken, goed/beter kunt zien wanneer ze moe worden. En het is natuurlijk ook fijn als ze vanaf het begin leren lekker zelf te spelen.

Verder slaapt hij wel heel goed vind ik, half 12 - 15 overdag, misschien is dat idd gewoon genoeg! Al zeggen ze wel dat ze in principe niet langer dan 1,5u wakker kunnen zijn op die leeftijd.

7. dana1980

dana1980 Lid

5 apr 2011
    29
    0
    0
    alvast bedankt voor t reageren,ik zal s kijken om met wat tips aan de slag te gaan

8. misa

misa Niet meer actief

Eens! Ik denk ook niet dat je ze kunt verwennen, maar dat ze wel aan dingen kunnen wennen. Dus dat hij bijvoorbeeld gewend is aan vermaakt worden. Je kunt oefenen met in de wipper en box leggen, beetje op en af aandacht geven. En steeds een beetje meer alleen laten vermaken.
    Laten huilen.. Ja hou ik ook niet zo van. Misschien een paar minuutjes kan best vind ik.
    Succes!

9. misa

misa Niet meer actief

Dat is hier ook zo! Als Simon zich niet goed meer kan vermaken of zelfs op schoot vervelend begint te worden, dan gaat hij zeker naar bed!

Deel Deze Pagina